Jump to content
Annons

Carbon Steel - Bullshit


CarbonSteel

Betyg  

4 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      0
    • 5
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Bullshit

* ARTIST/GRUPP: Carbon Steel

* GENRE: Synth

* LÅTLÄNGD: 4.19

* KOMPOSITÖR: Patrik Persson

* PRODUCENT: Patrik Persson

* EV. MEDVERKANDE: Björn Karlsson (Gitarr)

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3 / 192 kbps

* STORLEK: 6.1 Mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: http://web.telia.com/~u37112523/bullshit.mp3

Samplingarna från George W. Bush kommer från ett public domain arkiv som finns här: http://www.thebots.net/GWBushSampleArchive.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej och välkommen till Studio forum. Som är just ett forum. Det innebär att det handlar om att ge och ta så förvänta dig inte för mycket feedback innan du själv bemödat dig om att ge feedback på andras låtar. Ge gärna en kort presentation av dig själv under presentationer och deltag i forumet med dina åsikter och kunskaper 🙂

Vad skall man tycka om detta. Lite trevande tycker jag. Budskapet blir lite övertydligt. Det är inte dåligt. Jag tycker att kliocksynten ligger för långt fram i ljudbilden den konkurerar ut trummorna, absljuden och en del av de andra syntljuden.

Känns som att du hänger upp dig mer på effekter än på annat. Men samtidigt så har det en viss charm. Jag skulle nog jobba lite mer med mixningen. Se om du kan flytta bak och flytta fram lite. Harmonierna är mysiga på något vis

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar den "mystiska" tonen i musiken 🙂 Skulle vilja få allt att träda fram lite mer, bli klarare - nu känns allt aningen dovt och murrigt - jobba på mer med mixningen så blir det bra... 🙂

Rockypop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...