Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Ingen bättre än du

ARTIST/GRUPP: Jag

GENRE: pop

LÅTLÄNGD: 3:12

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.7 megabyte

STATUS: Blir det någonsin något mer än en skiss??

En alldeles nyskriven låt, och inspelad då... Börjat med svenska igen istället för engelska, allt för många kommentarer på mitt uttal 😮 . Nu blir det kanske kommentarer på dialekten istället. Rösten, hm ja det blir lite bättre för varje gång tror jag, vad tycker ni?

Satt och fibbla lite med limiter och compressor men är ingen höjdare, går det att få bättre och hur?

Tolka gärna texten och skriv vad du tror man syftar på... så kommer jag med rätt svar sedan 😄.

Låter ju väldigt uppstyrt det här men kommentera vad som helst 😄.

ingen_b_ttre__n_du.mp3

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Fan blir bra det här när det är klart, låter iofs. kanske lite som fel tonart för dig på nåt sätt bara (kanske lite lågt). Gillar refrängen, fint popläge måste jag säga. Är lite för trött för att uttala mig om ljudkvalité och sånt men det låter grejt här hos mig i alla fall. Ska lyssna mer i morrn och återkommer om jag kommer på nåt som jag kan bidra med.

Göran

Redigerat av Burnin Sven
Postat

jo jag kan nog hålla med om att tonläget är lite lågt. Det tragiska är väl att jag började spela in i en ännu lägre tonart och sedan höjde men tydligen inte tillräckligt. Mina gitarrkunskaper är inte de bästa heller så måste ju ha dem i en viss tonart för att det skall funka 😏, även om jag använder hm vad kallas det nu dac... något.

någon ide' om slutet, kanske lite abrutt... någon mer??

Postat

Upplägget är bra med intro, vers, refräng, vers, refräng, solo på vers, refräng och outro. Harmisarna är snygga. Jag saknar dock ett stick där du har solot. Just där har man "lärt sig" melodin och därför inte fel att då bli lite överaskad av något som bryter av rätt ordentligt för att sen föra allt i hamn med solo på vers och avslutande refräng. Texten är sympatisk och uppmuntrande. Någon strof känns lite ologisk (eller är jag mer än vanligt trög?): "När du ser på mig vill va med den jag är". Kanske skulle funka med "När du ser på mig och tar mig för den jag är"? Tycker du sjunger rent och snyggt (förutom själva öppningsfrasen, autotuner eller omtag!). Körerna funkar bra. Sången saknar lite inlevelse och nerv, lite "jävlars anamma" om du fattar... 😆 Retar mig också lite på elgurran som surrar som ett ilsket bi i mitt vänsterörat. Finns en klar potential i låten men den kräver polering och finish! Kör hårt! 😆

Postat
Upplägget är bra med intro, vers, refräng, vers, refräng, solo på vers, refräng och outro. Harmisarna är snygga. Jag saknar dock ett stick där du har solot. Just där har man "lärt sig" melodin och därför inte fel att då bli lite överaskad av något som bryter av rätt ordentligt för att sen föra allt i hamn med solo på vers och avslutande refräng. Texten är sympatisk och uppmuntrande. Någon strof känns lite ologisk (eller är jag mer än vanligt trög?): "När du ser på mig vill va med den jag är". Kanske skulle funka med "När du ser på mig och tar mig för den jag är"? Tycker du sjunger rent och snyggt (förutom själva öppningsfrasen, autotuner eller omtag!). Körerna funkar bra. Sången saknar lite inlevelse och nerv, lite "jävlars anamma" om du fattar... 🙂 Retar mig också lite på elgurran som surrar som ett ilsket bi i mitt vänsterörat. Finns en klar potential i låten men den kräver polering och finish! Kör hårt! 🙂

Tack för mkt bra och konstruktiv kritik!!

Om du lyssnar riktigt noga så är solot på introt som skiljer sig ifrån versen i ackordföljden. Det ligger ovanpå intro melodin som ligger kvar i bakgrunden. Tanken var att hitta en melodi som fungerade ihop med ref och med introt trots att de också har en annorlunda ackordsföljd, vilket jag nääääääääästan lyckas med förutom några små justeringar 🙂 . Men visst något slags stick innan jag kör på solot kan nog ge ännu mer variation.

Tanken med den strofen är just precis som du skriver fast det skall även kunna tolkas ur ett jag perspektiv, alltså att du kan leva med dig själv som du är. Vet inte riktigt om jag lyckades där... 😄

Hade väldans svårt med just de fraserna och speciellt "hör", liksom gled uppåt lite, så det låter lite osäkert där, verkligen... tillslut gav jag upp 😄 . Visst saknar det lite känsla trots att jag försökte tänka på det men kanske kan jag inte texten + melodin och var mer inriktad på att hitta rätt. (blir omtagning).

Vad gäller elgitarren så borde den ligga i höger också 😎, från början var det bara akustisk gitarr men sedan bygger och bygger man på som vanligt, hm skall titta på det igen kanske blir det för mycket. 😉

jepp det blir att polera 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.