Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag har märkt att när man googlar på mitt namn så får man ganska snabbt upp diverse låtar som jag har postat på demoforumet. Det känns inte helt bra, eftersom jag inte lägger upp låtarna där för att släppa dom, utan bara för att få feedback från folk som kan ge mej vettig sådan. Det finns alltså en stor risk att folk som gillar min musik söker på mitt namn på google och får upp låtar som jag ännu inte är klar med/ännu inte har släppt, vilket inte känns bra alls! Därför föreslår jag att det läggs upp en robots.txt-fil som specificerar att demoforumet inte ska indexeras av sökmotorer. Vad sägs om det? För min del får jag nog nästan sluta använda demoforumet om inte något sånt här införs, vilket skulle vara väldigt tråkigt... 😕

Nån som tycker likadant? Forumet är liksom inte till för digitala demosläpp, det finns det andra websiter för, utan vårat demoforum är till för feedback, en del av arbetsprocessen med en låt så att säga. Att lägga in en robots-fil är enkelt. Är det någon som skulle sakna att just den delen inte syntes på Google?

Vad säger Olsberg/andra ansvariga?

Tackar.

Annons
Postat

Jag har också märkt det och håller faktiskt med. Det är inget som jag stör ihjäl mig på. Men går det att fixa till "problemet" på ett bra och smidigt sätt så har jag inget emot det. 😕

Nattvraket (oregistrerad)
Postat

Du kan inte räkna med att kunna styra det du en gång släppt ifrån dig. Bara bita ihop och ändra taktik i framtiden.

Postat
Jahapp, så var vi tillbaka här igen. 😉

Hehe... det verkar så! 😄

Postat

Håller med, har samma "problem" med alla sidor där jag har lagt upp mina låtar så om studio forum enkelt skulle kunna tillhandahålla denna typen av "lås" så skulle det uppskattas. 😉

Postat

Tycker det verkar helt fel med någon slags begränsning med robots.txt! Vill solklart att folk ska kunna hitta till forumet från Google, det var så jag hittade hit en gång i tiden 🙂 Och om folk hittar mina demoinspelningar (inte för att det är särskilt många) och på så sätt upptäcker att de tycker om min musik - så är det bara trevligt!

Dessutom så är väl snart halva Sveriges befolkning registrerade på forumet...så om man har sånt man inte vill sprida tycker inte jag det verkar en bra idé att lägga upp det bara för medlemmar heller. 😛

Stefan E: skulle inte låtarna kunna laddas hem utan bara streamas - du är medveten om att det inte är vidare säkert i praktiken? Dvs, du hindrar bara de som antingen inte kan så mycket, eller inte bryr sig...

// David

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.