Jump to content
Annons

LE låt 5

Recommended Posts

lasse66 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vill gärna ha lite inputs på denna då jag funderar på att göra en nyinspelning med ny utr.

Vad bör ändras i mixen, sång, musik etc för att få till en optimal låt?

* LÅTNAMN: Been There Done That

* ARTIST/GRUPP: LE

* GENRE:Rock

* LÅTLÄNGD: 3.28

* KOMPOSITÖR: Lasse

* PRODUCENT: lasse

* EV. MEDVERKANDE: Lasse

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 3.97 Mb

* STATUS: Demo

beenthere.mp3

Redigerat av lasse66
Annons
Postat

Använd mer Lo-Fi-tänkande på instrumenteringen och rösten kommer göra sig som en gjutjärnskeps i låten.

Jag tycker att musiken låter för snyggt för att attityden ska kännas rätt.. if you förstår 😄

Postat

Som gammal Beatlesälskare måste jag säja att jag faller direkt för det här. Soundet påminner om Beatleslåtarna Drive my car och Savoy truffle. En stor tumme upp i alla fall!

lasse66 (oregistrerad)
Postat

Med Lo-fi menar du skitigare gitarrljud och sunkigare trummor?

Postat

Låter väldigt bra! Håller med 91:an om soundet. Sköna harmisar. Men kan du inte lägga upp en låt i taget, svårt ändå att hinna med att lyssna på allt intressant.

Sannolikheten att du då får mer respons ökar särskilt om du hunnit ge en del feedback åt andra.

Postat

Jag gillar också beatles-soundet och jag tycker det är en snygg sättning.

Det som kanske låter lite off är att basen är lite rörig och tråkig i verserna, hade kunnat bli bättre om den hade varit lika funkig som på refrängen.

Rösten funkar, men kan det bli lite mindre gnälligt och lite mindre vibrato på de långa tonerna? Försök med en mer laid-back inställning 😄

Postat
Med Lo-fi menar du skitigare gitarrljud och sunkigare trummor?

Ja, nåt i den stilen men inte sunkigt som i fult sunkigt, mera åt "medvetet-sunkigt-hållet".. kanske lite bitcruscher...processat ljud

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Låter kanon det här kanske sången kunde vara lite fetare i soundet oj snyggt solo som kom in där häftigt måste jag säga. Kankse lite mycket hals utan magstöd på sången eller kanske en mixfråga har så kass lyssning svårt att höra. Men i det stora hela så var det här riktigt trevligt att lyssna på. Jag tycker nog att om du ska göra om den så (vilket jag tycker är onödigt den är bra) kör åt det "skitigare lofi" hållet få lite mera krog/källare/live feeling.

Göran

Redigerat av Burnin Sven

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.