ludwig Postat 20 juli 2006 Dela Postat 20 juli 2006 Halloj, jag tänkte kolla med er om någon av er har någon erfarenhet eller synpunkter på thomanns egna märke(?) T.bone. Jag hittade nämligen en SM57-kopia (http://www.thomann.de/thoiw5_the_tbone_mb75_prodinfo.html) för en billig peng, då TSM slutat tillverka deras kopia? även http://www.thomann.de/thoiw5_the_tbone_sc300_prodinfo.html lockade mig. jag hittade en klipp inspelad från den ( Your browser does not support the HTML5 audio tag ) och jag tyckte det lät OK för att kosta 280kr. Dessa blir mina första mikrofoner ifall jag skulle köpa dem, så jag behöver inte ha något vidare bra, bara det låter hyffsat så blir jag nöjd. Jag är bara en fattig gymnasieelev och har därför inte råd med riktiga grejer, så kommentarer som "köp riktiga grejer istället" behöver inte göra sig besvär! 😆 tack och hej! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 20 juli 2006 Dela Postat 20 juli 2006 Köp en och testa du, det är ju så lite pengar det handlar om det är svårt att bli besviken, funkar säkert hur bra som helst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ludwig Postat 20 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 20 juli 2006 det är ju så lite pengar det handlar om det är svårt att bli besviken mjo, precis... du har en poäng. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
killen_med_skorna Postat 21 juli 2006 Dela Postat 21 juli 2006 Om du nu skaffar: Hör gärna av dig till den här tråden för recension 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ludwig Postat 23 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 23 juli 2006 okej, självklart... kan dock dröja nån månad eller två! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 24 juli 2006 Dela Postat 24 juli 2006 Halloj, jag tänkte kolla med er om någon av er har någon erfarenhet eller synpunkter på thomanns egna märke(?) T.bone. Jag hittade nämligen en SM57-kopia (http://www.thomann.de/thoiw5_the_tbone_mb75_prodinfo.html) för en billig peng, då TSM slutat tillverka deras kopia? även http://www.thomann.de/thoiw5_the_tbone_sc300_prodinfo.html lockade mig. jag hittade en klipp inspelad från den ( Your browser does not support the HTML5 audio tag ) och jag tyckte det lät OK för att kosta 280kr. Dessa blir mina första mikrofoner ifall jag skulle köpa dem, så jag behöver inte ha något vidare bra, bara det låter hyffsat så blir jag nöjd. Jag är bara en fattig gymnasieelev och har därför inte råd med riktiga grejer, så kommentarer som "köp riktiga grejer istället" behöver inte göra sig besvär! ☺️ tack och hej! Jag har testat 14-15 olika T-bone saker... Min slutsats är att dom är generellt mycket prisvärda... Men det betyder inte att det låter bra, eller att allt är bra... Men i förhållande till vad du betalar så får du mycket för pengarna... 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ludwig Postat 24 juli 2006 Trådstartare Dela Postat 24 juli 2006 oh 😳 har du testat 57:an? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Tänkte bumpa denna tråden då jag tänkte kika lite närmare på. T.bone Retro special (894 kr) T.bone Retro JR ( 583!! kr) (slutsåld) Hade du testat dessa lilleman? vad tyckte du om dessa? //S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trombonisten Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Min gissning är att det är ungefär samma saker som de andra säljer. Om du köper ett parti så får du välja vad det skall vara för logga. Kolla hos Jam eller 4-Sound så kan du testa där och sen handla från Thomann. Enda skillnaden är att hos dem heter grejerna JJLabs respektive TSM. Gunnar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 31 juli 2006 Dela Postat 31 juli 2006 Jag har faktiskt inte testat några av dom ni väljer... 😉 Jag har jobbat med T.bone SCT2000 som jag tycker är prisvärd. Jag har även gjort en liveinspelning i en kyrka med the t.bone SC100 II Stereoset ner på minidisk som jag tycker blev helt ok, om ej topp... Jag har oxå testat några av deras små PA-riggar som jag tycker verkar otroligt prisvärda bla PA252 / E800 SET och SB 1800A / PA 110A SET . Vad gäller Sm57 så är dom så billiga att det är bara att ta hem och prova tycker jag... Tycker man inte om dom kan man ha dom som talkback eller som prydnad i ljuset i vitrinskåpet... 🙂😉 Dessa grejer är givetvis inga toppprylar, men väl Ok för dom pengarna... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.