Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Problem!

Jag har en ny intel iMac och PreSonus FIREBOX som externt ljudkort.. men de vill inte fungera ihop. Firebox control 1.0.3 fungerar inte. det går inte att kryssa i eller bort Input Level Boost knapparna. dessutom kan man inte ändra om man vill ha 44100 hz eller 96000 hz på Ljud/Midi inställningar. om man ändrar till 96000 hz ändrar den automatiskt tillbaka till 44100 hz direkt.

Tacksam för svar! MVH /Viktor

• 2 veckor senare...
Annons
Postat

Har du kollat så att drivarna är "universal" och att du har en ny imac g5 säger inte mycket.. Mängden minne och vilket musikprogram du använder är bra att veta...

Postat

vad menar du med "universal"? de står att de ska fungera till mac.. ja har 1gb ram och använder logic express..

Postat

Med all säkerhet menar han att du får kolla om det finns drivrutiner till din dator.

Apple har nyligen påbörjat ett byte av sina gamla PowerPC-processorer till Intels processorer.

Detta betyder att alla program (och drivrutiner) måste skrivas om. Bara för att det är mac betyder inte att det ska funka.

Det bästa är väl att kontakta Presonus och se hur deras utveckling ligger i tiden. Men du borde ändå kunna använda ditt ljudkort som ett normalt firewire-ljudkort. Vet inte om det blir optimalt en det kommer funka ialla fall.

Postat
dessutom kan man inte ändra om man vill ha 44100 hz eller 96000 hz på Ljud/Midi inställningar. om man ändrar till 96000 hz ändrar den automatiskt tillbaka till 44100 hz direkt.

Om du ändrar till 96kHz i Logic Express så kommer det med största sannorlikhet att switcha till det även på ditt ljudkort.

Postat

tack så jättemycket för svaren!! jag får hoppas att det kommer nya uppdateringar av programmen snart som fungerar med Intelprocessorerna...

MVH Viktor

• 2 veckor senare...
Postat
tack så jättemycket för svaren!! jag får hoppas att det kommer nya uppdateringar av programmen snart som fungerar med Intelprocessorerna...

MVH Viktor

Såg på presonus.com att

"intel mac version is coming soon"...

Postat

MVH Viktor

Såg på presonus.com att

"intel mac version is coming soon"...

jag såg också detta!! får hoppas de kommer "snart" då.. 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.