iGnu Postat 22 maj 2008 Postat 22 maj 2008 Tja! Jag har planer på att införskaffa lite nya pluggar till min macbook pro och har fått upp ögonen för SSL-pluggar av någon anledning. Jag undrar om någon har erfarenhet av Waves SSL 4000 Collection samt SSL Duende Mini (då utökad med mixbusskompressorn samt 32 instanser) Vilken av dessa är bäst? Kan ju vara gött med den externa DSP kraften men det är inget jag känner att jag tvunget behöver egentligen. Har kraft så det räcker i dator redan och kan vara skönt att inte ha någon instansbegränsning samt slippa bära med mig duende mini-lådan. Vilken av dem låter bäst? är det någon som helst skillnad? Är iofs rätt sugen på Drumstrip-pluggen men pengarna rasslar då iväg rätt snabbt! Gillar heller inte att behöva ha en iLok som man ska hålla koll på när man är ute på vift. Kommer väl iofs inte jobba så värst mycket ute men ibland kommer jag vilja öppna projekten och så och då lär det väl strula om man inte har med sig grejorna.. Kan nämna att jag kör Logic 8. Finns det andra alternativ? Har sneglat lite på UAD Expander Mvh
iGnu Postat 24 juni 2008 Trådstartare Postat 24 juni 2008 Har köpt en ilok (suck) och fått hem waves-demon av SSL-paketet.. låter riktigt bra och med tanke på priset (499 dollar från altomusic.com) känns det som ett givetköp!! nån som ändå hade valt Duende istället?
Jon Rinneby Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 Har ingen erfarenhet av duende mini, men SSL 4000 stereokompressorn använder jag flitigt. Kanalstrippen i ssl-paketet har dock fått ge vika för URS kanalstrip, som slår den med hästlängder. Men som sagt stereobus kompressorn är det bästa jag hört på masterregeln.
iGnu Postat 24 juni 2008 Trådstartare Postat 24 juni 2008 Ja det är ju huvudsak mixbusskompressorn man vill åt men även eqn tycker jag låter grymt bra! channelstripen är jag med lite ute efter då jag måste få bort det visuella tänket och börja lyssna på grejorna istället.. ska försöka tvinga mig själv att använda den på allt:) priset på cirka 2900kr är ju helt oemotståndligt!
Jon Rinneby Postat 24 juni 2008 Postat 24 juni 2008 Ja det är ju huvudsak mixbusskompressorn man vill åt men även eqn tycker jag låter grymt bra! channelstripen är jag med lite ute efter då jag måste få bort det visuella tänket och börja lyssna på grejorna istället.. ska försöka tvinga mig själv att använda den på allt:) priset på cirka 2900kr är ju helt oemotståndligt! slå till 😉
fudgesson Postat 25 juni 2008 Postat 25 juni 2008 Ojdå! $499 - det var ju betydligt lägre än vad det brukar kosta. Om du köper därifrån får du gärna berätta hur det gick. Är också lite sugen. Nån som vet om det då går att köpa i nån "download" version? Så man slipper frakt och allt sånt. En iLok kan man ju sen köpa nån annanstans.
iGnu Postat 25 juni 2008 Trådstartare Postat 25 juni 2008 www.altomusic.com Det är då en downloadversion man köper. de skickar ingen kartong och så. Jag frågade dem och det ska tydligen lösas direkt. De mailar informationen som krävs för att för att autensifiera pluggarna (och även kontaktar waves..?). Man laddar ner programmet direkt från Waves hemsida. blir nog ett köp i dagarna och även av reinessance maxx-paketet! 😎
fudgesson Postat 25 juni 2008 Postat 25 juni 2008 Tack för infon 🙁 Skriv gärna i tråden hur det gick om du köper det. Är också väldigt sugen på det. Hmm...
fudgesson Postat 9 juli 2008 Postat 9 juli 2008 Köpte det. Kunde inte hålla mig från det nu när dollarn är så låg. Dessutom har Waves SSL uppdaterats med SSL G-Channel 😏 Även iLok grejen med licenserna ska ha blivit enklare. Gick smidigt iallafall.
iGnu Postat 9 juli 2008 Trådstartare Postat 9 juli 2008 (redigerat) ahh va gött!😉 köpte du från altomusic.com? jag väntar bara på att se vad min bil kostar att reparera..😏 waves sida ligger nere och jag läste något om version 6?? ny plugg i SSL-paketet??? Redigerat 9 juli 2008 av iGnu
fudgesson Postat 9 juli 2008 Postat 9 juli 2008 (redigerat) Yeps! Tack för tipset 😏 Jo det är v6. Mycket folk som laddar ner nu antar jag. Tog lite tid. Nya pluggen är SSL G-Channel. Redigerat 9 juli 2008 av fudgesson
sixpakk Postat 19 september 2008 Postat 19 september 2008 Jag bumpar den här tråden! Ni som är peppade på Waves SSL 4000... KÖP på altomusic.com! Jag gjorde det precis nyss och jag kan bara säga att det gick fort, det var extremt billigt och DET VAR EXTREMT BILLIGT! ;-) Huj!
Tilly Postat 19 september 2008 Postat 19 september 2008 Och jag flyttar den här tråden från "instrumentpluggar" till "effekter" 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.