Johan Royen Postat 2 mars 2006 Dela Postat 2 mars 2006 Hittade den här via Peff.com -> http://www.em411.com/show/patch/319/1 Ballt och jävligt meckigt om man vill göra själv... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 2 mars 2006 Dela Postat 2 mars 2006 Coolt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 2 mars 2006 Dela Postat 2 mars 2006 Ja jävlar du. Redigt grymmt 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 2 mars 2006 Dela Postat 2 mars 2006 Yeah, så snygga glitcheffekter!! 😎 Den där Sequencer/Matrix/NNXT-prylen som slumpade patterns var riktigt het! Det är sånt som visar att det faktiskt finns fler gurus på Reason än Peff 🙂 Tufft exempel på att man kan göra helt vansinniga D&B-grejer utan att programmera 256-delsnoter i sequencern också. 🙂 Sen ska man bara göra en låt av sånt där också 😕 Men det mest underhållande, och skrämmande, var combin 4-band EQ, nästan längst upp i racket. [skamlös reklam för tidningen]Idén med modulerad BV-512 påminner om ett filter som vi bygger i Reasontipset i nr3-06 Om ni skulle kombinera EM411:s tankegångar och mina tankegångar skulle ni kunna vrida till ännu vildare resultat. [/reklam] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pXp Postat 2 mars 2006 Dela Postat 2 mars 2006 Cheeeeesus chirst mother-effer! Det var det värsta jag sett Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 2 mars 2006 Dela Postat 2 mars 2006 hm jag kan inte öppna. The operation could not be completetd because of a media related problem. 🙂🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 2 mars 2006 Dela Postat 2 mars 2006 Tyder på trasig fil? Töm browsercache och ladda hem igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan Royen Postat 3 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 3 mars 2006 Provade att knåpa ihop en "egen" variant. Otroligt mycket jobb med att saxa samplingar i NN-XT, men det går. Låter riktigt bra tom. Här ska göras drill n bass... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 3 mars 2006 Dela Postat 3 mars 2006 Kanske skulle ta och försöka lite själv elelr? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutto Postat 4 mars 2006 Dela Postat 4 mars 2006 kan vara något av det sjukaste jag sett i reason-väg. så häftigt. och som han säger i en av hans kommentarer: [Q]what i wouldn't give to be a consultant for the pHeads[/Q].. shajt, då skulle vi få se balla grejer i reason. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 Provade idag, det var ju bara att köra en loop så blev det en låt. Skivsläpp here I come! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 8 mars 2006 Dela Postat 8 mars 2006 Till 3an eller 2 och en halvan 😮 ??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan Royen Postat 8 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 8 mars 2006 trean. Går nog att göra en hel del i tvåochenhalvan också, den bygger till stor del på alternerande trumslag i NN-XT samplern. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henkera Postat 10 mars 2006 Dela Postat 10 mars 2006 holy fuck.. och jag trodde jag använde för mycket grejer i racket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 EM411 har gjort om hemsidan, så Steves post har försvunnit. Jag har ordnat en mirror här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gum Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 Tack! Måste säga att jag blev en smula besviken. Visst är det ett maffigt bygge, men själva resultatet svänger ju inte för fem öre =/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 EM411 har gjort om hemsidan, så Steves post har försvunnit. Jag har ordnat en mirror här. Min FF vill bara ladda hem en rns-fil när jag testade den Linus...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 Ja, det är bara rns-filen. Sidan finns inte kvar nånstans, men innehöll tom. mindre information än vad den här tråden gör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 Ehhm. Jag omdirigeras till en login-sida: http://www.em411.com/submit/login Måste man vara reggad för att se? 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gum Postat 20 juni 2006 Dela Postat 20 juni 2006 (redigerat) Ehhm. Jag omdirigeras till en login-sida: http://www.em411.com/submit/login Måste man vara reggad för att se? 😲 Läs: EM411 har gjort om hemsidan, så Steves post har försvunnit. Jag har ordnat en mirror här. Edit: Men vad i! Du får klicka på länken i Linus inlägg. Redigerat 20 juni 2006 av gum Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
apotEQue Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 EM411 har gjort om hemsidan, så Steves post har försvunnit. Jag har ordnat en mirror här. Buhu! Jag lyckas inte få hem filen ändå, det står the page cannot be displayed, och om jag försöker spara mål som så står det att den inte går att hämta. Frid från apotek. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...FDCB1230DDD19D1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Jag fattar ungefär ingenting av den här tråden 😄 kan nån förklara för oss som har ungefär 0 sekunders erfarenhet av Reason? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 Jag fattar ungefär ingenting av den här tråden 😳 kan nån förklara för oss som har ungefär 0 sekunders erfarenhet av Reason? Jo, du ska bara klicka på länken som linus lade in ovanför ditt inlägg, välj öppna så startas reason och du får fram ett litet, hrmm nej jag menar ett jävligt stort och häftigt projekt 😆. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 Jag fattar ungefär ingenting av den här tråden 😆 kan nån förklara för oss som har ungefär 0 sekunders erfarenhet av Reason? Jo, du ska bara klicka på länken som linus lade in ovanför ditt inlägg, välj öppna så startas reason och du får fram ett litet, hrmm nej jag menar ett jävligt stort och häftigt projekt 😆. ...jag glömde visst nämna att anledningen till att jag har ca ingen erfarenhet av Reason är att jag inte har det. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 (redigerat) Jag kunde läsa mellan raderna iaf. 😉 Hursomhelst, den här projektfilen består, inte oväntat, av ett rack med många loopspelare, trummaskiner, patternsequencers och syntar. 😄 Det som är poängen med det här racket är en stor grupp modulationskällor i olika tempon. Dessa påverkar i sin tur nästan hälften av alla rattar som går att automatisera. 🙂 Några av dessa påverkar i sin tur 7-8 rattar till. Både dominoeffekt och ketchupeffekt alltså. 😉 Ingen takt blir den andra lik eftersom parametrar och patterns skiftas nästan slumpmässigt. 😛 Redigerat 2 augusti 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 Oh, nu blev man ju nyfiken. Går det att få tag på en mp3a? Eller skulle själva poängen förloras om man inte ser det in action? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 Eller skulle själva poängen förloras om man inte ser det in action? Delvis, det är ju kul att se kabelkopplingen och patcha om. 😛 http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...D7CDF1C1AA6E17B Om man leker runt med Amen-breaket kan det låta såhär istället: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...96609455837F3EC Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 2 augusti 2006 Dela Postat 2 augusti 2006 Eller skulle själva poängen förloras om man inte ser det in action? Delvis, det är ju kul att se kabelkopplingen och patcha om. 😛 http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...D7CDF1C1AA6E17B Om man leker runt med Amen-breaket kan det låta såhär istället: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...96609455837F3EC 😉 Coolt. Är det så Richard D James och grabbarna gör? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 17 januari 2007 Dela Postat 17 januari 2007 BUMPELIbump!! linus, kasta upp de igen på din server.. är omöjlig att få tag på har letat igenom halva världen.. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.