Jump to content
Annons

Idé till festival: SOMMARPLÅGOR

Recommended Posts

Jocke Boberg (oregistrerad)
Postat

Jag tycker en festival för SOMMARPLÅGOR / SOMMARHITTAR vore kul.

Reglerna bör vara: Smetig klistrig refräng och längd runt 3 minuter!

Vad tycker ni?

Annons
Postat

Haha, skitkul! Vore helskoj, bra idé. Låt oss hoppas att den blivande vinnaren i nuvarande festivalomgången tycker likadant!

EDIT: Kanske att 3 minuter är lite långt om man ska räkna med att folk orkar lyssna igenom alla bidrag. Kan det räcka med ett "utdrag" ur en sommarhit? Å andra sidan vore det jul helskoj med en äkta sommarplåga igen från forumet 😳

Postat

Ok, mallen kan vara: refräng, vers, refräng, solo, vers, dubbelrefräng 😆

Jag vill inte hålla i festivalen själv, kom igen nu! Starta detta direkt på söndag!

😄🙂😄🙂😄🙂😄🙂

Postat (redigerat)

Oj..sommarplåga..absolut nästa tema för festivalen..

..offbeatkomp, tuggummitext och en silikonbrud i tajt leedurr-dress... jag har redan ordnat det sistnämnda 😆

Redigerat av demoniqus
Postat

Låter som en given succé! Klart vi skall ha en sommardänga som nästa gren. 🙂

Hm, frågan är bara vem som skall få yla i mic:en. Sånt vägrar jag gå med på.. 🙂

Postat

Jättebra förslag tycker jag 🙂

Under semifinalen så kan man ju lägga upp kortare klipp typ intro/vers/brygga/refräng men i finalen så kan man ju lägga upp hela låtarna.

Postat
Under semifinalen så kan man ju lägga upp kortare klipp typ intro/vers/brygga/refräng men i finalen så kan man ju lägga upp hela låtarna.

Kanonidé

Semifinal: Brygga & Refräng

Final: Hela låten

🙂 Kan det bli bättre?

Postat

mycket bra förslag viktor. Då måste man ju ha gjort hela låten, men i semifinalen bedöms bara bridge och refräng. Smart!

Postat

Ja, absolut. Intro till första refrängens slut...

Postat (redigerat)

Jo, det kan jag väl...även om jag egentligen tänkt krysta om kärlek, hav och vind i håret där 😕

Men det blir liksom inte någon riktigt sammanhållen känsla utan vers före bryggan.

Redigerat av Rapid Wanker
Postat

Tjena.

Jag förstår inte alls iden med rumphuggna låtar. Inte heller förstår jag att en låt på 3 minuter kan vara för lång. De som lägger upp en 20-sekunderssnutt på demosidan får alltid höra att "kan du inte lägga upp nåt längre, det här är för kort att bedöma"...

Annars är idén om sommarhit rätt ball.

Postat

Helhetsintryck är ett förlegat ord 😆 Allt utom vers och refräng är ju bara jävla utfyllnad. :rolleyes:

Postat (redigerat)

Är man smart så gör man en en minut lång vers och en en minut lång refräng.... 😳 Men annars är det en lysande idé. Jag är på.

Redigerat av Egghuvud
Postat
Brrrrrrrra idé! Jag är PÅ! 😄

En sommarplåga måste man ju göra ivfsh, så här kan man förena nöje och nöje. :rolleyes:

Ja, för nån nytta lär vi aldrig kunna göra 😄

Postat

Bra idé .. Det svåra är att få det låta trovärdigt. Annars kan man göra en fjantlåt hur lätt som helst 🙂.

/Daniel

Postat
Det svåra är att få det låta trovärdigt. Annars kan man göra en fjantlåt hur lätt som helst 🙂.

Det handlar väl om sommarplågor, och alla sommarplågor är väl inte hyperseriösa? 😉

Postat
Det svåra är att få det låta trovärdigt. Annars kan man göra en fjantlåt hur lätt som helst 🙂.

Det handlar väl om sommarplågor, och alla sommarplågor är väl inte hyperseriösa? 😉

Precis, en fjantlåt utesluter inte sommarplåga. 😳

Postat

Exakt... Det är väl så att en sommarlåt MÅSTE vara lite fjantig för att fungera!

Ingen sätter seriösa grejer på minnet efter en enda lyssning på en dålig bilstereo!

Postat

Nu får jag säkert mycket skit, men sommarkungar som Gessle och Ledin har ju verkligen gjort fjantiga låtar. Texterna går ju inte att ta på allvar och musiken innehåller dom vanligaste klichéerna som existerar. Så jag tycker inte man skall snacka om fjantlåtar när det nästan inte finns någon seriös musik längre 😄 Undra vad Doktor Sten Broman hade sagt om "Sten i en sjö"?

Postat

Tycker visst att man kan säga att en låt är bra om man hör den på en taskig bilstereo...🙂 Låter som att bara komplicerade låtar är seriösa. Det som gör en låt bra är ju melodin o texten, inte bara arret och hur den är mixad. Enkelheten är ju lika med självklarheten tycker jag... och var fick jag luft ifrån he he:)

Postat

Din låt? Plocka bort innan folk hör! Ditt bidrag ska ju vara anonymt i tävlingen! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.