Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

På grund av evigt pågående strul med min dator så tänkte jag testa ett annat firewire pci-kort än det jag har. Men de rekommendationer som finns på M-audios hemsida är lite förlegade. Jag tänkte kolla om nån här vet vilka PCI firewire-kort som funkar bra. Jag skulle ju helst vilja ha SIIG firewire-kortet eftersom det är med på M-audiolistan, men det verkar inte gå att hitta någonstans

Har kollat på Adaptec AFW-4300. Några andra förslag? Nåt kort som ni vet funkar med FW 410.

Min spec är:

MSI K8T Neo-Fsr moderkort

In-win s564 midi tower ATX 300W

AMD Athlon 3200+ Processor

Corsair DDR-Dimm ramminne (1024MB)

två st Samsung SpinPoint P80 120 GB S-ATA 8MB cache

Radeon 9800 pro grafikkort

Vitex PCI interface card 1394 (firewire)

Windows XP Home (Sp2, har inte hunnit nergradera firewire än)

M-audio Firewire 410 (senaste drivrutinerna.)

Cubase 3.1.1

Annons
Postat

Det verkar som om RME är de som har testat mest på Firewire och PC. Deras förslag är att hålla sig till Lacie och kort som har Texas Instruments kretsar. Det finns till och med no-name-kort som har Texas-kretsar. Funkar med FW410? Ingen aning.

Postat

Ok det kan ju vara värt att kolla på. Fler förslag?

Postat

Själv har jag NECs chipset på mitt FW-kort. Men Texas Instruments är den som många korttillverkare brukar rekommendera.

Postat

Ja jag kan ju tyvärr inte köra NEC. Mitt FW 410 är inte kompatibelt med NEC. Köpte ett sånt av misstag först och det funkade inte alls.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.