Shadows Postat 27 april 2005 Postat 27 april 2005 Det här är ingen färdig demo och kommer heller aldrig bli det. Jag och en kompis spelade in det live med två mickar uppställda i mitt sovrum och två ostämda gitarrer. Efter det så drog vi en reverse på hela filen. Vi vet att vi aldrig kommer kunna prestera något liknande igen. Hoppas ni uppskattar det. Mitt favoritställe är när gitarren kommer igång, det är så skönt flyt i det solot alltså 😉 Vi kallar oss för The Avantgardes och låten heter Lyckönskningar från det soliga Sollefteå. Vi satt och spawnade på en bakgrundshistoria också. Egentligen så är vi ett kollektiv med moderna kompositörer (vi träffades när vi studerade komposition i Wien) och det här är vårt försök att göra något lite poppigare och mer tilltalande till den breda publiken. http://www.angelfire.com/folk/shadows2/ The Avantgardes - Lyckönskningar från det soliga Sollefteå
Shadows Postat 28 april 2005 Trådstartare Postat 28 april 2005 Är du från Sollefteå egentligen? *laddar ner låten* Nej Onkel Kånkel nämner det soliga Sollefteå i deras version av tjuren Ferdinand. Det var nog det som var inspirationen till titeln tror jag 😄
Shadows Postat 28 april 2005 Trådstartare Postat 28 april 2005 Okej. ...cool låt förresten hahaha. Hehe kul att du "gillade" den 😄
hackeman Postat 28 april 2005 Postat 28 april 2005 Fantastiskt! Lät ingen större skillnad på andra hållet!
Shadows Postat 28 april 2005 Trådstartare Postat 28 april 2005 Fantastiskt! Lät ingen större skillnad på andra hållet! 😉 Vi är väldigt tajta
Håkan Ekberg Postat 29 april 2005 Postat 29 april 2005 Undrar just hur det låter när ni inte gör "lite poppigare och mer tilltalande till den breda publiken" ? 😳 Håkan
Shadows Postat 29 april 2005 Trådstartare Postat 29 april 2005 Undrar just hur det låter när ni inte gör "lite poppigare och mer tilltalande till den breda publiken" ? 😳 Håkan Det vill du inte veta 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.