Pluffo Postat 8 maj 2004 Postat 8 maj 2004 (redigerat) Muffinfestival Del 1 Hej, Nu har det varit en hel del tjat om muffins hit och dit på forumet och därför tycker jag inte att det finns något annat att göra än att dra igång ett äkta muffinsbattle och ta reda på vad som är skryt och vad som är äkta. 😆 Utförande: Tävlingen går ut på att utse vem som kan baka de godaste/uppfinningsrikaste/finaste/fluffigaste (listan kan göras hur lång som helst) muffins. Regler: När man gör muffins används vanlig sockerkaksrecept i grunden men utöver det är det fritt att exprimentera och lägga till hur man vill. Röstning: Deltagaren tar ett kort på sin/sina muffins och lägger sedan upp den i en röstningstråd. Tid: Söndagen den 30:e Maj måste muffinsarna vara bakade och redo för allmänt beskådande. Pris: Äran och titeln "bästa i hela universum" 😆 Recept, information och övrig kuriosa: Dagens muffin Muffin films Adjö, herr Muffin Tips: Försök att sätta en personlig och unik "touch" på dina muffins. Tänk bortom dina normala uppfattningar av muffins och försök att skapa något helt nytt. Deltagare: ( anmäl er här i tråden ) Pluffo Sepejens Rockfart ... ... ... Speciella undantagsregler: Om Grahn deltar så måste han baka med händerna bakbundna för att ge oss andra en chans. 😄 "Make the best bake win" /Pluffo, Lekledare och Tyrann Fotnot: Den här tråden var mest menat som en liten skojfriskt parodi på Studiofestivalen men finns det intresse så hell yeah! 🙂 Redigerat 11 maj 2004 av Pluffo
Neosus Postat 8 maj 2004 Postat 8 maj 2004 Haha! 😄 Bra idé Pluffo. Jag kan sitta med i Juryn, bedömma och provsmaka... 🙂
Pluffo Postat 8 maj 2004 Trådstartare Postat 8 maj 2004 Självklart! Du är ju något av en Muffinguru här på forumet. 😄 Denna tävling skulle dock bli lite som "kockduellen". Man får bara se på maten, inte smaka den.
Sepejens Postat 8 maj 2004 Postat 8 maj 2004 I'm on it! *går och slappar framför någon dator istället för att baka*
hammagrella Postat 10 maj 2004 Postat 10 maj 2004 Pluffo eller Grahn, okej med muffinstävling, men nu har ni gått för långt! Stäng genast ner den här sajten nån av er har startat ===>Klick
tordA Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Formar inköpta 😎 snart inGräddeenser åxå 😳 GräddMuffins med skruv 😎
dbd Postat 29 maj 2004 Postat 29 maj 2004 Nej alltså så här går det till. Det vinnande bidraget postar sina muffins vakuum-förpackade till Dance Bitches Dance productions Box 136 222 00 Lund Och detta för att jag aldrig bakat en muffin i hela mitt liv, och därför varken kan deltaga eller njuta. Jag behöver muffins. OBS. Vinnaren betalar portot. Ev. vinstskatt tillkommer.
Neosus Postat 29 maj 2004 Postat 29 maj 2004 HAHA!! ....men ännu så har jag inte sett till några bidrag. Sitter ni och degar eller??
Pluffo Postat 31 maj 2004 Trådstartare Postat 31 maj 2004 Men vadå inte några bidrag? Jag åt upp alla mina muffins innan jag hann fota dem 😎 Härmäd öppnar jag tävlingen och låter alla posta sina muffins fritt i den här tråden. Jag har insett att det ändå inte går att tävla i bakning 😏
lavrell Postat 17 september 2005 Postat 17 september 2005 En Muffinstråd som inte lever? (vart är Grahn?)
D Vibe Postat 17 september 2005 Postat 17 september 2005 Är det någon som har ett bra recept på Viktväktar-muffins? 😕
Linus Postat 17 september 2005 Postat 17 september 2005 En Muffinstråd som inte lever? 😕 (vart är Grahn?) Ja, vad har hänt? Inga tävlande? 😆 Bra bump Lavve 🙂
Jocke Postat 17 september 2005 Postat 17 september 2005 Bidragen kommer nog in när som helst nu. Alla försöker ju givetvis få sina muffins så bra som möjligt innan dom kan lämna ifrån sig dom.
mornel Postat 17 september 2005 Postat 17 september 2005 (redigerat) Alltså, dagens muffin-sidan var ju helt underbar. Hittade ett recept på After Eight-muffins. Kan ni tänka er något smaskigare? Jag är alldeles mållös. Nu måste jag springa och köpa alla ingredienser som behövs... Redigerat 17 september 2005 av mornel
Neosus Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Men hallå! Jag har ju inte fått några bidrag än.. 😉
mornel Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Jag bakade muffins idag, men de blev så goda att jag inte vill skicka någon till nån av er, ha!
Linus Postat 18 september 2005 Postat 18 september 2005 Jag bakade muffins idag Du tog väl ett foto för bedömningen?
mornel Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Jag bakade muffins idag 😮 Du tog väl ett foto för bedömningen? De blev väldigt fula så, nej, det gjorde jag inte. Men tävlingstiden är väl redan ute?
Egghuvud Postat 19 september 2005 Postat 19 september 2005 Örtmuffins ...någon? http://chocolateandzucchini.com/archives/2...erb_muffins.php
Linus Postat 25 november 2005 Postat 25 november 2005 Härmäd öppnar jag tävlingen och låter alla posta sina muffins fritt i den här tråden. Jag har insett att det ändå inte går att tävla i bakning 😕 Här kommer mitt bidrag - en muffinklassiker: Russinmuffins 😉
Pluffo Postat 25 november 2005 Trådstartare Postat 25 november 2005 Vi är igång igen verkar det som 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.