Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Efter att ha läst tråden om hur flera medlemmar har blivit bedragna av jippoföretaget paysafe så fick jag känslan av att forumet skulle behöva ha en sk svartlista. Där företag, internetsidor och nicknamnes skulle kunna svartlistas. Skulle gärna se att en sådan tråd kom till under de fastklistrade viktiga ämnena. Kom gärna med fler förslag hur listan skulle kunna fungera !

Annons
Postat

låter bra, men

detta är en IDG site så ren juridiskt kan det nog vara knepigt

att "hänga ut" företag innan dom blivit dömda i domstol.

men TYVÄRR, behovet finns 🙂

Postat

Jag är på. Min lista:

1) IDG

2) MTG

Eh...

🙂

Bara skoja, TordA har en poäng.

Postat

En ännu bättre idé är att svartlista forummedlemmar som man inte ska lyssna på. Min lista:

1. Vacuum

2. Claes

3. Majken

4. Hacke

5. Trombonisten

Listan kan göras lång men dessa är nog de största kålsuparna.

Postat
En ännu bättre idé är att svartlista forummedlemmar som man inte ska lyssna på. Min lista:

1. Vacuum

2. Claes

3. Majken

4. Hacke

5. Trombonisten

😳

Fetvarning för dessa - absolut! 😳

Postat

1. Vacuum

2. Claes

3. Majken

4. Hacke

5. Trombonisten

Vad hände med Olsberg? 😳

Postat

1. Vacuum

2. Claes

3. Majken

4. Hacke

5. Trombonisten

Vad hände med Olsberg? 😳

Oj...glömde honom! Kan lägga till Thimmie på listan också förresten 😳

Postat

1. Vacuum

2. Claes

3. Majken

4. Hacke

5. Trombonisten

Vad hände med Olsberg? 😆

Oj...glömde honom! Kan lägga till Thimmie på listan också förresten 😳

Moi? Nono. 😳

Postat

1. Vacuum

2. Claes

3. Majken

4. Hacke

5. Trombonisten

Vad hände med Olsberg? 😳

Olsberg är "The boss" så honom ska man inte ha med. Han tar väll bort sig själv så småning om. 😳

Postat

1. Vacuum

2. Claes

3. Majken

4. Hacke

5. Trombonisten

Japp. Kan bara hålla med.

G.

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

1. Vacuum

2. Claes

3. Majken

4. Hacke

5. Trombonisten

G.

Absolut. Men lägg till Olsberg. Han är ju värst. Jag har hört att den användaren här på forumet är skapad av grahn. Och jag har även fått det hyfsat bekräftat.

Vi svartlistar Olsberg helt enkelt!

Postat

1. Vacuum

2. Claes

3. Majken

4. Hacke

5. Trombonisten

Instämmer. Rötägg hela högen.

Postat
Usch, vilket pack. Där skulle jag trivas fint.

Men seriöst, hur ställer sig Olsberg till en svartlista?

Postat

Det är väl bara att någon med rätta kunskapen upprättar en lämplig hemsida för ändamålet, som sedan kan länkas på forumets hemsida. Då är "de" juridiska problemen lösta och alla oärliga människor kan hängas ut för allmän åskådning! 😠

Postat (redigerat)

Som svar på den ursprungliga frågan: Det finns inget som hindrar oss från att berätta erfarenheter, så länge det finns grund för berättelsen. Inga spekulationer eller hörsägenberättelser. Och forumreglerna i övrigt måste följas, alltså inga personangrepp eller personuppgifter får publiceras. Däremot företag och dess organisationsnummer/telefonnummer. Mitt förslag är att någon tar på sig ansvaret för att moderera tråden.

Så här skulle det kunna fungera:

1. Den som tar på sig ansvaret startar en tråd under Allmänt.

2. Tråden innehåller först regler (typ dem jag nämnde ovan) och därefter en inbjudan om att komma med berättelserna. Därefter fylls tråden på.

3. Den som äger tråden uppdaterar sitt ursprungliga inlägg och sammanfattar tråden i form av en lista, där varje listrad utgörs av en direktlänk till inlägget i tråden.

Direktlänkar till enkilda inlägg görs genom att klicka på "Postat" vid det inlägg som länken ska leda till.

Och du som funderar på att starta tråden - tänk på att det handlar om mer än några dagars "moderering" Är ni med?

EDIT: När tråden börjar fyllas, kontakta mig eller moderator så nitar vi tråden 😠

Redigerat av Olsberg
Postat
Det är väl bara att någon med rätta kunskapen upprättar en lämplig hemsida för ändamålet, som sedan kan länkas på forumets hemsida. Då är "de" juridiska problemen lösta och alla oärliga människor kan hängas ut för allmän åskådning! 😠

Perfa!

(perfekt)

Postat
Som svar på den ursprungliga frågan: Det finns inget som hindrar oss från att berätta erfarenheter, så länge det finns grund för berättelsen. Inga spekulationer eller hörsägenberättelser. Och forumreglerna i övrigt måste följas, alltså inga personangrepp eller personuppgifter får publiceras. Däremot företag och dess organisationsnummer/telefonnummer. Mitt förslag är att någon tar på sig ansvaret för att moderera tråden.

Så här skulle det kunna fungera:

1. Den som tar på sig ansvaret startar en tråd under Allmänt.

2. Tråden innehåller först regler (typ dem jag nämnde ovan) och därefter en inbjudan om att komma med berättelserna. Därefter fylls tråden på.

3. Den som äger tråden uppdaterar sitt ursprungliga inlägg och sammanfattar tråden i form av en lista, där varje listrad utgörs av en direktlänk till inlägget i tråden.

Direktlänkar till enkilda inlägg görs genom att klicka på "Postat" vid det inlägg som länken ska leda till.

Och du som funderar på att starta tråden - tänk på att det handlar om mer än några dagars "moderering" Är ni med?

EDIT: När tråden börjar fyllas, kontakta mig eller moderator så nitar vi tråden 😄

Mannen med svaren på frågorna... 😠

Postat

Ett problem är kvar. Alla hemsidor går under personuppgiftslagen och i händelse av anmälan från något av företagen (tro mig, det har hänt med liknande blufföretag - även mot tidningar här i huset) så är det utgivaren av sidan som hålls ansvarig.

Så jag råder ingen att publicera personuppgifter. Vare sig här eller någon annanstans.

Postat

Svartlista på Studioforum...hm.....

Jag har blandade känslor om det......hmmmm....

Ja nu får ni inte svartlista mig bara för det. 😄😠😄

Postat
Ja nu får ni inte svartlista mig bara för det.  😆  🙂  😱

Haha, du har alltid en reserverad förstaplats, Grahn. Det vet du 😆

🙂

Postat

Annars vorre det ju en idé att göra en simpel databas på någon sida och göra så att folk kan lägga omdömmen på olika musikrellaterade butiker/webshops osv.... typ www.omdömmen.se

Postat
Annars vorre det ju en idé att göra en simpel databas på någon sida och göra så att folk kan lägga omdömmen på olika musikrellaterade butiker/webshops osv.... typ www.omdömmen.se

www.omdommen.se 😆

Postat

1. Vacuum

2. Claes

3. Majken

4. Hacke

5. Trombonisten

😄

Fetvarning för dessa - absolut! 😄

Du glömde Hans!

Han snackar i nattmössan i varannat inlägg samt i drygt hälften av de inlägg han hitintills skrivit hittar han på en massa!

Postat

1. Vacuum

2. Claes

3. Majken

4. Hacke

5. Trombonisten

😄

Fetvarning för dessa - absolut! 😕

Du glömde Hans!

Han snackar i nattmössan i varannat inlägg samt i drygt hälften av de inlägg han hitintills skrivit hittar han på en massa!

Ah det är förjäffligt...

Däremot VDS sköter sig fint. Han spammar nästan aldrig... 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.