Andrew (oregistrerad) Postat 29 april 2004 Postat 29 april 2004 LÅTNAMN: Voices ARTIST/GRUPP: Ampgeezer GENRE: Stoner metal eller nåt LÅTLÄNGD: Kring 3.50 PRODUCENT: Undertecknad INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: Mp3 128/44 LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Tja, premiär för mig första egna demoinspelning. Jag har spelat in alla instrumenten på en Zoom Mrs 1266 och sen mixat och låtsas-mastrat i datorn. Kom jättegärna med tips angående mixningen... 😛
robertus Postat 30 april 2004 Postat 30 april 2004 Mycket bra låt. 😱 Kanhända lyssnar du på Fear Factory? 😕
robotapan Postat 30 april 2004 Postat 30 april 2004 (redigerat) Eller Kyuss..? 😕 EDIT: Jävligt bra, glömde jag att tillägga! Redigerat 30 april 2004 av robotapan
Andrew (oregistrerad) Postat 30 april 2004 Postat 30 april 2004 Fear Factory??? Är inte det nåt sånt där amerikanst gammalt industrimetalband? Näe dom har jag inte lyssnat på så mycket... Men Kyuss tja... jo... 😛
Lundin Postat 30 april 2004 Postat 30 april 2004 Väldigt trashigt det här...men rösten var lite "snäll" va? Kunde du inte dista den lite för att få lite rivigare attityd på den... Tungt var ordet i.a.f /D
tordA Postat 30 april 2004 Postat 30 april 2004 Himmla bra premiär 😏😉 Tung hårdrock av hög kvalite bra röst på sången jag hör inga problem med mixning ( jag hör å andra sidan inte så mycket numera, lol )
ViktorDenStore Postat 1 maj 2004 Postat 1 maj 2004 Lyssnar inte så mycket på denna sorts musik... men jag tycker det låter väldigt lovande! Får man fråga vad du använder för trummor? (Riktiga, GA, Loopar eller nåt annat) Ha det bra o lycka till 😆
Andrew (oregistrerad) Postat 1 maj 2004 Postat 1 maj 2004 (redigerat) Tja, trummorna är mickade i repan... Känner mig himlans nöjd med dom faktiskt. Satta bara dit lite mickar, lyssnade lite och sen var det bara för trummisen att hamra på. 😆 Inte finlir på spakarna här inte... Har fått en del tips om att kanske dista virvel lite eller att lägga lite eko på trummorna. Får väl se om det kommer bli nån skillnad. Redigerat 1 maj 2004 av Andrew
peppemannen Postat 1 maj 2004 Postat 1 maj 2004 Skönt gung! Bra ljudbild, bra gitarrljud men som tidigare sagts så vore lite dist på rösten trevligt.. Men kanon i övrigt... *diggar* 😆
Utan Namn Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Cool låt, hårt som fan. Tycker dock att du kan dra upp volymen lite på trummorna. MANGEL! 😄
Bengan (oregistrerad) Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Rockar som fan Andrew. Skönt med hårdrock som är STENHÅRD men som ändå SVÄNGER........Bengan Likes!!
Das Bandt Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Låt rösten vara ja!! riktigt schysst karaktär på den, förstör den inte
hackeman Postat 3 maj 2004 Postat 3 maj 2004 Tillfällena är få då jag önskar jag vore headbanglånghårig istället för renrakad på skallen... men här är ett sånt tillfälle, min skalliga knopp studsar! Och då är det ändå inte min musiksmak! 🙂 Om din första demo är såhär bra verkar det ju högst lovande för dina efterföljande alster... 😉
Andrew (oregistrerad) Postat 3 maj 2004 Postat 3 maj 2004 Tillfällena är få då jag önskar jag vore headbanglånghårig istället för renrakad på skallen... men här är ett sånt tillfälle, min skalliga knopp studsar! Och då är det ändå inte min musiksmak! 🙂 Om din första demo är såhär bra verkar det ju högst lovande för dina efterföljande alster... 🙂 Oj, såna här kommentarer blir man ju glad utav.... Asså det är första gången jag lirar in mitt band själv eller vad man ska säga... Man har ju gjort ett antal hemma-grejer m trummaskin och så eller lirat in halvsunkiga demos i halvsunkiga studios... Men det här var liksom första gången själv på riktigt. 😉 Svamme, svammel....
Wille Postat 3 maj 2004 Postat 3 maj 2004 Kan bli något historiskt!! bra röjj!!, kör så det dammar!!!! Mvh / Starion. 😆
phod (oregistrerad) Postat 4 maj 2004 Postat 4 maj 2004 Det här var riktigt sjysst! Eventuell framtida köpvarning ifall ni släpper något. Rösten är riktigt bra och jag tycker definitivt inte att den ska distas. Det enda jag har att "anmärka" på är själva refrängen, den känns inte helt övertygande i förhållande till texten. Tror det skulle bli bättre om du tog i mer i refrängen, betonade vissa ord som "voices" och "call(ed?)" mer, samt fullkommlig inlevelse i att textinnehållet var/är ett faktum. Någon annan som känner likadant? Verserna och musiken är klockrent i övrigt. Små fina detaljer som rösten runt 00:47 etc gillar jag skarpt också. Era alster ser jag fram emot att höra mer av! Hackeman! Det är helt ok att headbanga rakad. Stenhårt ju!
Print Postat 4 maj 2004 Postat 4 maj 2004 Ruggigt bra solo! En liten rysning for genom kroppen. Skitbra! Helt rätt i genren. Fortsätt sjunga! Passar hur bra som helst.
Stinkey (oregistrerad) Postat 4 maj 2004 Postat 4 maj 2004 Härligt att höra någon som kan sjunga. Det brukar vara allas vår svaga sida.
Andrew (oregistrerad) Postat 4 maj 2004 Postat 4 maj 2004 Hehe, jo asså om det nu vore jag som sjöng så vore det nog inte lika bra... Gitarr räcker gott och väl för mig... men det är en go sångare vi har.
TonyHEX Postat 5 maj 2004 Postat 5 maj 2004 Låter väldigt bra, säger jag som lyssnar på "clickljudsmusik" hehe. Bra röj i den.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.