Jump to content
Annons

Heavenly Junkies - Leaving This Town


MarcusRombo (oregistrerad)

Recommended Posts

MarcusRombo (oregistrerad)

LÅTNAMN: Leaving This Town

ARTIST/GRUPP: Heavenly Junkies

GENRE: Rock

LÅTLÄNGD: 3:47

KOMPOSITÖR: M. Rombo

PRODUCENT: M. Rombo

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3 192kbps

STORLEK: 5.2 MB

STATUS: Rätt så färdig

LÅTLÄNK: Leaving This Town

Det här är vad jag pysslat med dom senaste 3 dagarna. Jag ville göra något electrorockigt, nåt MSTRKRFT-ish. Men det sprack ju.

Igår var jag skitnöjd med jobbet, men idag känner jag mig lite splittrad i den frågan.

Tyvärr finnes ingen sång i dagsläget, och jag har inte direkt någon sångare till den här heller. Så om det är någon som känner att den skulle vilja ta på sig den uppgiften är det bara att hojta till! Vore jätteskoj!

Fred ut!

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha, grrrym!

Först blev ja lite betänksam när jag läste titeln och hörde början. "ett försök som sprack" å sen början, som verkligen låter sprucket! Men sen kom de! 😱

Kanske steget lite för loop- och dator-aktigt, men det är där en sång av något slag kommer in.

me like

/mm

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Precis! Det är nästan som om jag skapat en användare och kommenterat min egen låt..

Jag ville att man skulle höra att jag egentligen är nere med dansmusik, och att jag egentligen inte är.. ehm.. Rockig.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förfan. Jag hör skitcoola vocals till denna! 🥰

Eller... ehh... åtminstone till refrängen kom in. Eller är det bryggan? Nä det var nog refrägen.

Ohh.. nu blev det sådär coolt igen. Dunk-dunk-dunk... lite flat-eric bas på det hela hade gjort susen.

Om tid och lust tillåter, får man testmejja på lite vocals då? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Självklart Hacke!

Finn tid! 🙂

Förresten, "testmejja"? 😛

EDIT: Skriker du bra? Jag gillar skrik.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar du Kent?

Är väl lite OT men jag bara undrade för jag vet att den engelska versionen av Kents låt "Himmelsk Drog" heter "Heavenly Junkies", Ärbara nyfiken om det var därifrån du fick gruppnamnet... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart Hacke!

Finn tid! 🙂

Förresten, "testmejja"? 😄

EDIT: Skriker du bra? Jag gillar skrik.

Jag hörde inte skrik i mitt huvud, men vi får se...

Ska försöka finna tid. Ska upp till Sthlm ett par dagar nu, sen har jag en annan låt som ska vara klar den här veckan... och lite annat grejs. Men efter det kanske. Kaaaaanske. 😛

Testmejja är kul. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Hacke; kör hårt! 😛

Allansson; nja.. Gillar kent och gillar kent... Namnet kommer därifrån iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar soundet, rytmen, början helt klockren! =)

Men nån minut in i låten kommer massa trackernostalgisamples och lite synthleads som brutalt drar ner låten från en scen till en liten laptop igen. Skulle gilla ordentligt om du körde mer råa akustiska grejer och producera mer franz ferdinan, the strokes. Så tycker jag det är skumt att göra en låt efter en sång som man inte ens har. Men riktigt fRÄNT sound i grunden iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Tack Pazo! 😄

unbornichen; jag är rädd att du bara inbillar dig dessa "trackernostalgisamplingar" 😳 Tack iaf 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Tackar! 😄

Skumt att inte någon kommenterat det enda jag inte är riktigt nöjd med i låten; riffet innan refrängen. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Bra låt, skitbra bas- och klappljud! 😄

Fattas bara några synthtoner med distat casioljud i "bryggan" eller andra delen av versen eller vad det är.

När kommer sången? Om du inte har nån sångare på g, PM:a mig 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Tack Elof!

Bryggan innehöll lite andra saker förut, t ex en distad lite ljusare synth, men den fick inte vara med till sist iaf.

PM är skickat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar verkligen soundet. Skitsnyggt! Introt är alldeles underbart sopigt, det låter trasigt, dålig liten hemgitarrkombo och allmänt skitkass - på ett bra sätt!

Svårt att kommentera låten när ingen sång är lagd, men se till att få ett ordentligt lyft till refrängen. Som låten är nu trampar den liksom på i lite samma stil fart och stil hela tiden.

Och så kan du lägga på en riktigt tamburin tycker jag, inte bara någon loop 🙂 Den är lite för bumlig nu tycker jag, och låten skulle må bra av det släpiga sound som en lite halvtight tamburin kan ge. Och så kan du ju variera den mer om du spelar den själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jag letade faktiskt fram en gammal dammig mic här hemma och spelade in lite tamburin, men det lät inge bra. Får sno en mic av någon och styra upp det... 🙂

Jag skulle gärna spela allt själv, men man tager vad man haver 😉

Verkar ha lyckats med soundet iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Har du klurat på vilket typ av sång du skulle vilja ha på den här grunden?

Japp. Funderade lite kring bra sång 😏 Nejmen, det har jag inte direkt gjort.

Sugen på att lägga lite vocals?

Link to comment
Dela på andra sajter

heh jo jag gillar denna... jobba vidare på den. en bra sång skulle lyfta den till högre höjder..refrängen om det är det blir så där skönt svävande i 80-tals himlen.

joy!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, nu har jag testmejjat lite. Hehe.

Jag har ingen text ännu, så jag har bara rappakaljat. Och jag har inte fått tillbaka rösten sedan förkylningen riktigt ännu, så jag kan inte sjunga heller. Men jag tror nog det här kan bli kul fan. Ändå.

Försöker blanda ihop det där jag hörde i huvvet direkt när jag lyssnade på låtfan, tillsammans med din önskan att höra skrik. Det lutar åt att bli lite Rallypack över det hela, hehe. 😆

Det är en fett cool djävla låt. Jag ska försöka göra mig den värdig. Återkommer. 😄

edit: aaaallaaaa dessaaaa djävlaaaa aaaaa:n

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

REF:

I know that you don't want me

'cause yooooooooooouuuu

want some more

I know that you will leave me

'cause yooooooooooouuuu

are a whore

so do me, baby

sue me, baby

Leave me in the

bluuuuuueeeee

it's fucked-up crazy

but oopsi daizy

I'm fucking stuck in love with

yoooooooouuuuuuu

Haha... jag vetefan va jag håller på med! :rolleyes:

ouuuu är dessutom i falsett... 😠

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Men för fan Hacke! Det där låter ju riktigt tjockt med punk! :rolleyes:

fortsätt fortsätt fortsätt!

Se till att ta den där vändan när micen är på också! 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Ey. Det här blir nog fan coolt. 😉

Har gapat som fan idag och spelade upp resultatet för Stina precis, och hon diggade det skarpt... 😄

Tog mig två timmar att öva upp rösten innan jag klarade av att sjunga ordentligt. Höga toner och och förkylda tonsiller funkar inte bra ihop. 😉

Saknar dock brygga och en andra vers än så länge.... I'll be back!

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

yey! fan vad cool! 😆

Jag har upptäckt lite spricker i låten på vissa ställen som jag ska justera också (det är bara små, knappt hörbara grejer).

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska kanske låta dig höra ett smakprov innan jag fortsätter, så du får avgöra om det faller dig i smaken...

Tänk på följande:

- jag är förkyld som fan, så det låter därefter

- första versen sjöng jag in direkt när jag vaknade, t.o.m morgonrosslet sitter kvar 😕

- bryggan har jag klipp bort, hade ingen text.. men tänk "skrikig" sång. 😳

- det går lite falsk emellanåt i refrängen, skyller på förkylningen

Mao får jag nog göra om det mesta när jag har fått tillbaka rösten, och så ska det dubbas o grejjas, men klippet räcker för att du ska höra hur jag tänkt. Och för att du ska kunna säga om du gillar det eller ej.

Det är hela tre oktaver mellan lägsta och högsta sångtonen. Tycker det är lite coolt faktiskt. 😕

Fucking Stuck In Love (draft-cut)-01.mp3

Hur blev det med Elof, förresten? Lägger han oxå vocals?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Ska kanske låta dig höra ett smakprov innan jag fortsätter, så du får avgöra om det faller dig i smaken...

Tänk på följande:

- jag är förkyld som fan, så det låter därefter

- första versen sjöng jag in direkt när jag vaknade, t.o.m morgonrosslet sitter kvar 😕

- bryggan har jag klipp bort, hade ingen text.. men tänk "skrikig" sång. 😳

- det går lite falsk emellanåt i refrängen, skyller på förkylningen

Mao får jag nog göra om det mesta när jag har fått tillbaka rösten, och så ska det dubbas o grejjas, men klippet räcker för att du ska höra hur jag tänkt. Och för att du ska kunna säga om du gillar det eller ej.

Det är hela tre oktaver mellan lägsta och högsta sångtonen. Tycker det är lite coolt faktiskt. 😕

Fucking Stuck In Love (draft-cut)-01.mp3

Hur blev det med Elof, förresten? Lägger han oxå vocals?

Jao, det är tänkt att han ska det. Han är i Kina nu och kommer hem om nästan 2 veckor. Under tiden ska jag skriva en text åt honom.

Vet inte om jag hinner lyssna nu Hacke, annars lyssnar jag i eftermiddag innan jag åker till Dalarna! 😳

Förresten, tack Neko! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...