Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Till gospelproduktionen jag jobbar med nu så gick det åt många kanaler så därför synkade jag ihop min Mackie SDR-bandare med digirack 002 via MTC

Vi skulle lägga en massa blåslicks med två inhyrda blåsare och då händer det som inte får hända. Det vi spelat in försvinner helt plötsligt från arr-fönstret. När man öppnar arret får man följande meddelande

"Some regions were removed from the timeline or region list because they referred to files which are too short."

Hittade sen lösningen på Digidesigns hemsida

"On Pro Tools LE, this can happen if you record while synchronized to incoming MIDI Time Code (MTC). The workaround is to use Quickpunch mode to record while synchronized to MTC and stop recording by using the record button instead of the stop button. The error message will still appear on relaunch of the session, but all regions will be present. This problem has been fixed in Pro Tools LE 6.4cs7 and subsequent versions"

Fick sitta och pussla ihop hela arret manuellt!! Kan man stämma digidesign för extra arbetskostnad??

Skall i alla fall kontakta hej domstol i P3 så de kan dömma ut ett riktigt vidrigt straff till dem! 😎

Det är inte utan att man saknar sitt Soundscapesystem ..... inte en krash på 10 års användande.... med PT har man ju ca 10 om dan!

Mattias

Audiorent

Redigerat av Audiorent
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.