Jump to content
Annons

I Wanna Love You Baby


Betyg  

5 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      2
    • 3
      1
    • 4
      1
    • 5
      0


Recommended Posts

Annons

du ville ha en kommentar... ok

om jag skulle vara du skulle jag lägga ett off-beat lite här och där så det blir lite mer goovy. Nu ligger sång bas trummor gitarr med betoning på ettan i takten det blir som Ronny Eriksson brukar säga en "tung framfot". 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar verserna. Bra melodier. Tycker refrängerna blir lite stökiga rent arrmässigt. Skulle nog ändrat på stråkarna lite. Trummorna är lite tunna. Prova sidechaining. 😄

Lite för cheezy över lag för min smak men ändå bra. 😕

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Hej och välkommen till forumet!

Har du lyssnat på Eric Gadd, kanske?

Nåja, det är en bra grund du har att jobba vidare från.

- Tycker inte det är så jättekul att ta Groove Agent och Virtual Guitarist som två bärande element. Skulle bli ett jättelyft om du spelade in egna gitarrer och live-trummor, eller åtminstone programmerade om trummorna lite och bytte ett par ljud.

- Tror också det vore bra om du separerade de olika intrumenten bättre med eq och placering i stereobilden, i mina lurar känns det som om det grötar ihop sig i mitten

Lite mera jobb med produktionen så kan det här bli bra. Jobba på!

/cheers

Redigerat av starboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Om 35 pers är inne, varför skriver ingen något? Har jag gjort något fel, eller är det inget att kommentera?

//Saibot

Jag kan inte lyssna, för det är en wma-fil. Använd mp3 istället, bättre på alla sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

TACK för era kommentarer! 😕

Skulle kanske ha poängterat att vi försöker göra demos så att låtidéerna kommer fram.

Tanken är inte att göra slutproduktion här. Därför används snabba, enkla metoder som

Groove Agent och Virtual Guitarist, och - ja Starboy - jag håller med om att det inte är

skitsexigt.

Men alla era kommentarer är värdefulla och jag tackar å det ödmjukaste. Vi måste

definitivt lära oss att fixa bättre ljudbilder, och jag håller nog med Marexxx om det

"framtunga". Funderar på att ändra på det.

tbruce - jag har konverterat allt till mp3:or.

Mvh

Saibot

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Länken fungerar ej.

Byt ut .wma till .mp3 så funkar det ...

Inte så svår hacking 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Om 35 pers är inne, varför skriver ingen något? Har jag gjort något fel, eller är det inget att kommentera?

//Saibot

håller fullständigt med dig .. Jag funderar på att lämna forumet faktiskt, för det ger mig ingenting längre... jag får 1 kommentar typ på varje ny låt jag släpper, och den kommentaren kan kvitta.

bara hårdrock folk får 235873496877495 svar på .. och det är ointressant för mig tyvärr :/

/Perrra

Redigerat av trancer
Link to comment
Dela på andra sajter

Byt ut .wma till .mp3 så funkar det ...

Inte så svår hacking

Klart det inte är MEN DET skall inte behövas anser jag ( Men vad vet jag ?????).

För övrigt är länken fortfarande ogiltig för Mac med Safari.

Varför inte lägga den här direkt istället ? 😄

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

tbruce - jag har konverterat allt till mp3:or.

Nämen kolla där! Det var ju en klämmig bit. Lite slick för min smak... och sången kunde vara bättre. Men annars känns det rätt bra, småmysigt, popsoulfunkigt. Väl utfört, bra användning av pauser, snygga fraseringar.

Som helhet gör det nog dessvärre dock inget större intryck på mej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna typ av låt är helt beroende av en riktigt bra refräng. Tycker absolut att ni måste utveckla refrängen, det händer för lite nu, inget som tar tag. Om ni vill ha mina två korvören...

Sen är ju produktionen rätt hemsk, men du har ju förklarat varför. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Byt ut .wma till .mp3 så funkar det ...

Inte så svår hacking

Klart det inte är MEN DET skall inte behövas anser jag ( Men vad vet jag ?????).

För övrigt är länken fortfarande ogiltig för Mac med Safari.

Varför inte lägga den här direkt istället ? 😆

Sorry, jag såg inte att man kunde ladda upp låten, men nu är det gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...