Jump to content
Annons

För dom som undrar


Betygsättning  

26 röster

  1. 1. Betygsättning

    • 1: och?
      1
    • 2: kul grej
      4
    • 3: detta + en bärs
      3
    • 4: wow..mina högtalare sprack
      7
    • 5: kontakta Stockholm records
      4


Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Reidar Gråter

ARTIST/GRUPP:4 play

GENRE:Plojpop

LÅTLÄNGD:

EV. MEDVERKANDE: Dersa. Nilsson, Patrik ( Shagtime choir) och Ilona ( Sång )

Ploj-rap: Jag själv

INSPELNINGSÅR:2001

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3.3Mb

LÅTLÄNK: Låt borttagen

---- Obs! låten är inte på allvar ------

Denna låten Reidar gråter gjorde jag och ett par kompisar 2000 ( remixades 2001 )när radio match ordnade "party vågen" som gick till finland 2000... en liten plojgrej i bästa hackeman och Hammagrella-anda... håll tillgodo

-edit - överflödig text..typ..bla.bla.bla.bla...

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha... f*ck Markoolio!! 🙁

Tar det helt klart som en komplimang att du tycker detta är i min o hammagrellas "anda"... 😛

Det hörs dåligt vad den vocodade rösten säger... men skit i det, det är förbannat kul ändå! 🙂

Kontakta Stockholm records! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... f*ck Markoolio!! 😛

Tar det helt klart som en komplimang att du tycker detta är i min o hammagrellas "anda"... 🙂

Det hörs dåligt vad den vocodade rösten säger... men skit i det, det är förbannat kul ändå! 😄

Kontakta Stockholm records! 😎

🙂 ..detta är absolut på er humornivå..

Stockholm Records..hallå är det Ola?..ja tjena...*klick* 🙁

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Det var ju partajetajpvarning hela vägen här. Inte min bag på muzak (det vet du ju sedan innan) men det LÅTER då jäkligt bra. Lite mysko effekt på da lady-singer dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju partajetajpvarning hela vägen här. Inte min bag på muzak (det vet du ju sedan innan) men det LÅTER då jäkligt bra. Lite mysko effekt på da lady-singer dock.

😎 tanx Bengan.. ja..jag vet att din påse innehåller ett annat stuk..no problemmo.. 🙂

Sången ja...jag har försökt "rädda" låten genom en liten efterfiltrering på en 16bitars slutmix.. 😮 eftersom jag inte har originalmaterialet kvar...hade inbrott i min källare i LKPG för ett halvår sen..och dom snodde alla mina original musik-CD's.. och jag hade magasinerat alla mina original-dataskivor där 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahahaha

ännu en härlig Svensk humorlåt 😆

glöm stockholmrecords, starta ett eget

ihop med Ham och Hack 😆

(är det Ilona Deux som vanligtvis prodas av Jonathan Todd ???)

😆😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

(är det Ilona Deux som vanligtvis prodas av Jonathan Todd ???)

😆 nej.. hon heter nåt så exotiskt som blomqvist i efternamn..och hon är prälle 😆

lasse: hahaha..ja ihop med nicke o nilla då??

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har'et Demoniqus!

Schysst ljud naturligtvis! Och grymma rim: "Brud som verkar kåter/Reidar bara gråter" !! 😳

Extra plus för introt: "Håll pungtermosen"?! 😆

Nä, det här är för mycket....!! Håll en biljett för mig när ni åker österut nästa gång..

Link to comment
Dela på andra sajter

Extra plus för introt: "Håll pungtermosen"?! 😆

Nä, det här är för mycket....!! Håll en biljett för mig när ni åker österut nästa gång..

😮 "pumptermos..ja.." 😳 Vi hade med oss pumptermosar ..fulla med sprit.. 😆 det var det vi trodde knark-jycken skulle nosa upp när vi gick ombord på båten...

allrajt..vi fixar en plåt... 😉

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Ska det vara roligt, det här? Eller tycker du själv att det är bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Ska det vara roligt, det här? Eller tycker du själv att det är bra?

Och du kastar kacka här för att du inte fått bra betyg på din egen låt?

Vadå kacka?

Undrar bara om trådskaparen sysslar med sånt här, seriöst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska det vara roligt, det här? Eller tycker du själv att det är bra?

..ojojoj..vart någonstans har jag sågat det du gjort? Och vad är det som gör dig så upprörd?

Tyckte att jag gjorde klart för dig att jag av någon idiotisk anledning inte fattade att du var ironisk med låttiteln?? eller?

Vad väntade du dig för utgång? Finns det inga tvivel och att inga missförstånd kan uppstå förstår jag din reaktion..nu kändes det här bara så onödigt..

Jag gjorde det här 2001 bara för att vi hade gemensam dålig humor tillsammans..men vi hade vansinnigt kul...

och om jag står för det jag gör eller inte har du inte med att göra.. jag postade låten bara för att folk frågar mig vad jag gör/gjort..

Det jag gör nu kommer jag inte lägga ut här och varför är min ensak, INTE för att jag är högfärdig..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Ska det vara roligt, det här? Eller tycker du själv att det är bra?

Hallå - varför denna attityd? Vi sitter väl alla i samma båt här på forumet. Själv tycker jag att det är schysstast att antingen hylla sina skapande kollegor för att peppa till fortsatt produktion, eller oxå sågar man, gärna med lite stil och helst med konstruktiv kritik. Det är väl därför vi lägger upp låtarna här?

Sen kan jag väl hålla med om att jag själv inte alltid är så jäkla konstruktiv, men man kan ju försöka åtminstone..... :rolleyes:

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag gör nu kommer jag inte lägga ut här..

Tycker jag visst det du ska. Bara för att nattvaktaren är en bitter människa och/eller har svår humor ska inte vi andra sluta med våra utbyten.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Det jag gör nu kommer jag inte lägga ut här..

Tycker jag visst det du ska. Bara för att nattvaktaren är en bitter människa och/eller har svår humor ska inte vi andra sluta med våra utbyten.

Vadå bitter?

Vi kan ju inte alla vara fryntliga lustigkurrar, eller hur?

Tagga ner, Edvard Persson.

Förresten tror jag inte Markoolio avstår från att posta sina nya mästerverk på grund av mig, men rätta mig gärna..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag gör nu kommer jag inte lägga ut här..

Tycker jag visst det du ska. Bara för att nattvaktaren är en bitter människa och/eller har svår humor ska inte vi andra sluta med våra utbyten.

Vadå bitter?

Vi kan ju inte alla vara fryntliga lustigkurrar, eller hur?

Tagga ner, Edvard Persson.

Förresten tror jag inte Markoolio avstår från att posta sina nya mästerverk på grund av mig, men rätta mig gärna..

Jag skrev bitter OCH/ELLER har svår humor. Du valde själv vilket du ville ta åt dig.

Men det är väl inte så konstigt om man uppfattar dig som det ena och/eller det andra mtp på dina inlägg i forumet... Om man via din profil väljer 'Find all posts by this member' behöver man inte läsa länge för att hitta syrliga kommentarer och personliga påhopp...

- Ska det vara roligt, det här? Eller tycker du själv att det är bra?

- Att inte Markoolio eller Microkorg skulle gilla min låt kunde man väl gissa sig till.

- Man måste vara bra förstockad för att inte se det ironiska i meningar som "alla vet att det inte finns tjejer på internet".

- Du är antagligen en flintskallig datornörd från Alingsås som bara raggar på ett väldigt originellt och komplicerat sätt.

- Om du vill låta som en amatör utan ambitioner är det ett säkert en bra idé.

- Designers är ändå bara misslyckade konstnärer som gillar regelbundna påhälsningar i pastejköket.

- Mobiltelefoner är kanske praktiska ting, men konst är det fan inte.

- Nej, och jag bryr mig inte ett smack om aktiehandel heller.

- Tvärtom skall vi lågtstående apor vara tacksamma att vi överhuvudtaget lyckas manipulera ljud.

Om detta är din humor kan du förslagsvis peta in lite smileys här och var så man inte missförstår dig. Om du istället menar allvar är det nog du som ska tagga ner.

//Edvard Persson ...NOT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt sjukt bra intro'ba!! Knark-pudel...?

- Nilsson skalla'an! Ha ha ha 😕

Den här var ju klockren på Nekos introtävling, en klar vinnare.

Låter lite av den där E-typen va?

Vem är för övrigt Reidar Dahlén, nä, nu vet jag förexten, det var väl gubben i rederiet va? Eller Reideriet som det kanske skulle heta?

Har inte tid just nu med sånt här men när du nu äntligen släppte dig var jag tvungen att smyglyssna lite. Nu vill jag höra mer, ut med prällen på demot när den är klar, vi behöver alla alla influenser vi kan få. (jodå meningen är rätt! 😄 )

Låten är lite brusig i starten, låter som ett gammalt kassettband, men eftersom det är från bingbonget till ca 27e sekunden så är det inte produktionen utan nå't annat. En tanke bakom eller? I övrigt en bra produktion, bra låt, men jag tror vi väntar med Ola till nästa alster.

Nä, det här är för mycket....!! Håll en biljett för mig när ni åker österut nästa gång..

Fixa en biljett till mig oxå, och ta med Vattnakten, Hackvakten, Nattsvarten eller vad faan han nu heter!

/®offe

Link to comment
Dela på andra sajter

<sidospår>

Ska det vara roligt, det här? Eller tycker du själv att det är bra?

Om man postar en låt i ett demoforum så har väl upphovsmakaren en avsikt. Denne har lagt ner sin själ i låten eller själv haft jäkligt kul under tiden. Ett onödigt och tråkigt inlägg, Nattvaktaren.

Jag tycker du speciellt ska notera vad hackeman skrev som svar till dig: "Om detta är din humor kan du förslagsvis peta in lite smileys här och var så man inte missförstår dig. Om du istället menar allvar är det nog du som ska tagga ner."

Hans svar överensstämmer helt med oss adminitratörers.

</sidospår>

Link to comment
Dela på andra sajter

..Roffe..det är inte kassettbrus...det är en sampling av regn... 😕 ..

.. jag var otroligt kass på att mixa då när det begav sig..lite grann som att ähh..DET HÄR behöver inte mixas för jag hade en inställning att när man väl hörde bastrumman stark o fin...rörde man INGA reglage.. för då föll ju allting och man visste inte varför... 😄

Vi får se om jag lägger ut mer knasgrejer eller om det blir det lite mer seriösa jag gjort tidigare.

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ha ha ha, regn.....! 😄 Nu blev banne mig låten ett snäpp bättre! Gick ut och lyssnade en sväng på fisregnet här i stockholm, och efter att ha lyssnat på diverse objekt kunde jag konstatera att mot friggebodens plåt-tak lät regnet som en gammal "TRACK"-tejp utan dolby 😕 så okej då, regn kan väl brusa lite ibland.

Edit: Kul att se lite kändisar här förresten, såväl Markoolio som Edvard Persson (uppstånden i pingst?) har minglat runt i denna tråd 🙂

Edit II: Olsberg: Word!

Edit III: No more edit, promise!

Redigerat av ®offe
Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha, regn.....! 🙂 Nu blev banne mig låten ett snäpp bättre! Gick ut och lyssnade en sväng på fisregnet här i stockholm, och efter att ha lyssnat på diverse objekt kunde jag konstatera att mot friggebodens plåt-tak lät regnet som en gammal "TRACK"-tejp utan dolby 😕 så okej då, regn kan väl brusa lite ibland.

Edit: Kul att se lite kändisar här förresten, såväl Markoolio som Edvard Persson (uppstånden i pingst?) har minglat runt i denna tråd 🙂

Edit II: Olsberg: Word!

Edit III: No more edit, promise!

hahaha...regnet jag tog var från en gammal Polestar Magnetics skiva...XL 1+ och tror att grabbarnagrus hade varit i amazonas jungler och trackat en massa grejer.. i original, omixad..låter det som det kommer därifrån..ett tropiskt skyfall.. lixom.. 😄

..Jag vem vet vem som mer dyker upp... jag har sett E-tajp oxå..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Var ju inte fråga om någon sågning....man får ju ta saker för vad det är. Den här låten var ju etajptechnons motsvarighet till min och mina polares rockdänga som jag la upp för ett tag sedan. Tråkigt att vissa tänkare tar musiken allt för seriöst dock....

Rock on Demonen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Var ju inte fråga om någon sågning....man får ju ta saker för vad det är. Den här låten var ju etajptechnons motsvarighet till min och mina polares rockdänga som jag la upp för ett tag sedan. Tråkigt att vissa tänkare tar musiken allt för seriöst dock....

Rock on Demonen!

Tanx Bengan.. Jag lägger inte ner så stor vikt vid det hela, det går åt så mycket energi när man blir irriterad....det är väl mest attityden som är jobbig...

Jag är inte sänkt och uträknad för det här lilla...långt ifrån.. :rolleyes:

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

NÄh. Det finns ju rätt mkt annat att hetsa upp sig över som är viktigare..trots allt :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...