Jump to content
Annons

Spela spel


Räcker det inte nu?  

12 röster

  1. 1. Räcker det inte nu?

    • 1 - Jo, låt våra gamla hjältar slippa wobbla runt i graven av avsky
      3
    • 2 - Fortsätt lemlästa 70-talsikonerna, det gör ju Eric Prytz oxå...
      8


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Spela spel

* ARTIST/GRUPP: Hammagrella och massor av MIDI

* GENRE: Tolkning

* LÅTLÄNGD: 3:03

* KOMPOSITÖR: Hammagrella/Mercury

* PRODUCENT: Hammagrella

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4,3 meg

* STATUS: Klar

* LÅTLÄNK: Spela spel

Kommer inte mycket vettigt ur mig för tillfället. Lat som en sengångare i studion, men kan ändå inte låta bli att MIDI-slakta gamla favoritlåtar då och då. Sist var det 10CC och nu är det pojkarna Mercury och May som får finna sig i att bli ihjälslagna. Ni gitarrvirituoser här på forumet får något att garva åt, it's on the house :rolleyes:

Låten då, ja precis som orginalet handlar det om kärlek och spel. Ni känner säkert igen er från ett typiskt 2000-talsförhållande... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

klart mycket bättre än förra slakten :rolleyes: känsligt men du värjer dig inte för nå't....Queen för mig är inte lika känsligt som 10cc så från mig får du en 4 för du måste ha jobbat hårt för att ha fått till det här....ambiti 😉 öst och syntslingan efter gitarrinsatsen funkar förträffligt 😄😄

Fortsättning..... efter några fler lyssningar>-körerna kan tätas ihop med storasekundstämmor för att få lite mer Queenkänsla annars tycker jag att du har lyckats bra både med sång och guror 😉

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack boys,

Itzhak exakt. Nån som har en GRATIS trumplug som är bättre än SampleTank - skicka till mig omedelbart! Har funderat på att mica upp trumsetet istället, men det blir så jäkla trångt....

karl tack. Jamenvisst är det självmord att ge sig på Queen. Man måste ha visst förlåtande sinnelag när man lyssnar oxå... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

PunkMackan (oregistrerad)

Vad ska man säga?

Jag skrattar åt låten. Den är fulsnygg och äckeltrevlig

på nåt vis. Be mig inte utveckla de orden betyder,

tolka dem själv. Jag röstade iallafall på att du ska

fortsätta slakten 🙂

Vill du ha en jobbig "slå-ijhäl-tid"-uppgift så kan du alltid sampla

ditt riktiga trumset och klippa ihop ett trumkomp i Wavelab.

De är kul men knappast smart. Men har man för mycket tid till

övers kan man ju alltid prova. De går att få de skapligt faktiskt.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. Snygga körer. Ljudet är helt okej. Vasst reverbat, och lite diskantigt på ett underligt sätt på hihatterna. men det låter sjuttiotal. Gitarrerna är inte alls usla.

God hammaklass. När kommer något nytt eget? Typ skyskrapan i såsen?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Först undrar jag varför du kallar dig grella i slutet av namnet! Vad betyder det?

Sedan undrar jag vad låten har med Queen att göra. Den enda skiva jag har med dem är Sheer Heart Attack och där finns inte denna sång. Heter den typ "Playin' the Game" eller nåt i originalversionen.

Sedan tycker jag inte det låter särskilt mycket Queen om detta. Körer borde ligga klart högre väl, liksom sången som är för pratig.

Varför skulle gitarrvirtuoser skratta - du spelar ju lugnt och fint.

Texten är på svenska - det är synd. Jag har inga svenska skivor av nån anledning, men är tillräckligt bra på svenska för att förstå vad de handlar om.

Är det meningen att texten ska vara dubbeltydig och ämnad för tolkning så vomerar jag. Jag lever helt allvarligt efter devisen att så fort en text ska tolkas så är den dålig. Jag hoppas innerligt att texten här helt enkelt handlar om en kille som väntar på att den andra personen i förhållandet ska spela klart sitt tv-spel nån gång, and that's it!

Handlar den om "spel" i vardagslivet så kan jag bara säga följande: jag hade en gång en diskussion med en tjej som lät såhär:

Du måste komma från en annan planet!! (Vadå? sa jag)

Ja men det begriper du väl att alltihop bara är ett spel! (Vadå spel? sa jag)

Ja, hela livet är ju ett spel!!! Det är ju det som är livets mening!

Tror du jag sprang utav bara helt havre då eller??!

Nu till låten. Även om jag aldrig skulle köpa genren, så bedömer jag som vanligt efter talang och kompetens.

Positivt:

* Talang helt klart!

* Det låter rätt bra, du har fångat in nån typisk äldre ljudbild hur det nu kommer sig... Gammal utrustning?

Negativt:

* Skippa det där mellanspelet efter... är det 1:30 nånting...?? Även om det är typiskt Queen faktiskt.

* Lite mer engagemang i sången kanske. Låter lite Willie Crawford nu.

Övrigt:

* Synd att klaga på trummorna och pianot egentligen. Vad bortskämda vi blivit. Ta fram vilken 50- eller 60-talsskiva som helst nästan och de instrumentljud du har på din låt vinner med hästlängder.

Snyggt jobbat! Sätter en 4:a. Kunde man det?

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Hackeman skojade till det och sa:

"Jag vet inte vem Mercury och May är, ..."

Svar:

Jag vet inte din ålder, men nog var det ironiskt att Freddie Mercury (han som dog, var homo och sjöng säreget, ljust och operalikt) och Brian May (tack och lov en gitarrist med en särskiljande spelstil och ton man lätt känner igen, populär hos engelska adeln) nämndes på detta sätt...

Framförallt: ni verkar tycka bättre om Mr Hammagrellas tidigare alster. På vad sätt skiljer sig de från detta? Detta var väl rätt bra.

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Hackeman skojade till det och sa:

"Jag vet inte vem Mercury och May är, ..."

Svar:

Jag vet inte din ålder, men nog var det ironiskt att Freddie Mercury (han som dog, var homo och sjöng säreget, ljust och operalikt) och Brian May (tack och lov en gitarrist med en särskiljande spelstil och ton man lätt känner igen, populär hos engelska adeln) nämndes på detta sätt...

Framförallt: ni verkar tycka bättre om Mr Hammagrellas tidigare alster. På vad sätt skiljer sig de från detta? Detta var väl rätt bra.

:rolleyes:

:musik

http://www.hammagrella.se/

Där kan du jämföra själv 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...