Jump to content
Annons

Drömmen blivit verklighet!


Eternal

Recommended Posts

Den största drömmen som jag någonsin haft är att få vara Lucia.

Jag minns det än idag hur jag sneglade avundsjukt på Lucian när jag gick i första klass. När jag i andra klass blev utskrattad av rektorn efter att jag framfört mitt önskemål om att få vara Lucia. Jag blev så illa därann och bestämde mig för att gå till skolkuratorn. Jag fick dock ett mycket gott råd av henne. Hon sa att jag kunde klä ut mig till Lucia där hemma. Visst jag köpte ett vackert linne och en fin krona (givetvis med levande ljus). Och där stod jag framför spegeln och halvlog. Men det var inte riktigt samma sak som att få vara Lucia på skolan.

Åren gick och mitt hat blev starkare mot de olika luciorna. Jag målade för deras ansikten i skolkatalogen och skrev hatbrev (som jag aldrig skickade). Det var många svåra år.

När jag kom in i puberteten växte jag ifrån det starka behovet att klä ut mig till Lucia. Men nu när jag blivit Studio forums okrönta Lucia kommer känslorna tillbaka. Jag är fulländad. Jag är hel, komplett och lycklig.

Tack Linus!

Fotnot: Jag är inte riktig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Linus, det finns en del som inte har julavatar!

Precis! Ja tex. 😱 Skulle vara tufft med en luva.

Linus?.... 🙂

snnnäääääääällllllllllaaaaaaaa 😳😱😆

Du får ingen luva! Du får vara pepparkaksgubbe. 😄

danabacken_julavatar.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska man med Linus till? Jag gjorde min tomteluva själv! 😆

😆

Den var nästan lika fin som min... 😆

Ok, nu har jag testat med både 256, 16-bit och 32-bit colors, och din bild är fortfarande bara en mörk blutt.

...fast drar jag upp kontrasten i Photoshop ser jag en grön suddig filur i röd tomteluva. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska man med Linus till? Jag gjorde min tomteluva själv! 😆

😆

Den var nästan lika fin som min... 😆

Ok, nu har jag testat med både 256, 16-bit och 32-bit colors, och din bild är fortfarande bara en mörk blutt.

Köp en bättre skärm då...!

Jag har Compaq, rekommenderas varmt... 😕

😆

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska man med Linus till? Jag gjorde min tomteluva själv! 😆

😆

Den var nästan lika fin som min... 😮

Ok, nu har jag testat med både 256, 16-bit och 32-bit colors, och din bild är fortfarande bara en mörk blutt.

Köp en bättre skärm då...!

Jag har Compaq, rekommenderas varmt... 😆

😛

Jag kör på måååånga olika skärmar, och din bild är alltid lika kass. 😕 Just nu kör jag på en splajsans ny Eizo 19" TFT... ser det inte bra ut på den då är det inte bra heller. 😆

edit: tror snarare det är du som inte har kalibrerat kontrast och ljusstyrka på din skärm... 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en bättre skärm då...!

Bättre skärm? Snarare att din skärm har så dålig betraktningsvinkel att din figur syns om man tittar lite snett på skärmen 😕

Efter Histogram stretch framträder denna gestalt ut ur svärtan...

android_julavatar.jpg

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en bättre skärm då...!

Bättre skärm? Snarare att din skärm har så dålig betraktningsvinkel att din figur syns om man tittar lite snett på skärmen 😉

Efter Histogram stretch framträder denna gestalt ut ur svärtan...

android_julavatar.jpg

Hmm... och jag som bara sett en svart fyrkant... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter Histogram stretch framträder denna gestalt ut ur svärtan...

android_julavatar.jpg

Jepp, precis den där fick jag oxå fram när jag drog upp kontrasten i Photoshop.

Kom igen nu, android... ställ in din skärm rätt, eller köp en ny, så du kan uppleva omvärlden som omvärlden upplever den... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en bättre skärm då...!

Bättre skärm? Snarare att din skärm har så dålig betraktningsvinkel att din figur syns om man tittar lite snett på skärmen 😉

Efter Histogram stretch framträder denna gestalt ut ur svärtan...

android_julavatar.jpg

Hmm... och jag som bara sett en svart fyrkant... 😆

Det är du inte ensam om. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en bättre skärm då...!

Bättre skärm? Snarare att din skärm har så dålig betraktningsvinkel att din figur syns om man tittar lite snett på skärmen 😄

Efter Histogram stretch framträder denna gestalt ut ur svärtan...

android_julavatar.jpg

Hmm... och jag som bara sett en svart fyrkant... 😉

Det är du inte ensam om. 😄

Däremot tror jag android är ensam om att ha sett något ANNAT än en svart fyrkant. 😆

diss, diss, diss, diss, diss, diss, diss, diss, diss, diss.... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en bättre skärm då...!

Bättre skärm? Snarare att din skärm har så dålig betraktningsvinkel att din figur syns om man tittar lite snett på skärmen 😉

Efter Histogram stretch framträder denna gestalt ut ur svärtan...

android_julavatar.jpg

Doctor Banner? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en bättre skärm då...!

Bättre skärm? Snarare att din skärm har så dålig betraktningsvinkel att din figur syns om man tittar lite snett på skärmen 😄

Efter Histogram stretch framträder denna gestalt ut ur svärtan...

android_julavatar.jpg

Hmm... och jag som bara sett en svart fyrkant... 😉

Det är du inte ensam om. 😄

Däremot tror jag android är ensam om att ha sett något ANNAT än en svart fyrkant. 😆

diss, diss, diss, diss, diss, diss, diss, diss, diss, diss.... 😄

Ibland ser man det man vill se...

Fast, då kanske det var just det du menade.. 😄

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en bättre skärm då...!

Bättre skärm? Snarare att din skärm har så dålig betraktningsvinkel att din figur syns om man tittar lite snett på skärmen 😄

Efter Histogram stretch framträder denna gestalt ut ur svärtan...

android_julavatar.jpg

Doctor Banner? 😆

Haha... fan va blåst man är ibland. Jag tolkade det först som att du menade att Linus var Doctor Banner som kunde fixa dåligt synliga bilder och banners... inte att android var Doctor Banner som i Hulken. 😉 Fan, jag måste vara riktigt trött idag...

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en bättre skärm då...!

Bättre skärm? Snarare att din skärm har så dålig betraktningsvinkel att din figur syns om man tittar lite snett på skärmen 😄

Efter Histogram stretch framträder denna gestalt ut ur svärtan...

android_julavatar.jpg

Doctor Banner? 😆

Haha... fan va blåst man är ibland. Jag tolkade det först som att du menade att Linus var Doctor Banner som kunde fixa dåligt synliga bilder och banners... inte att android var Doctor Banner som i Hulken. 😉 Fan, jag måste vara riktigt trött idag...

😄😄

Fort syster!! Två dl Zoegas Skånerost intravenöst!!
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaajaaaa.... 😆

Fast jag tycker ju fortfarande att det roliga är just det att man vid första anblicken (och ev fler tydligen) bara ser en svart ruta. Om man sedan tittar väldigt noga så ser man ett litet sött ansikte träda fram...

😛

Sådeså!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag tycker ju fortfarande att det roliga är just det att man vid första anblicken (och ev fler tydligen) bara ser en svart ruta. Om man sedan tittar väldigt noga så ser man ett litet sött ansikte träda fram...

😆

Ok, nu har jag undersökt vidare. På en rätt inställd skärm, oavsett TFT eller CRT, är det svart. Rattar man upp kontrast och ljusstyrka till 100% kan man skymja något litet monster.

På en TFT skärm kan man dock skymja det där monstret ännu mer om man tittar från sidan på skärmen. Detta funkar däremot inte på CRT. Och det vill ju till att man blir ANVISAD att titta från sidan... TFT + anvisning alltså, då funkar det. Och då är det coolt. 😉

Mao lär det vara mer än vid första anblicken man bara ser en svart ruta... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...