Jump to content
Annons

E-mortal - Take Off! *ny version


Drik

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Take Off!

* ARTIST/GRUPP: E:mortal

* GENRE: Filmisk och episk melodisk trance

* LÅTLÄNGD: 7:54

* KOMPOSITÖR: Fredrik Johansson

* PRODUCENT: Fredrik Johansson

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 9 mb

* STATUS: Klar, hoppas jag 😮

Här är låten: <borta>

Hur är den? 😆

EDIT: Ny version: http://www.emortal.se/music/emortal-untitled.mp3

Ska på sång på denna med (Sångerskan), så det finns inga framträdande melodi partier nu 😉

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 72
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Låten är underbar...MEN!

Vad jag har förstått så ska den här låten vara typ intro + spår 1 på nåning som du håller på o kokar ihop, har jag rätt?

Om jag har rätt så tycker jag inte att den här låten ska ligga som nr 1, för den är inte alls lika stark som dom andra låtarna du lagt upp tidigare.

Man blir inte lika fängslad av den här låten, men missta mig inte, det är en skit bra låt!

När jag skriver "Man" så menar jag självklar "Jag".

Hade jag fel när det gällde va låten va till för så kan du ju glömma allt jag skrivit 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag hade iofs tänkt att det kunde vart intro, fast om man ska skicka demo så kanske det är bättre att lägga den absolut bästa först 😉

Funderar starkt på att slänga rösten i denna dock 😄

Någonting som bör ändras i låten som inte passar eller låter konstigt?

Plus, man kan nästan skippa introt va? Köra igång den runt 1 minut?

Kanske ska byta ut lite gitarr ljud med mot mer akustiska?

Och den där lägre gitarr bösen som låter lite distat då o då, skippa den kanske?

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, du är ju klart forumets Trance-mästare! Det är inge fel på det här, och rösten tycker jag ska vara kvar! Gitarrsolot som kommer in i pausen där, är läckert. Jag tycker du har arrangerat det här bra, E! Och det finnns inte så mycket at klaga på, men kanske behövs finmixas lite?

Jättebra! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att detta var helt okej även om det inte alls är min musikstil! gillar att vissa av ljuden låter lite mer äkta än vad de brukar i denna typ av musik.

Saknar lite mer tryck dock. Tycker att virveln är lite mesig. Trummorna är i över huvud taget ganska tråkiga men de följer ju standardmallen ungefär och det kanske behövs m det ska bli dansvänligt!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Välgjort sound. Du har grym talang för melodisk trance. Och ATB-feeling med gitarrslides och pitchhjul. 😮

Jag är inte förtjust i röstens text. Den förstör lite för musiken.

Ett förstaspår borde vara en dunderhit och dina andra låtar lämpar sig bättre. Den här kan ju vara ett interludium i mitten av skivan? 😎

I masteringsskedet skulle jag smyga in +3dB gain tills breaket 2:45, och långsamt glida tillbaka när basen börjar komma in. EQ:n har en liten dipp vid 500-600 Hz och det låter inte helt fel att knuffa upp några dB där med en master EQ. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, du är ju klart forumets Trance-mästare!

Nej, det är ju Kaveh 🙂

Hört kavehs musik.

Tycker dock inte han kommer upp i samma klass när det kommer till sådan här trance!

Ingenting emot kaveh, han är duktig, men när det kommer till melodisk trance, med fulla harmonier och känsla så tror jag nog Drik är steget vassare 🙂

Du vet vad jag tycker Drik!

underbart, och åter underbart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hört kavehs musik.

Tycker dock inte han kommer upp i samma klass när det kommer till sådan här trance!

Ingenting emot kaveh, han är duktig, men när det kommer till melodisk trance, med fulla harmonier och känsla så tror jag nog Drik är steget vassare 🙂

Du vet vad jag tycker Drik!

underbart, och åter underbart!

Nja, ni proddar ju olika sorters trance. Du och Drik gör vad de flesta som är insatta i trance-scenen kallar cheesy trance - dansmusik som kidsen gillar, medan kavehs musik låter som den som spelas av stora DJ's.

Redigerat av cm0s
Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sa så har jag ingenting emot Kaveh, han är duktig.

Men att säga att han är forumets trance mästare förstår jag inte riktigt 🙂

Finns ju många olika sorters trance 🙂

Och just när det kommer till SÅDAN här trance då tycker JAG ANDREAS PERSONLIGEN att Drik är bättre!

Jag repeterar "Jag andreas tycker Drik är bättre på sådan här trance" vad du nu tycker är bättre är helt upp till dig 🙂

Kids trance? Nja det tror jag inte.

Lyssna på min senaste och säg gärna om du tycker det är något för barn

https://www.studio.se/index.php?showtopic=18061

inte trance dock, techno 😉

Än en gång vill jag bara påpeka att jag inte tycker kaveh är dålig!

Tvärt om!

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Meh suck, lägg av, Kaveh gör kanonmusik 🙂

Vi förstår cmOs att du är upphetsad över att Kaveh har loggat in som användare, det märks för övrigt med din spam på alla trance trådar.

Alla cheezy musik, det är alltid en personlig åsikt hos lyssnaren. Man tycker om olika saker, så kommer det alltid att vara 🙂

Det är därför t.ex som det finns Sensation White och Sensation Black 🙂

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sa så har jag ingenting emot Kaveh, han är duktig.

Men att säga att han är forumets trance mästare förstår jag inte riktigt  🙂

Finns ju många olika sorters trance 🙂

Och just när det kommer till SÅDAN här trance då tycker JAG ANDREAS PERSONLIGEN att Drik är bättre!

Jag repeterar "Jag andreas tycker Drik är bättre på sådan här trance" vad du nu tycker är bättre är helt upp till dig 🙂

Kids trance? Nja det tror jag inte.

Lyssna på min senaste och säg gärna om du tycker det är något för barn

https://www.studio.se/index.php?showtopic=18061

inte trance dock, techno 😉

Än en gång vill jag bara påpeka att jag inte tycker kaveh är dålig!

Tvärt om!

Enligt min standard är han forumets trancemästare, men konkurensen är ju inte särskilt hård 🙂

Ang. din technolåt. Jag pratade om era tranceproduktioner. Jag tycker de är ostiga. Ni använder ju många presets/loopar/samples från vengeance sound och de (eller han - manuel schleis) proddar ju äkta tysk ost-trance/eurodance. 😄

Redigerat av cm0s
Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag sa så har jag ingenting emot Kaveh, han är duktig.

Men att säga att han är forumets trance mästare förstår jag inte riktigt  🙂

Finns ju många olika sorters trance 🙂

Och just när det kommer till SÅDAN här trance då tycker JAG ANDREAS PERSONLIGEN att Drik är bättre!

Jag repeterar "Jag andreas tycker Drik är bättre på sådan här trance" vad du nu tycker är bättre är helt upp till dig 😉

Kids trance? Nja det tror jag inte.

Lyssna på min senaste och säg gärna om du tycker det är något för barn

https://www.studio.se/index.php?showtopic=18061

inte trance dock, techno 😄

Än en gång vill jag bara påpeka att jag inte tycker kaveh är dålig!

Tvärt om!

Enligt min standard är han forumets trancemästare, men konkurensen är ju inte särskilt hård 🙂

Ang. din technolåt. Jag pratade om era tranceproduktioner. Jag tycker de är ostiga. Ni använder ju många presets/loopar/samples från vengeance sound och de (eller han - manuel schleis) proddar ju äkta tysk ost-trance/eurodance. 🙂

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, nu är du ute o seglar cmOs, plus att du både trycker ner på mig och Roha, varför detta? Har vi gjort dig något? Och får man fråga vad du har att komma med, eftersom du har så friska åsikter om produktion?

Link to comment
Dela på andra sajter

Meh suck, lägg av, Kaveh gör kanonmusik 🙂

Vi förstår cmOs att du är upphetsad över att Kaveh har loggat in som användare, det märks för övrigt med din spam på alla trance trådar.

Alla cheezy musik, det är alltid en personlig åsikt hos lyssnaren. Man tycker om olika saker, så kommer det alltid att vara 😉

Det är därför t.ex som det finns Sensation White och Sensation Black 😄

Nej, jag är inte upphetsad över att kaveh är inloggad. Jag är IRL-kompis med han och vi proddade trance för länge sedan under aliaset Next State. Han vägrade dock sluta använda Reason (som jag inte gillar ;P) så vi gör inte musik tillsammans längre 🙂

Det jag menar är att ni inte når upp till den där höga nivån som krävs för de större bolagen. Men om ni fortsätter prodda så lär ni väl nå dit en dag 🙂

Ja, jag vet, men jag tror inte de skulle spela era låtar på White 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte sagt något annat. Jag tror bara inte att Tiësto/AvB/A&B/Ferry osv. skulle använda fillsen som ni t ex använder från Vengeance-skivorna.

Drik: Är jag ute och seglar bara för att min personliga smak skiljer mig från din? 🙂

Redigerat av cm0s
Link to comment
Dela på andra sajter

Meh suck, lägg av, Kaveh gör kanonmusik 🙂

Vi förstår cmOs att du är upphetsad över att Kaveh har loggat in som användare, det märks för övrigt med din spam på alla trance trådar.

Alla cheezy musik, det är alltid en personlig åsikt hos lyssnaren. Man tycker om olika saker, så kommer det alltid att vara 😉

Det är därför t.ex som det finns Sensation White och Sensation Black 😄

Nej, jag är inte upphetsad över att kaveh är inloggad. Jag är IRL-kompis med han och vi proddade trance för länge sedan under aliaset Next State. Han vägrade dock sluta använda Reason (som jag inte gillar ;P) så vi gör inte musik tillsammans längre 🙂

Det jag menar är att ni inte når upp till den där höga nivån som krävs för de större bolagen. Men om ni fortsätter prodda så lär ni väl nå dit en dag 🙂

Ja, jag vet, men jag tror inte de skulle spela era låtar på White 🙂

men herregud.

Smaken är som baken, delad i 2!

Det du tycker är bra kanske inte jag tycker om tex, och självklart vice versa.

Drik har väldigt bra kontakt med skivbolag!

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte sagt något annat. Jag tror bara inte att Tiësto/AvB/A&B/Ferry osv. skulle använda fillsen som ni t ex använder från Vengeance-skivorna.

Drik: Är jag ute och seglar bara för att min personliga smak skiljer mig från din? 🙂

nä för dom fixar allt själva 🙂

Nu råkar det faktiskt vara så att jag har 2 intervjuer med både tiesto och ferry där dom själva visar upp sample skivor!

Ska leta fram dom! Har dom på några skivor nånstans.

Så jag förstår inte vart du vill komma?

Link to comment
Dela på andra sajter

men herregud.

Har du inte fått dig nått på ett tag eller?

Smaken är som baken, delad i 2!

Det du tycker är bra kanske inte jag tycker om tex, och självklart vice versa.

Drik har väldigt bra kontakt med skivbolag!

Jag tänker mer på produktionskvaliteten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag menar är att ni inte når upp till den där höga nivån som krävs för de större bolagen. Men om ni fortsätter prodda så lär ni väl nå dit en dag 😄

Ja, jag vet, men jag tror inte de skulle spela era låtar på White 😮

Jag tänker inte göra min tråd till någon barnslig "jag är bättre än dig" tråd, för övrigt tycker jag att du beter dig väldigt oproffsigt och barnsligt på ett musikforum där man hjälps åt för att förbättra ens alster. Plus att du beter dig väldigt nertryckande och otrevligt.

Vi fattar att du i så fall vill promota din kompis, men gör det i så fall under någon annan avdelning.

Men seriöst, hur fan skulle det se ut om allt folk gick omkring till allas trådar o sa "din musik är inte proffsig nog"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte sagt något annat. Jag tror bara inte att Tiësto/AvB/A&B/Ferry osv. skulle använda fillsen som ni t ex använder från Vengeance-skivorna.

Drik: Är jag ute och seglar bara för att min personliga smak skiljer mig från din?  🙂

nä för dom fixar allt själva 🙂

Nu råkar det faktiskt vara så att jag har 2 intervjuer med både tiesto och ferry där dom själva visar upp sample skivor!

Ska leta fram dom! Har dom på några skivor nånstans.

Så jag förstår inte vart du vill komma?

Men suck!

Jag menar inte att man inte får använda sampleskivor!

Jag menar att de inte skulle välja de looparna, just för att de låter för ostigt. Det låter liksom eurodance om dem 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker inte göra min tråd till någon barnslig "jag är bättre än dig" tråd, för övrigt tycker jag att du beter dig väldigt oproffsigt och barnsligt på ett musikforum där man hjälps åt för att förbättra ens alster. Plus att du beter dig väldigt nertryckande och otrevligt.

Vi fattar att du i så fall vill promota din kompis, men gör det i så fall under någon annan avdelning.

Men seriöst, hur fan skulle det se ut om allt folk gick omkring till allas trådar o sa "din musik är inte proffsig nog"?

Jag säger inte att kaveh är bättre, jag säger bara att jag föredrar hans musik framför er. Och nej, jag försöker inte promota någon.

Är det barnsligt att ge kritik? Vill du att alla ska skriva "wow det här är det bästa jag hört!! jag har noll erfarenhet av trance men fortsätt såhär det låter skitbra:D:D"

Jag tror att musiken skulle bli betydligt bättre om man fick lite hårdare kritik. Jag skulle gärna vilja att någon sa att min musik inte lät bra nog, då kämpar jag hårdare.

Link to comment
Dela på andra sajter

men du har ju gått och sagt hela tiden att kaveh är bättre.

Börjar du svamla på orden nu?

Självklart får man ge kritik!

Det är därför forumet finns till, bla.

Men det du skrivit har ju verkar som en nedsatt röst mot både mig och Drik.

Sjlävklart får du tycka att Kaveh är bättre, alla har olika smak.

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker varken att min eller Driks musik låter som Eurodance  🙂

Hmm, vilka gör eurodance idagens läge, scooter? Da Buzz?

jag vet inte.

Nej, jag säger bara att många av ljuden på vengeance-skivorna är anpassad efter eurodance/tysk radio-trance osv.

Citera mig gärna där jag säger att kaveh är bättre. Om du syftar på att jag sa att konkurrensen inte är särskilt hård, så kan ju det yttrandet vara sant iom. att det kanske bara är 3-4 st som proddar inom den genren på forumet och håller någorlunda klass.

Jag antar att ni har hört Manuel Shleis musik. Det är ju inget som skulle platsa i ett Armin van Buuren-set direkt, eller hur? Ljuden på hans sampleskivor är gjorda för en lite annorlunda genre.

Redigerat av cm0s
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...