Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

när jag använder mitt midi keyboard i cubase med en vst plug så kommer ljudet från synthezizern en halv sekund efter jag har tryckt på tangenten, hur ändrar jag det här? eller är de mittt ljudkort som är helt totalt världelöst kass 😳

Annons
Postat (redigerat)
när jag använder mitt midi keyboard i cubase med en vst plug så kommer ljudet från synthezizern en halv sekund efter jag har tryckt på tangenten, hur ändrar jag det här? eller är de mittt ljudkort som är helt totalt världelöst kass 😏

Tjena. Jag hade precis samma problem. Det enda som hjälpte för mig var att byta driver från "ASIO Multimedia Driver" till "ASIO DirectX Full Durplex Driver" inne på menyn Device - Device Setup. Där står vilken in och output latency man har och efter jag bytte så minskade latencyn/fördröjningen väldigt mycket. Dock är det inte helt bra men går att spela iaf. För att få lägre latency måste man antagligen ha ett bättre ljudkort. Själv har jag ett vanligt internt i ett drygt två år gammalt modekort vilket inte är jättebra såklart. 😕 Skall uppgradera med ny dator o ljudkort snart 🙂

Hoppas detta hjälper. Annars vet jag inte och kanske någon annan här kan hjälpa dig. Latency o dyligt är inte min starka sida. . 😉

Annars kan du alltid testa söka här på forumet om du inte gjort det. Finns massor med trådar om detta.

Mvh

/Memphis

Redigerat av Memphis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.