Jump to content
Annons

Nothing's fine *uppdaterad 05-16*


Recommended Posts

Edit: Efter att låten legat i dvala rätt länge så har jag äntligen stoppat in djonas ljuvliga gitarrer..Har fixat o trixat lite med arret också.. hoppas ni gillar!

Lagt upp den igen!

* LÅTNAMN:Nothing's fine

* ARTIST/GRUPP:Ingen

* GENRE:Chill/Ballad/dreamy/Pop

* LÅTLÄNGD:6.11

* KOMPOSITÖR:musik:jag, text o melodi:veronica, gitarr:djonas

* PRODUCENT:jag

* INSPELNINGSÅR:2003

* FORMAT: mp3

* STORLEK:5.6mb

* STATUS: Färdig tror jag

Hej!

Satt uppe sent igår och gjorde den här remixen på en gammal låt vi gjort. Jag hittade sången o tänkte: what the hell, varför inte?

Här är resultatet, jag tycker det vart rätt mysigt.

Hoppas nån får någon slags njutning av den

Som vanligt så uppskattas alla former av kommentarer!

Nothing_s_fine_128kbps.mp3

Redigerat av kallemio
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 90
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Skön röst - som vanligt när du lägger upp saker här.

Den s.k. gitarren är ju ett skämt, men det vet du om.

Det börjar riktigt bra, introt är fint med melodin mot rhodesen.

Men sen lever det inte riktigt upp till mina förväntningar, maler på mest utan att nån riktigt aah-känsla infinner sig...vad nu det betyder 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljuvligt, som vanligt! Väldigt mysig såhär på morgonen. Men jag tycker det låter som att en del av diskanten är bortkapad, på nåt sätt. Eller kanske dålig kvalité på filen?

Själva låten i sig är ändå riktigt bra. Nästan lika bra som '4LetterWord'. 🙂

Kör på, för fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön röst - som vanligt när du lägger upp saker här.

Den s.k. gitarren är ju ett skämt, men det vet du om.

Det börjar riktigt bra, introt är fint med melodin mot rhodesen.

Men sen lever det inte riktigt upp till mina förväntningar, maler på mest utan att nån riktigt aah-känsla infinner sig...vad nu det betyder 😎

tack för lyssning och kommentar!

Jo gitarren är som den är, men vad ska man göra =)

Trist att du inte får ahh känslan! 🙂

Men man jag ju inte tillfredställa alla 🙂

tack igen

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljuvligt, som vanligt! Väldigt mysig såhär på morgonen. Men jag tycker det låter som att en del av diskanten är bortkapad, på nåt sätt. Eller kanske dålig kvalité på filen?

Själva låten i sig är ändå riktigt bra. Nästan lika bra som '4LetterWord'. 🙂

Kör på, för fan!

tack!

Märkte nu att diskanten faktiskt är ganska frånvarande Jag satt i hörlurar igår när jag försökte mixa lite så det är nog därför mixen låter lite dov..

Link to comment
Dela på andra sajter

"Gitarren" är lite för malande. Den tar över tycker jag. Borde kanske helt enkelt tonas ner lite. Längre bak, lite lägre volym och lite färre anslag så funkar den nog bättre i mixen.

Rätt skön låt. Bra melodi!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Gillar den skarpt men dra ner guran lite bara, kanske ändra ljud lite oxå. Annars kort sagt bra låt.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

"Gitarren" är lite för malande. Den tar över tycker jag. Borde kanske helt enkelt tonas ner lite. Längre bak, lite lägre volym och lite färre anslag så funkar den nog bättre i mixen.

Rätt skön låt. Bra melodi!

Hej!

Tack för kritiken. Jag märkte faktiskt själv att gitarren va rätt hög, så jag har sänkt den nu. Tycker det låter bättre nu, men man kommer ju inte bort från virutal guitarist soundet..

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

Trevlig låt men lite för mycket ljud och finesser för min smak. Lite naknare skulle vara fint 😆

Hej!

Tack! Jag älskar när det är massa ljud hela tiden så jag kommer inte skala av nått 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar den skarpt men dra ner guran lite bara, kanske ändra ljud lite oxå. Annars kort sagt bra låt.

Göran

Tack så mkt!

Jag hade precis laddat upp en ny version med lägre gitarr när du skrev ditt inlägg, lyssna gärna igen o se om du tycker det låter bättre nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön som fan. Hade varit ett plus med lite mer bas över det hela. Lite avsaknade av det (för min smak) men den här sparas på hårddisken helt klart.

*applåder*

Tack så mkt! Kul att du sparar den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Första fraserna i början på verserna är det snyggaste jag hört på länge. Fan va hon sjunger bra där (och grymt snygg melodi!). Annars är det lite platt i mina öron, vore kul med lite mer attityd i produktionen. Nu är det för snällt i mina öron.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Så där det tog lite tid 😆 men nu är man tillbaka framför skärmen igen. Gitarren funkar bra nu tycker jag men om låten ska säljas så försök få tag i en gitarrman/kvinna som kan lägga en riktig gitarr. Borde ju finnas minst en flock här på forumet som skulle kunna hjälpa till och lägga en snygg gitarr som passar gengren. Häftig låt fan det är ju sån musik jag vill göra 😄 men icke lika falla ödets lotter som min gamla mormor sa 🙂. Synten i början kanske inte är hundra iofs. får ett intryck av att det är lite otajt men det är inget stort problem. Där tog den slut, skitbra iväg män till radion bara bra jobbat tack för att man fick lyssna. Lycka till

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Riktigt nice.

Skitsnyggt sound på voxen.

Gillar kontrasten mellan vers och ref. Men det blir nästan för tvär kontrast när du breddar ut så skarpt när reffen börjar, t ex vid 2:04. Kanske mjuka upp det med automation?

- I mina lurar är snare:n tidvis lite vass.

- virtualguran går bort

Nothing's fine?

- Rather, everything's fine.

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack starboy, burnin sven o VacUm för kommentarerna!

Ska tänka på allt ni sagt!

Har tagit ner den nu, ska arbeta mer med den, försöka dra den lite mer åt elektronica hållet.. fast vi får se hur den blir.

Lägger iaf upp den så fort den är klar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag gjort om den lite..

Gjorde ett långt småflummigt intro som jag tycker vart rätt ljuvligt, o skalade av o la till lite andra prylar.

Nu är det bara en riktig gitarr som saknas tycker jag, och är det nån där ute som vill lägga gitarr, hör av dig! Börjar störa mig riktigt mkt på Virtual guitarist nu, förstör hela känslan, men jag känner att låten verkligen behöver en gitarr så jag låter den vara nu...

Kommentera gärna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var ju kanonbra! (Förutom guran...) 😕

tack!

Ja guran är faktiskt helt vidrig.. men jag vill verkligen ha en gitarr så det får bli den tills jag hittat nån som kan spela åt mig 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

tack!

Ja guran är faktiskt helt vidrig.. men jag vill verkligen ha en gitarr så det får bli den tills jag hittat nån som kan spela åt mig 😄

Jag skulle nog ta bort den i väntan på annan gura, så slipper du höra kommentarer om den 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

tack!

Ja guran är faktiskt helt vidrig.. men jag vill verkligen ha en gitarr så det får bli den tills jag hittat nån som kan spela åt mig 🙂

Jag skulle nog ta bort den i väntan på annan gura, så slipper du höra kommentarer om den 😕

Mm har funderat på det, men då blir det ju extremt tomt i andra versen, o jag vet inte vad jag skulle fylla ut med..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...