Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

... Klickljudet i Cubase SX 3 har försvunnit från mig. Fast det står "click on" så hörs inte klicken. Finns det någon volymknapp eller nått till klicken? Snälla hjälp mig.

Annons
Postat

Håll nere Ctrl och klicka på Click i transportfönstret.

Då får du upp en ruta med inställningar för metronomen.

Välj med fördel audioklicket.

Postat

Gjorde precis som du sa men det funkade inte... provade både att bocka för och av boxen "activate audio click"... vad kan det då vara som spökar?

Postat

Du kan testa öppna mixern och spana lite på reglaget på audition. Längst till höger tror jag det är. Kan hända att den råkat fippla ner sig på någet sätt

Jakkz (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Du kan testa öppna mixern och spana lite på reglaget på audition. Längst till höger tror jag det är. Kan hända att den råkat fippla ner sig på någet sätt

Lika för mig dvs inget klick, men tack vare Dogbuerner så har jag klick igen!!!

TACK!!!! Fy F...N va jag har letat för att hitta en lösning på detta och så var det så enkelt 😉

/J

Redigerat av Jakkz
Postat

Kolla volymen som Dogbuerner sa i mixern. Fungerar inte det så öppna VST Connections (F4) och gå till Studio-fliken. Sedan väljer du på Audio Device vilken output du vill ha. Det kommer antagligen stå "Not Connected" klicka där och välj t.ex ASIOnågot.

När du gjort det så kommer den fungera.

• 1 år senare...
Evildoer (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Testat alla de ovan nämnda sakerna och får fortfarande ingen metronom 😄

F4, studio, audition är kollad och inställd på ljudkortets utgångar

Clicket är på och jag har via metronom setup satt den på audio (har testat alla möjliga inställningar där)

Sync står på Int

Audition i mixern står på högsta volym

Redigerat av Evildoer

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.