Jump to content
Annons

Låsa trådar...


Tilly

Recommended Posts

Annons
Varför låser ni så många trådar där folk för en diskussion?

Antagligen för att ursprungsfrågan är besvarad redan och att tråden plötsligt börja flyta i väg åt alla möjliga flummiga riktingar. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför låser ni så många trådar där folk för en diskussion?

Peka gärna på något enskilt fall så är det lättare att ge en förklaring. Generellt sett gäller att man håller sig till forumreglerna (även i avdelningen Utanför ämnet). Vi vill inte att detta ska utvecklas till ett allmänt tramsforum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag förstår att ni inte vill det ska sluta med ett tramsforum, all respekt åt det!

man jag tycker ändå att man måste få disskutera, ibland är man nästan lite,, hmm fundersam om man verkligen vill starta en tråd över nånting som man vill diskutera i mån om att den stängs..

Som det är just nu så tänker jag självklart på mitt inlägg om "den blomstertid"

Efter som jag än så länge bara har internet på jobbet, och ville fortsätta diskussionen igår på måndag så ser jag att tråden är låst..

vad var det som stängde tråden? Jag är inte arg eller upprörd..

Jag är bara nyfiken varför tråden ständes..

Förlåt om jag säger det men det känns lite 1984 (boken/filmen) över det hela. Att gör man nånting som inte passar så stängs det av..

edit: Jag vill bara klargöra att självklart tycker jag att om nånting åt shota bing bong fel så ska ju tråden stängas.. Men min tråd handlade ju om musik..

Och det är inte bara min tråd jag tänker på, det finns andra också (för att inte låta så självisk, vilket jag inte försöker vara)

😆

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Soundborn! Är det inte uppenbart varför den tråden stängdes?

Jag citerar din öppningkommentar "Nu vill den jävla diskrimeneringsombudsmannen (som inte ens är svensk)ta bort den svenska visan "nu blomstertid nu kommer" från skolavslutningar runt om i sverige för det är kränkande på mot invandrare..

Det ska heller inte hållas i den svenska kyrkan för det är kränkande...

 

VARFÖR FÖR I HELVETE SKA VI RÄTTA OSS EFTER DOM FÖR?????

AAHH?????"

Du utalar dig ytterst rasistiskt och stötande redan från början. diskrimineringsombudmannen är säkert svensk medborgare och du går i det närmaste till personangrepp mot denne. Rätta sig efter dom??? Vilka dom? Gör du skillnad på invandrare och svenskar???

Redan där skulle tråden ha blivit stängd enligt min mening. 😆

Sen blir det inte bättre längre ner i tråden (som blir ganska lång faktiskt) där negativa uttalanden mot andra folkgrupper plötsligt dyker upp, homosexuella t.ex... Det blev helt enkelt en slags "hata och spy galla" tråd som inte alls hör hemma i ett musikforum som detta.. Men det är min åsikt det 😄

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

för det första så är jag inte rasist..

Synd nog så kan man inte i sverige idag prata om invandrarpolitik utan att bli kallad rasist..

Vad jag menar vad följande, vi har alltid sjungt den visan, men nu ska vi sluta med det bara för att invandrare tycker det är kränkande.

Varför ska vi då rätta oss över nånting som vi gjort i säkert 100 år bara för att dom inte tycker om det?

asså, visst det kan låta lite konstigt, men jag vet inte på vilket bättre sätt jag ska uttala mig..

Hälften av alla mina vänner kommer från andra länder, min syster är tillsammans/har barn med en man från Gambia.. Jag av nån är verkligen inte rasist..

Men sorligt nog som jag sa så kan man inte diskutera invandrarpolik i sverige idag utan att bli kallad för rasist..

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

och tråden handlade om visan Den Blomstertid...

visst jag lät kanske lite förbannad.. Men jag blir förbannad när jag hör något sådant!

Edit: visst när jag läser mitt inlägg så förstår jag det du säger hegobald.. Jag ber om ursäkt om det lät stötande och det var aldrig min mening. Men på vilket annat sätt skulle jag uttrycka mig i? Man kan inte i sverige idag uttrycka sig på något annat sätt, det spelar ingen roll, allt är fel ändå... Jag ville prata klarspråk så mycket som möjligt..

men än en gång! Jag ber om ursäkt om det lät stötande det var aldrig min mening..

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Forum blir Communities. Det är en del av Internets och samhällets evolution. Ju mer man träffar likasinnade på nätet, och ju mindre man gör det IRL, desto mer socialt off-topic trams kommer det att bli. Som att prata skit över fikan på jobbet.

Vi kommer se det här mer och mer inom företagsvärlden också. Inte minst pga all outsourcing, offshoring, partnerskap och virtuella organisationer. Communities kommer att vara en förutsättning för Knowledge Management i framtidens företag där fler anställda är externa än interna. Communities is to become da shit. 😲

Sen finns det ju de som fikar hellre än jobbar, de som är off-topic hellre än on-topic. Olsberg får bara smakprov på vad framtidens företagsledare kommer att tampas med. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

för det första så är jag inte rasist..

Synd nog så kan man inte i sverige idag prata om invandrarpolitik utan att bli kallad rasist..

Vad jag menar vad följande, vi har alltid sjungt den visan, men nu ska vi sluta med det bara för att invandrare tycker det är kränkande.

Varför ska vi då rätta oss över nånting som vi gjort i säkert 100 år bara för att dom inte tycker om det?

asså, visst det kan låta lite konstigt, men jag vet inte på vilket bättre sätt jag ska uttala mig..

Hälften av alla mina vänner kommer från andra länder, min syster är tillsammans/har barn med en man från Gambia.. Jag av nån är verkligen inte rasist..

Men sorligt nog som jag sa så kan man inte diskutera invandrarpolik i sverige idag utan att bli kallad för rasist..

Aha, så det du egentligen ville var att fortsätta spy galla? 😮

För min del tycker jag tråden skulle ha plockats bort ögonblickligen eftersom den inte har något med musikskapande att göra.

Gorma om blattar kan man göra på andra ställen på internet, finns gott om lågpannade puckoforum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha, så det du egentligen ville var att fortsätta spy galla? 😄

För min del tycker jag tråden skulle ha plockats bort ögonblickligen eftersom den inte har något med musikskapande att göra.

Gorma om blattar kan man göra på andra ställen på internet, finns gott om lågpannade puckoforum.

tolka det som du vill..

men folk verkar ju inte förstå mitt inlägg..

Jag undrar varför ska vi ta bort den blomstertid nu kommer? Varför? Ge mig en förklaring och jag är nöjd.. Ska vi ta bort midsommar också?

Vad är det som är så farlig med visan den blomstertid?

Link to comment
Dela på andra sajter

för det första så är jag inte rasist..

Synd nog så kan man inte i sverige idag prata om invandrarpolitik utan att bli kallad rasist..

Om du inte är rasist så får du nog då tänka lite mer på hur du formulerar dig vännen.

Ditt sätt att formulera dig stämmer precis in på hur en smyg/svennsonrasist uttalar sig.

I en icke rasistisk värld så finns "inget vi och dom".

Ha det gött Soundborn, och ta dig tid att tänka igenom dina inläggt innan du postar dom, så slipper du bli påhoppad så här i fortsättningen. om du nu har rent mjöl i påsen vill säga? 🙂

Redigerat av AXL THE ROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm..

Du ska deff inte tala om att uttrycka sig AXL..

du av någon kan inte göra det..

jag uttryckte mig konstigt, jag har bett om ursäkt.. Jag är inte rasist.. Vad mer begär du?

Jag undra varför man inte ska få lov att sjunga den blomstertid längre?

Varför man inte ens får sjunga sveriges nationalsång längre.. det fick inte vi göra..

klart som fan att jag blir förbannad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Asså..

Detta är ju så jävla löjligt..

Så fort man nämner nånting av invandrare eller diverse så blir man i sverige idag kallad för rasist! Detta är så jävla löjligt!

Bara för att du är vänsterhänt ska jag kalla dig för utvecklingsstörd då efter som det fortfarande står i böckerna att dom som är vänsterhänta har någon form av psykiskstörning.. (nej det skulle jag inte göra)

Bara för du håller med/tycker om nånting som socialdemokraterna tycker om ska jag börja kalla för jävla sosse då?

Nej för du får ha din åsikt utan att bli kallad nånting..

Det funkar inte så..

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Släpp sargen nu, Soundborn.

1. Hela frågan har blivit uppblåst till orimliga proportioner. DO rekommenderar helt enkelt att man har en religiöst neutral skolavslutning. Eftersom skolan i övrigt inte tillåts ha religiöst färgad undervisning - och skolavslutningen är ett obligatoriskt moment - så borde detta gälla skolavslutningen också. Flera personer försökte upplysa dig i sakfrågan i den förra tråden, men det tycks du inte ha uppfattat. Läs på lite innan du börjar skrika.

2. Om du inte vill bli uppfattad som smygrasist så får du nog sluta häva ur dig floskler som är som hämtade ur högerextrem/högerpopulistisk propaganda, vilket du har gjort i flera trådar nu. Ett skräckexempel: "Sverige kommer bli som USA, där vi svenskar är indianerna.. Vi kommer utrotas, bo i små hyddor längst upp i norr där det är för kallt för dom.."

3. Jag är ateist och tycker det är utmärkt att alla former av religiös indoktrinering avlägsnas ur undervisningssystemet.

4. Denna tråd hör hemma i off-topic!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett bra exempel, Jag frågade:

Finns det nått sätt att ta bort sladdarna i reason?

Dumb dan svarade: Nej det finns det inte

Sen låste han tråden. Visst det finns tillfällen då man känner för att använda den makt man har, men man kan väll hålla sig? 😛

Tråden låstes dock upp efter att jag pm:a en moderator. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...