Jump to content
Annons

Favorit-maträtt


Sonnert

Recommended Posts

Jag börjar.

ströbröds-täckta, stekta aborr-filéer(rensade av min pappa) med lingonsylt och potatismos gjort på färskpotatis

Tillbehör: Fågelkvitter men inga jävla flugor och getingar.

Kall mjölk/öl och en kryddburk med Aromat. u55.gifu55.gifu55.gif

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Bulgogi!

Nån som vet vad det är? 😄

Wikipedia:

"Bolgogi betyder eldkött. Det syftar på det sätt som köttet tillagas, först marineras och sedan grillas över het kol. I koreanska hem används ofta en flyttbar gasgrill som sätts mitt på bordet så att alla når och kan plocka köttet direkt från grillen. Bordet fylls med skålar med banchan (sidorätter), ris och färska grönsaker som olika salladsblad." 😆

Min favvo-rätt är annars ciabatta med en fyllning av rödlök, champinjoner, avocado, hummus, soltorkade tomater och lite pesto. Mumma! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

va tråkiga ni är. 😄

ni måste ju beskriva lite mer ingående.

t ex

langos.

pankaka.

så ni gillar bara själva langosbrödet eller bara pankakan?

det måste ju finnas något speciellt... för det är ju trots allt favvo-maträtten.

jag kan ju beskriva lite mer ingående om potatismoset.

det ska ju som sagt vara särskpotatis eftersom moset då blir väldigt (väldigt!) kletigt. Aromaten ska man strö över efter behov helt enkelt. 😄

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela på andra sajter

surströmming, på tunnbrödsklämma med skivad mandelpotatis, röd lök och gräddfil.. kanske lite finhackad tomat till också!!!!!

EDIT:

ja,... man kan krydda till det med en kopp sprit också 😆

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

vitlöksmarinerat grillat köt med klyftpotatis samt tzatziki.

Annars så är jag lite lätt såld på Lasagne.

Okejdå sonnert.

Det första för att det är så sommrigt, varmt och påminner om glada grillkvällar i solnedgången. Jävlar vad skönt, om det inte vore för mygg.

Lasagne, vet inte vad det är, men mustigt, ostigt och bastant. Perfekt för mig som gillar att äta ganska mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min sambos:

grillad kycklinfilé(i folie) i vitlöktmarinad, hemmagjord potatis-sallad, sallad osså en kall, kall öl.

även där en sommar-association likt Neko

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...