Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har sedan Amiga tiden hållt på med en massa olika tracker program, och slutade med MadTracker på PC för att göra Fasttracker 2 låtar...

Sen några år tillbaka (när man fick en ekonomi att tala om) har det dock blivit Cubase, och instrument. Kör mest Audio, bortsett från Drumkit From Hell.

Men en gång om året (när Dreamhack Winter närmar sig) så gör jag en ny Fasttracker 2 låt. Och jag tycker fortfarande att det är kul, och har som sagt hållt på ett tag så jag är hyffsat hemma där...

Det jag borde göra är väl att lära mig lite VSTi, och lär väl göra det också så småningom.

Men...

Finns det något bra trackerprogram med ReWire stöd? Jag vill alltså blanda min keyboard, elgura, bas, sång och DFH med lite "synthar" och annat från ett trackerprogram för att göra "det där sista" som jag inte riktigt fixar med keyboarden och VSTi idag, men som jag behärskar i ett Trackerprogram.

Det gör inget om Trackerprogrammet klarar VSTi eller Soundfonts. Jag spelar gärna på keyboarden (är ju keyboardist först och främst), men exempelvis pianoslingor får jag faktiskt till bättre med dynamik och lite eko som jag vill ha det i just Tracker program.

Tacksam för svar, annars så testar jag väl själv 😲

Annons
Postat

Tackar 😛

Precis vad jag frågade efter.. Var ju så lätt att jag kanske borde kollat lite själv först 😲 Har hänt lite sen jag höll på helt klart... Kommer testa Madtracker tror jag i och med Rewire stödet och att jag kört det innan.

Klarar VSTi dessutom 😉 Tror att jag kommer få till lite goa mattor och annat kul däri bättre än vad jag fixar med Cubase idag.

Evigt tacksam.. Har funderat på att köra lite distad elgitarr ihop med lite synth ljud och så, men aldrig fått till det. Om någon vet något som jag definitivt bör prova förutom MadTracker med ReWire och VSTi stöd, så hojta till.. Är jag nöjd med Madtracker lär jag köpa det annars.

Kanske borde lära mig göra det i Cubase, men har ju en del gamla samplingar, och rutinen inne för Tracker program, så nu ska det testas i helgen 🙂

• 2 veckor senare...
spline (oregistrerad)
Postat

Renoise, är som sagt den bästa trackern just nu. Jag äger både en version av (madtracker och Renoise) och sedan ett par år tillbaka men saknar tyvärr än så länge Rewire stöd.

Det kan dock gå att synka med midi. Det har även stöd för inspelning med midikeyboards och det kommer att komma en pianorulle till den, men det kan dröja.

Du kan ju alltid efterfråga Rewire på forumet.

Skale är gratis och ska fungera som vsti, det har dock en väldigt dålig support från programmeraren som enbart ägnar någon månad om året åt programmet.

En varning, vänta dock inte på madtracker 3, för det har det varit löften om i 5år, och lär nog aldrig bli släppt...

• 2 månader senare...
Postat (redigerat)
Kommer testa Madtracker tror jag i och med Rewire stödet och att jag kört det innan.

Klarar VSTi dessutom 😄 Tror att jag kommer få till lite goa mattor och annat kul däri bättre än vad jag fixar med Cubase idag.

MadTracker med ReWire och VSTi stöd, så hojta till.. Är jag nöjd med Madtracker lär jag köpa det annars.

Madtracker är dunder! Körde det i flera år, och Yannick har hand om Madtracker är en jävligt trevlig person, och hela scenen runt själva trackern är rätt stor. Har inte testat nya 2.5C? nu va, men verkar helt klart intressant.

Jag skall vänta på 3:an, sen köper jag den. Behöver en stadig tracker igen, om inte annat för att bygga loopar med på ett sätt som aldrig går på något annnat vis, och skapa saker som inte går i något annant program.

Dock, som någon annan sa här, Renoise skall vara en höjdare (har samma filändelse som Reason dock, .rsn vilket jag ogillar) 😄. Har troligtvis mycket bättre

VST stöd än så länge, men jag tro på Yannick & Madtracker. Funnits med länge på scenen. Sen finns FREEWare programmet Ska@letracker, men vet ej om ReWire support, eller VST, och har hört att det är jävligt buggit...

Dock gratis, gratis.... gratis.

Men är inte tracking underbart!

Såg även att jag lämna istort sett samma info soma alla andra i tråden.

Jaja, iallafall är vi eniga! 😄

Redigerat av Wiseman
Kricke (oregistrerad)
Postat
Dock, som någon annan sa här, Renoise skall vara en höjdare (har samma filändelse som Reason dock, .rsn vilket jag ogillar) 😕.

Nej, filändelsen är .rns, inte .rsn...

ReNoiSe borde var mer berättigad till den ändelsen än ReaSoN

😄

Postat
Dock, som någon annan sa här, Renoise skall vara en höjdare (har samma filändelse som Reason dock, .rsn vilket jag ogillar) 😕.

Nej, filändelsen är .rns, inte .rsn...

ReNoiSe borde var mer berättigad till den ändelsen än ReaSoN

😄

Min dator tror iaf ständigt att mina Renoisefiler är Reasonfiler ( eftersom de får Reasonikoner ) så något skumt är det i görningen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.