Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: This time i Know

ARTIST/GRUPP: John

GENRE: John

LÅTLÄNGD: 2:50

KOMPOSITÖR: John

PRODUCENT: John

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 4,54 MB

STATUS: Skiss

Här är då en låt som jag skrev idag tillsammans med en god vän. Det är även han som sjunger. Han improviserade texten men melodin blev rätt bra :rolleyes:

Sången har min vän spelat in hemma hos sig själv, och han har lagt på lite effekter själv, så detlåter som det låter. Så ni behöver inte klaga på det hehe. Är mer ute efter vad ni tycker om själva låten i sig.

This_time_I_know__med_gura_.mp3

Redigerat av Exil
Annons
Postat

Kul att det uppskattas. Jo det är mysstämmning vi var ute efter :rolleyes:

Postat

Det här låter ju riktigt riktigt bra!!! Gillade bryggan innan reffen speciellt, riktigt skön, fick lite N.E.R.D vibbar..

På med stråkar o nå feta trummor så är saken klar!

Postat

Får lite daniel powter-vibbar. Jag tycker han är bra, så det är ju positivt, haha. Vad kan jag säga.. jag tycker att basens små hetsiga fills(?) är häftiga men lite väl tydliga.

Skön melodi! Bra refräng!

Postat

Ja det låter mycket bra. Väldigt fint ljud på bas och piano. Blir nyfiken på vad det är för grejor. Kanske skulle dra ner basen något eller är det mina lurar...? Snygg komposition.

Postat
jag tycker att basens små hetsiga fills(?) är häftiga men lite väl tydliga.

haha jo det är då jag som sär usel på att spela bas som försökte spela lite mer levande. Får se om vi behåller det sen. hehe

Postat
Ja det låter mycket bra. Väldigt fint ljud på bas och piano. Blir nyfiken på vad det är för grejor. Kanske skulle dra ner basen något eller är det mina lurar...? Snygg komposition.

Basen och Pianot kommer från Colossus. Efter lite eq:ande blev det riktigt bra 😄

Basen ska absolut ned. Är inte van vid mina monitorer än bara.

Kul att kompositionen gillas. Jag börjar få fart på hur det ska låta nu 😉 hehe

Postat

Ja, det är ju en klar hit. Ni får jobba lite med mixen och finliret. Det måste vara en riktig ståbas, eller? Bongosarna får ni egua lite så att de kommer fram lite mer i ljudbilden och så tycker jag pianot får lite väl mycket utrymme i största allmänhet.

Bra jobbat! Den här kommer bli riktigt bra när ni lagt lika många timmar till på den!

Postat
Ja, det är ju en klar hit. Ni får jobba lite med mixen och finliret. Det måste vara en riktig ståbas, eller? Bongosarna får ni egua lite så att de kommer fram lite mer i ljudbilden och så tycker jag pianot får lite väl mycket utrymme i största allmänhet.

Bra jobbat! Den här kommer bli riktigt bra när ni lagt lika många timmar till på den!

Jo mixen är ju absolut i behov av att hottas upp. Kongasen är ju också världens b ljud, så vi ska se om vi antingen spelar in live eller mixar till dem bättre.

Hur menar du med att pianot tar lite för stor utrymme? Räcker det med att sänka volymen eller ska det vara ett mer sparsamt spelande? Heheh jag är ju själv pianist och det blir lätt att man spelar för mycket 🙂

Sen angående basen så vet vi inte vad vi ska använda. Jag hade ingen bra elbas för tillfället så det fick duga med kontrabas, och det blev helt okej. Får se vad vi använder sen.

Lägger upp en ny version om några dagar 😄

starboy (oregistrerad)
Postat

Väldigt bra pop!

Som tidigare sagts; lite stråk och trummor så blir det topp.

(hoppsan nu blev mitt inlägg visst på rim 😆 )

Postat
Väldigt bra pop!

Som tidigare sagts; lite stråk och trummor så blir det topp.

(hoppsan nu blev mitt inlägg visst på rim 🙂 )

Haha rim är härliga dem 😄

Men hmm okej, Ni tror inte det blir för mycket pop-känsla då? Alltså med trummor och stråkar. För vi testade med trummor (dock programerade) och det blev verkligen en westlifeballad (som säkert hade gått hem för några år sedan) men vi vill göra något nytt. Så vi skippade det. Lite mer avskalat, kanske någon orgel i bakrunden och mycket percussion. Vad tros om det?

Postat
Basen och Pianot kommer från Colossus. Efter lite eq:ande blev det riktigt bra 😱

Den är ju jätteliten den synthen.. endast 8 DVD ? 😱 om det är den ?

isåfall måste jag installera den 😱

grymt piano, och riktigt bra låt!!!!!!

/Perrra

Postat

Jo jag gillar ackordföljden och harmonierna. Sedan vet jag inte om jag är överförtjust i själva arrangemanget. Saknas lite grejor tycker jag.

Sångmelodin är kanske lite enkel, skulle kunna broderas lite i harmonierna. Snygg sång annars. Behaglig röst. Lite vass och essig ibland... hmm förlåt du ville inte ha feedback på mixen.. host host... glömde mig. 😱

Postat
Basen och Pianot kommer från Colossus. Efter lite eq:ande blev det riktigt bra 🙂

Den är ju jätteliten den synthen.. endast 8 DVD ? 🙂 om det är den ?

isåfall måste jag installera den 😄

grymt piano, och riktigt bra låt!!!!!!

/Perrra

Haha jo den ligger ju på massa dvd den. Tog allt lite tid att installera. Så himla bra är den inte heller 🙁 Men det finns vissa riktigt bra ljud i den 🙂

Tack för pianot, hoppas du menar pianospelet haha. Ne men jag är långt ifrån någon grym pianist 🙂 Men ljudet blev riktigt bra

Håller på å jobbar för fullt med låten just nu. Om någon vecka ligger det uppe en ny verison hoppas jag 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.