Jump to content
Annons

Göra MIDI till MP3


Overkill

Recommended Posts

Hej!

Vi (Lynxo och jag) undrar om det finns någon vänlig person som skulle kunna göra om en MIDI-fil till mp3? Snälla Linus gjorde det igår men eftersom olika instrument låg på samma spår blev det lite tokigt 😄

Instrumenten som behövs då är trummor (kagge, pukor, china, två crashar, gärna två ridear), dist gitarr, clean gitarr, bas, två synthar.

Tack på förhand!

Är det i fel kategori får ni gärna flytta tråden, men dte är väl ett slags samarbete tror jag 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Stop That!

Jag kan göra det... å så... men jag använder hellre de mjukvarusamplingar jag har... om det är gitarr så låter dock inte dessa så bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stop That!

Jag kan göra det... å så... men jag använder hellre de mjukvarusamplingar jag har... om det är gitarr så låter dock inte dessa så bra.

Det vore shysst! PM:a mig din mail, så skickar jag låten! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Mäh, ska den vara såhär? e050.gif😄

EDIT: Tog bort gammal version

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Linus 😎 B)

😄

Det enda jag kan säga är att jag använder två crashar men jag kan bara höra en 😄

Men dte funkar ganska bra utan ändå 😎

Vid cirka 1:58 in så hör man två cymbalslag ganska tätt. Det är samma crash och de är fjärdedel 2 och 4. På fjärdedel 1 och 3 är dte en annan crash 😎

Men dte belv som sagt rätt ballt ändå 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Linus 🥰😎

😄

Det enda jag kan säga är att jag använder två crashar men jag kan bara höra en 🙂

Men dte funkar ganska bra utan ändå 😎

Vid cirka 1:58 in så hör man två cymbalslag ganska tätt. Det är samma crash och de är fjärdedel 2 och 4. På fjärdedel 1 och 3 är dte en annan crash 😎

Men dte belv som sagt rätt ballt ändå 😎

Hehe... hade jag förstått att det var så petiga önskemål så hade jag nog skippat erbjuda min hjälp... har dragit ned det till mp3 nu i vart fall. 😎

Men det funkar nog ganska bra ändå. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Linus 🙂😎

😄

Det enda jag kan säga är att jag använder två crashar men jag kan bara höra en 😄

Men dte funkar ganska bra utan ändå 😎

Vid cirka 1:58 in så hör man två cymbalslag ganska tätt. Det är samma crash och de är fjärdedel 2 och 4. På fjärdedel 1 och 3 är dte en annan crash 😎

Men dte belv som sagt rätt ballt ändå 😎

Hehe... hade jag förstått att det var så petiga önskemål så hade jag nog skippat erbjuda min hjälp... har dragit ned det till mp3 nu i vart fall. 😎

Men det funkar nog ganska bra ändå. 😛

All hjälp är välkommen! Tillslut så måste(?) det väl bli rätt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Lynxo, det blev fel i din post. 😆

Linus nya version (dvs. glöm min gamla länk tidigare i tråden)

EDIT: Steflunds version bortplockad efter nedanstående önskemål.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hallå... när har det vart sagt att den skulle läggas ut på studio forum? Jag trodde jag hjälpte er privat (ok... det initierades här, men) för ngt fluffigt ändamål (typ övning eller bara koll).

EDIT: Dessutom heter jag SteFlund

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Det vart väl aldrig sagt, dumt av oss. Blir kanske en tråd i demoinspleningar, fett med cred til ler då!

om du inte gillar det SteFlund kan vi ju använda Linus version (har inte lyssnat på SteFlunds än ändå...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Exakt den versionen ja.

EDIT: hade jag förstått att det skulle läggas ut hade jag lagt mer krut på det såklart... skulle gärna göra det senare, men denna version drog jag bara in i datorn och lite småpill... trodde att det var för ngn slags koll eller så.

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt den versionen ja.

EDIT: hade jag förstått att det skulle läggas ut hade jag lagt mer krut på det såklart... skulle gärna göra det senare, men denna version drog jag bara in i datorn och lite småpill... trodde att det var för ngn slags koll eller så.

I see 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Steflund, jag ber om ursäkt. Det var mest för skojs skull som jag lade ut det här. Jag tänkte aldrig lägga ut det på demoinspelningar, och jag struntar i att fixa länken. 🙂

Strålande... dock hjälper jag gärna till framöver, men villl då veta ändamålet lite tydligare då kanske. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...