The Mr Postat 14 juli 2005 Postat 14 juli 2005 Tack för hjälpen i min tidigare tråd om kompressor. Jag köpte mig en idag på Estrad, en Joemeek Threeq. Det är en kompressor, mickpreamp och trebands eq i ett. Jag tycker den låter helt suveränt. Estrad säljer ut den just nu för 1 600:- istället för 2 500:- Jag tror de bara har 1 ex kvar. Recension från studio: Joemeek såldes för några år sedan av grundaren Ted Fletcher. De nya ägarna behöll färgen på fronten och modellserierna men grundaren tog med många av innovationerna till sitt nya projekt. Three Q är en nyutvecklad skapelse som innehåller mik-stärk, eq och kompressor. Powerknapp saknas dock men så får man också vad man betalar för. Three Q har en softknee-kompressor med goda inställningsmöjligheter eller en hardknee med fast läge. Komprimeringen låter dessutom karaktäristiskt Joemeek så ni som använt liknande produkter tidigare vet vad det är frågan om. Komprimeringsratten är dessvärre olinjär vilket avsevärt försvårar när man ska ratta fram rätt ljud. Equalizern har tre fasta band och är av vanlig symetrisk typ. Mik-stärken gör sitt jobb väl och ger ett transparant ljud men eftersom Three Q inte har någon högohmig instrumentingång blir det inte riktigt full pott. För pengarna får man en riktigt bra kanalstripp även om det finns en del invändningar. Betyg 8/10 The Mr... 😳
The Mr Postat 15 juli 2005 Trådstartare Postat 15 juli 2005 Jo tack, än så länge verkar den uppfylla alla mina förväntningar och mer därtill...
Ljudfjollan Postat 15 juli 2005 Postat 15 juli 2005 Ett annat kompressortips: FMR RNC. Otroligt bra för att vara så billig. Nästan lite overkligt.
pXp Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Ett annat kompressortips: FMR RNC. Otroligt bra för att vara så billig. Nästan lite overkligt. Googlade efter FMR RNC, men hittade ingen svensk återförsäljare. Var får man tag på grejjerna? //peAk
Claes Holmerup Postat 20 juli 2005 Postat 20 juli 2005 Det räcker att leta i forumet efter någon som brukar hänga här rätt mycket... 😠 Jag anordnade ett gruppköp av denna suveräna kompressor för en tid sedan, något som blev väldigt uppskattat. 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.