Jump to content
Annons

CME CMUF5

ReFlux (oregistrerad)

Recommended Posts

ReFlux (oregistrerad)

Tjenare! jag undrar om det är någon här på forumet som har en

CME CMUF5 och om den är bra till reason? jag har nämligen beställt den idag 🙂 så jag hoppas den är bra :rolleyes:

Redigerat av ReFlux
Dela på andra sajter

Annons

Såg tråden och var bara tvungen att säga att jag beställt en 6:a.. dvs den med en oktav till idag. Och dessutom för bara 200 spänn mer (från Thomann).

Vart o känt på tagenterna och det var de skönaste semivägda jag vart med om.. slår allt i sin prisklass (och många tusen över). Bortsett från sin egen större version UF8 med vägda.. den va ännu bättre :rolleyes:

Dela på andra sajter

Jakkz (oregistrerad)

jag har en CME UF6 ... Jag kör cubase och till det funkar den kanon. Är MYCKET nöjd med den, men jag hade en plastig Terratec innan...

Det är verkligen guld med reglagen som man kan styra filter, ADSR volym mm

Här är förresten en bild på hur mitt bygge blev när allt är klart

studiobord9.jpg

Håller med furstan att den extra oktaven för några hundralappar är värd det, om man har plats på bordet dvs :rolleyes:

/J

Dela på andra sajter

ReFlux (oregistrerad)
jag har en CME UF6 ... Jag kör cubase och till det funkar den kanon. Är MYCKET nöjd med den, men jag hade en plastig Terratec innan...

Det är verkligen guld med reglagen som man kan styra filter, ADSR volym mm

Här är förresten en bild på hur mitt bygge blev när allt är klart

studiobord9.jpg

Håller med furstan att den extra oktaven för några hundralappar är värd det, om man har plats på bordet dvs 🙂

/J

:rolleyes: Jäkligt snygg studio!! 🙂

Dela på andra sajter

Var lite försiktig med händerna över den bara...

Märkte att jag kunde sitta lite för länge med rattarna ibland och upphetsad och svettig som man kan bli när man skapar något tungt, blev det en besvikelse att markeringarna på cme'n lätt försvinner... i detta fall var det det vita markeringarna som går runt reglarna och fadearna! lite sunkig kvalité på dem alltså, men keyboardet i sig är väldigt nice!

Några revisioner skalll tydligen ha problem med firmware också... vissa reglar och rattar sänder på samma midi och hoppar över några steg från 1-127. Drivrutinerna kan böka en del också ... samt att du måste alltid sätta keyboardet i samma USB plats för att det ska fungera....

Väldigt många problem... men när det funkar som det ska är det gött! 😆

Redigerat av expanded
Dela på andra sajter

När vi ändå är inne på Reason och Remote som trådförfattaren frågade om...

Hur fungerar det här med ReMote? Som jag har fattat det så har Propellerheads släppt det löst så att tillverkare ska kunna bygga sina egna patchar. Existerar något sådant protokoll för CME:s keyboards? Eller har jag missat något i bindningen av kontroller till funktioner i Reason? Kan man spara sin setup så man slipper sitta och ange vilken kontroll som ska sköta vad i varje device man skapar?

Edit: Jag ska ta mig en titt i manualen.

Redigerat av Pluffo
Dela på andra sajter

ReFlux (oregistrerad)
När vi ändå är inne på Reason och Remote som trådförfattaren frågade om...

Hur fungerar det här med ReMote? Som jag har fattat det så har Propellerheads släppt det löst så att tillverkare ska kunna bygga sina egna patchar. Existerar något sådant protokoll för CME:s keyboards? Eller har jag missat något i bindningen av kontroller till funktioner i Reason? Kan man spara sin setup så man slipper sitta och ange vilken kontroll som ska sköta vad i varje device man skapar?

Edit: Jag ska ta mig en titt i manualen.

Ja det kan man.. 😉

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.