Umemagnus Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Älgen ARTIST/GRUPP:SLB GENRE: Folkmusik LÅTLÄNGD: 3,36 KOMPOSITÖR: Limpan PRODUCENT: SLB EV. MEDVERKANDE: Magnus och Tomas "Limpan Lindberg INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT:mp3 STORLEK: 4,2 STATUS: Snart klar... Ja, jag smäller på med en till, från SLB. Nu är det en "vanlig" kromatisk nyckelharpa och en akustisk 12:a. Återigen, kommentera ljud å bredd å allt dedär 😎 EDIT: En liten panoreringsfråga..... Har spelat in nyckelharpan i stereo (dvs två mickar), och 12:an med en mick + inbyggd mick.... Hur ska man ställa sig till panoreringen av instrumenten... Ska man ha (för tex nyckelharpan) ena micken panorerdad långt till höger, och den andra i mitten (å samma för 12:an.. fast tvärt om)? eller hur skulle just Ni göra? Har även två st överhäng som tar in båda två... Å behövs det nämnas att vi lirade in det samtidigt.. Tacksam för mix å panoreringstips Hjälp nu en stackars bonndräng _lgschottis060424_1.mp3 Redigerat 2 maj 2006 av Umemagnus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bimbambop Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 Står upp och applåderar! Är svensk folkmusik så här bra eller är det bara ni? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 29 april 2006 Trådstartare Dela Postat 29 april 2006 Står upp och applåderar! Är svensk folkmusik så här bra eller är det bara ni? 😉 OJ, Tack! Kul att höra! Ja, det finns mycke bra svensk ny folkmusik, fast vårat tillhör det bästa 😎 nädå, kolla gärna in länkarna jag har i första inlägget på Folkmusik-gallupen. Där finns det en massa fräsch svensk folkmusik 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 Vad är en nyckelharpa? 😉 Låter riktigt proffsigt i mina öron! 😎 Sjukt bra spelat!! Mer folk åt folket! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Grannen Postat 29 april 2006 Dela Postat 29 april 2006 (redigerat) Lyssnar bara genom datorhögtalarna och kan bara säga att låtjäveln är kanon! 😎 Får lust att lyssna TVÅ gånger! 😉 och...gör det! Men den där älgen skulle man ju vilja tala med. Känns ju inte direkt som någon machoälg. Mer som en filosoferande velourälg, typ: Nu står jag här och tuggar blad, tuggar blad...mmmm, jaså är det lördag hmmmm.... hmmm...lyssnar igen Redigerat 29 april 2006 av Grannen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 29 april 2006 Trådstartare Dela Postat 29 april 2006 Vad är en nyckelharpa? 😉Låter riktigt proffsigt i mina öron! 🙂 Sjukt bra spelat!! Mer folk åt folket! Sjysst!! Tack för lyssningen!! Kolla in nyckelharpshangöraondsidan nummer ett; Om Nyckelharpa Där finns det mesta om instrumentet 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 29 april 2006 Trådstartare Dela Postat 29 april 2006 Lyssnar bara genom datorhögtalarna och kan bara säga att låtjäveln är kanon! 🙂 Får lust att lyssna TVÅ gånger! 🙂 och...gör det! Men den där älgen skulle man ju vilja tala med. Känns ju inte direkt som någon machoälg. Mer som en filosoferande velourälg, typ: Nu står jag här och tuggar blad, tuggar blad...mmmm, jaså är det lördag hmmmm.... hmmm...lyssnar igen 😉😎 , ja det är väl den där valborgs-(h)älgen (ååh nej va dåligt).... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 30 april 2006 Dela Postat 30 april 2006 Ho, ho vad bra! 🙂 Vilka underbara ackord till din melodislinga. Tänker ssk på sträckan 00:49 och nån halvminut framåt. Låter som gitarren är nerstämd? Har ingen aning om hur sånt här skall mixas. Bra ljud i mina lurar, reverbet verkar lagom men ingen kanalseparation på instrumenten nu heller... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 30 april 2006 Dela Postat 30 april 2006 Japp, bra igen 🙂 Vill ha lite mer bas på gitarren eller alternativt ett basspår också. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 30 april 2006 Dela Postat 30 april 2006 Skitbra! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 30 april 2006 Dela Postat 30 april 2006 Oj vad svängigt... väldigt snyggt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 30 april 2006 Dela Postat 30 april 2006 Kolla in nyckelharpshangöraondsidan nummer ett; Om Nyckelharpa Där finns det mesta om instrumentet 🙂 btw så delade jag loge med Åsa Jinder på min spelning i stadshuset i torsdags och kanske ska spela gitarr med hennes man inom en framtid 🙂 hon är världens snällaste och trevligaste människa, så spelar ju hon bra också 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 30 april 2006 Trådstartare Dela Postat 30 april 2006 Japp, bra igen 🙂Vill ha lite mer bas på gitarren eller alternativt ett basspår också. 🙂 japp, mer bas på 12:an är på G..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 30 april 2006 Trådstartare Dela Postat 30 april 2006 Kolla in nyckelharpshangöraondsidan nummer ett; Om Nyckelharpa Där finns det mesta om instrumentet 🙂 btw så delade jag loge med Åsa Jinder på min spelning i stadshuset i torsdags och kanske ska spela gitarr med hennes man inom en framtid 🙂 hon är världens snällaste och trevligaste människa, så spelar ju hon bra också 🙂 Sedärja, ja hon har ju verkligen fört fram nyckelharpan i dagsljuset igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 30 april 2006 Trådstartare Dela Postat 30 april 2006 Skitbra! 🙂 Bugar och bockar 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
claypool Postat 30 april 2006 Dela Postat 30 april 2006 Jag tror att du gör det här medvetet.... Lägger upp en massa grymma låtar som (i mitt tycke då) saknar TRUMMOR eller nåt annat som man slår på bara för att djävlas. 😎 Snart hyr jag en trummis och sätter på ett tåg till Umeå... 😛 Nej, men allvarligt riktigt nice, är som tidigare sagt svag för sådana här tongångar. Skitbra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 30 april 2006 Trådstartare Dela Postat 30 april 2006 Jag tror att du gör det här medvetet.... Lägger upp en massa grymma låtar som (i mitt tycke då) saknar TRUMMOR eller nåt annat som man slår på bara för att djävlas. 😄 Snart hyr jag en trummis och sätter på ett tåg till Umeå... 😎 Nej, men allvarligt riktigt nice, är som tidigare sagt svag för sådana här tongångar. Skitbra! HAHAHAHA!!! det var trådens bästa 😛 Nädå, vi lirar på duo med nyckelharpa å 12:a... vi håller oss med små medel 😠 Men, om du skickar en trummis, så räcker det med att skicka honom till Bromma. Sjysst att du/ (och ni andra) gillar denna musik. Den är ju trots allt i minoritet här på forumet. Mycket kul! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
claypool Postat 30 april 2006 Dela Postat 30 april 2006 (redigerat) ehm, ditt namn vilseledde mig lite där... 😛 Inga gig i sthlm på g? Redigerat 30 april 2006 av claypool Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 30 april 2006 Trådstartare Dela Postat 30 april 2006 (redigerat) ehm, ditt namn vilseledde mig lite där... 😛 Inga gig i sthlm på g? nope.. inte än så länge, men kolla gärna HÄR. Där står kommande evenemang..ständigt uppdaterad... (med band jag lirar med).. Redigerat 30 april 2006 av Umemagnus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 30 april 2006 Dela Postat 30 april 2006 Ho, ho vad bra! 😛 Vilka underbara ackord till din melodislinga. Tänker ssk på sträckan 00:49 och nån halvminut framåt. Kan bara instämma. Just det partiet är ju hur bra som helst. En akustisk bas som komplement skulle sitta fint. Annars toppen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karl Postat 30 april 2006 Dela Postat 30 april 2006 verkligen bra...man känner urkraften och traditionerna som har funnits sen urminnes dagar....bra kombination 12:a och nyckel......kalaslåt...gillar 🙂🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 30 april 2006 Trådstartare Dela Postat 30 april 2006 🙂 Trevligt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 2 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 2 maj 2006 En liten panoreringsfråga..... Har spelat in nyckelharpan i stereo (dvs två mickar), och 12:an med en mick + inbyggd mick.... Hur ska man ställa sig till panoreringen av instrumenten... Ska man ha (för tex nyckelharpan) ena micken panorerdad långt till höger, och den andra i mitten (å samma för 12:an.. fast tvärt om)? eller hur skulle just Ni göra? Har även två st överhäng som tar in båda två... Å behövs det nämnas att vi lirade in det samtidigt.. Tacksam för mix å panoreringstips 😕 Hjälp nu en stackars bonndräng Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
loranga (oregistrerad) Postat 19 maj 2006 Dela Postat 19 maj 2006 Fint!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 19 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 19 maj 2006 Fint!! 😕 Tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valdez Postat 20 maj 2006 Dela Postat 20 maj 2006 Grymt bra!.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 20 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 20 maj 2006 Grymt bra!.. Sjysst! Bugar å bockar 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Efekt snubben (oregistrerad) Postat 20 maj 2006 Dela Postat 20 maj 2006 Riktigt bra låt 😉 !!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.