Jump to content
Annons

8 röster

1. 1. E:mortal - Freedom

• 5
      5
    • 4
      0
    • 3
      1
    • 2
      0
    • 1
      0

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: Freedom

* ARTIST/GRUPP: E:mortal

* GENRE: Melodisk trance

* LÅTLÄNGD: 6:20

* KOMPOSITÖR: Fredrik Johansson

* PRODUCENT: Fredrik Johansson

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 7 mb

* STATUS: Färdig

Här är den färdiga låten av Reach for your dreams som nu är omdöpt till Freedom.

Här är länken:

Vad tycks? 😏

Annons
Postat

helt UNDERBARA harmonier.. Sjukt ljuvligt break innan den drar igång...

Jag önskar dock att den skulle gå igång lite fetare.. Men det är ju en smaksak..

Riktigt riktigt bra!

Postat

låter bra!

skulle vilja ha bättre produktionskvalitet. gillar inte riktigt den manliga 'aaah'-vocalen. beatet känns också fel, likaså valet av samples. Arret känns lite flyktigt, försök håll ihop det bättre.

som sagt innan harmonierna är riktigt sköna, påminner om Art of Trance - Mongoose.

Postat

Tackar Kallemio! 😱

Ah, schysst Carl B 😲

Ska kika på de imorrn. Skulle ju kunna byta ut den manliga vox till nån typ av synth kanske.. ska testa 😆

Fick också nyligen tag i vengeance essential club sounds så de e kanske dags att byta lite trumljud 🙂

Samples, du tänker på tjejen som tjötar vid 2:00? Eller menar du andra ljud?

Dock förstår jag inte riktigt vad du menar med att arret känns flyktigt, du har inte lust att förklara i mer detalj vad du menar? 😄

Postat
Ska kika på de imorrn. Skulle ju kunna byta ut den manliga vox till nån typ av synth kanske.. ska testa 😱

tycker inte du behöver byta ut den, kör bara på female-voxen o ta bort den andra.

Samples, du tänker på tjejen som tjötar vid 2:00? Eller menar du andra ljud?

nää de låter skitbra! menade bland annat trum-samplingarna.

Postat

ah fan jag tänkte har du redan producerat en ny klubbhit 😆

satt ä tänkte samtidigt när jag drack mitt morgon kaffe "fan han är snabb" 🙂

Men precis som jag sa skrev i din andra tråd, låten är underbar!

Ohh rösterna passar så jävla bra in!

Iallafall den kvinnliga rösten, den manliga låter oxå bra, fast det är nånting

😱

Men en för jävla go låt!!

Hur har du fixat rösten btw? 😲

Postat

Mmm.. jag tar bort den manliga voxen, funkar nog bra med endast den ljusa 🙂

Ska göra sista korren idag o byta ut trummorna.

Carl B, du nämde flyktigt arr, menar du att de e lite för mycket effekter och för mycket prylar som är på gång samtidigt?

Roha, tackar 😆

Den kvinnliga rösten är min sambo som sjunger, o den manliga är jag 😱

Jag kan sätta rätt ton, men jag har inte så speciellt intressant röst 😲

Vill nog mest testa för skojs skull hehe.

Samplingen vid 2:00 är en tjej som satte speaker för en reklam film vi gjort, fast eftersom kunden inte ville ha hennes röst så byttes den ut. Så jag använde den istället 😄

Postat

Ahh.. Det här gillar jag. Det är nåt Vangeliskt över det hela.. Atmosfären, det stora reverben.. Harmonierna är underbara. Helt klart en egen stil. Ingen hit men väl en bra B-sida.. Mm.. 😲

Kan tänka mig en lite hårdare och torrare dance-remix av denna också.. Men låt den här versionen existera för sig själv.. Det är superbra.. Skönt med lite melodi i det hela också.. och som sagt.. Harmonierna var sköna 😄

Postat

Aha jag har ju hört den!.. ja, du har ju döpt om den ser jag nu.. :rolleyes:

Grymt bra!...gillar sången!...

Låten känns stor o pampig, och man får filmkänsla..stämmorna passar fint ihop!..

Jättehärligt flyt, det blir många lyssningar på denna låt... 😠

Postat (redigerat)

Tack så mycket Valdez, dina kommentarer värmer 🙂

Någon annan som vill kommentera? 😉

Redigerat av Drik
Postat

Här kommer en helt okonsturktiv kommentar...

Detta var riktigt skönt. Jag börjar få upp ögonen för trance och liknande genrér genom alla dukiga låtskapare här på forumet. Kvinnorösten är det bästa inslaget i låten...helt klart....Ger den en unik touch.

Nu får du allt lista utrustning 😎

Postat

Tackar Pluffo! 😎

Självklart, här är kitlist:

Access Virus C synth

Clavia Nordlead 3 synth, fast jag använder dock virusen mest. Alla synth ljud kommer härifrån 🙂

TC-Electronics Powercore DSP kort för effekter och mastring.

Stylus RMX för alla trummor.

Sedan en ADK mic Vienna edition något 🙂

Ska hälsa sambon din kommentar, hon kommer bli skitglad 🙂 (hon har aldrig gjort något sådant här innan)

Postat

Detta känner jag igen! Riktigt bra jobbat! Som sagt så älskar jag på 2:00, när det lugnar ner sig lite! Bra röster. Häftigt med tjejen som pratar i en vocoder vid 2:00 tycker jag!

5\5 galannnnt!!!!

Postat

ja alltså rösten är hur jävla skön som helst!

Försöker få min sambo att sjunga men hon vill inte, hon är grymt duktig hon me!

Fan alltså, du är verkligen duktig 😕

låter faktiskt väldigt eget! Det behövs i dagens läge, ialalfall inom trance scenen!

Fan fortsätt så här å du kan komma långt mannen! :rolleyes:

Postat

Vilken bra produktion tycker jag!

Jag diggar mest "moll-låtar" i trance så det känns konstigt att höra en positivt laddad låt som den här! Fattar inte hur du fick det till!

Skitbra produktion och arrangemang. Jag tycker att allting sitter på plats o mixning är felfri.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.