Jump to content
Annons

Not Entirely Visible


Recommended Posts

LÅTNAMN: Not Entirely Visible

ARTIST/GRUPP: Joakim Melkersson (jag)

GENRE: Progr. rock

LÅTLÄNGD: 11:11

KOMPOSITÖR: Joakim Melkersson

INSPELNINGSÅR: 2005-2006

FORMAT: mp3

STORLEK: Ca 18MB

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: http://www.badongo.com/file/923868

Liten progressiv rocklåt jag har fifflat med under mitt år på Nordiska Rockmusiklinjen på Geijerskolan i Värmland.

Ber om ursäkt för den stora filen (vilket också är anledningen till att jag inte kunde ladda upp den direkt här), men låten är så pass lång, och jag ville inte komprimera mp3:n alltför mycket. Nu ligger den på Badongo, så ni får tyvärr vänta 30 sekunder på downloaden, men det är det värt! =)

Hade ingen chans att göra nån vidare mastring av den, så master-volymen är lite låg (dra upp volymen!), och det är lite dålig fart på diskanten också.

Ge den en chans, och säg vad ni tycker. Gärna konstruktiv kritik!

Redigerat av JoakimMelkersson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm.. Lägg låten på detta forum i stället.. Funkar ju inte på din länk ju.. När man väl väntat i 30 sekunder så får man reda på att "link timed out".. Hmm 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. Lägg låten på detta forum i stället.. Funkar ju inte på din länk ju.. När man väl väntat i 30 sekunder så får man reda på att "link timed out".. Hmm 😉

Jasså? Jag testade precis, och det fungerade utmärkt. Testa igen!

Lite jobbigt att få ner filstorleken till 1/3 av vad den är nu (om jag ska ladda upp den till forumet), tror inte jag vill uppleva den kvalitetsförlusten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkligen asbra!!!

Mycket SB, Neal M vibbar det gillas!! Tyckte jag även hörde lite A.C.T (sveriges bästa band)

Men det bliir nästan för många olika delar, om det kan bli det...Man tappar den "röda tråden" liksom.... lite

Det är ju det som är det svåraste att få till... få det att flyta hela tiden... lite svårt att förklara.

Gillade inte hi haten som kom in 1:18 heller, om man ska klaga på nått mer.

Men verkligen as bra jobbat jag gillar det skarpt... fortsätt så!!!! 😉

Förretsen så spelar Neal Morse live här i london den 8 juli.....

Får man ju inte missa.... 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Verkligen asbra!!!

Mycket SB, Neal M vibbar det gillas!! Tyckte jag även hörde lite A.C.T (sveriges bästa band)

Men det bliir nästan för många olika delar, om det kan bli det...Man tappar den "röda tråden" liksom.... lite

Det är ju det som är det svåraste att få till... få det att flyta hela tiden... lite svårt att förklara.

Gillade inte hi haten som kom in 1:18 heller, om man ska klaga på nått mer.

Men verkligen as bra jobbat jag gillar det skarpt... fortsätt så!!!! 😉   

Förretsen så spelar Neal Morse live här i london den 8 juli.....

Får man ju inte missa.... 🤪

Tack för feedbacken! Alltid bra med kritik, både bra och dålig sådan. Och jag är fullt medveten om många saker du tar upp. Den där hi-haten la jag till exempel bara in för att få lite mer driv just på det stället, och sen brydde jag mig inte om att ändra den, trots att den inte låter så bra. Och ja, jag kan väl erkänna att låten kan kännas lite "disconnected", att det inte alltid flyter fram så som man skulle vilja bra mellan delarna. Tycker iofs att jag har lyckats rätt bra med övergångarna - fast det kanske är det som är problemet, att det känns för mycket som övergångar, och inte som ett naturligt flyt genom låten.

Så snart jag får upp min lilla hemmastudio (den här låten har jag som sagt spelat in på folkhögskolan året som gick) ska jag försöka fixa till låten lite, få vissa saker att låta bättre osv. Fast sen kommer jag nog börja på ett nytt projekt, några enorma förändringar i strukturen av denna låten blir det nog inte.

Angående A.C.T. så tycker jag också att dom tillhör den absoluta svenska eliten, men jag hade inte börjat lyssna på dom när jag gjorde mycket av låten, så de likheter som finns är nog mer tillfälliga.

GRYMT avundsjuk på att du ska se Neal. Inte lätt att komma åt en livespelning med honom när man sitter fast i Sverige.

Redigerat av JoakimMelkersson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...