Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

En irc kanal är öppnad på irc.dal.net #Studio.se . För er som inte vet vad irc är så betyder det InterNetRealChat och är ett program för att chata med folk. För en klient till windows gå in på http://www.mirc.com

Annons
  • Svar 110
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat
. För er som inte vet vad irc är så betyder det InterNetRealChat och är ett program för att chata med folk.

Om man ska vara petig så betyder det Internet Relay Chat ☺️

Postat (redigerat)

Jävla drag det var i den kanalen... 😛

Redigerat av nkai
Postat

visst forum i största äran, men det kan vara väldigt mysigt att sitta på en chat oxå... Så joina kanalen nu bums:D

Postat
visst forum i största äran, men det kan vara väldigt mysigt att sitta på en chat oxå... Så joina kanalen nu bums:D

Men det är ju ingen vits att vara där. ni bara "idlar" där inne ändå ju! 😎

Postat

Men det är ju ingen vits att vara där. ni bara "idlar" där inne ändå ju! 😎

Nejdå int alls. bara det att det inte är spec många som är där. men om folk går in o stannar där ett tag så skall du se att det inte bara e idlare där.. har haft flera små snack med folk där. Kanalen har ju knappt funnits ett dygn så det e ju inte många som hittat dit. Får hoppas att folk gör det annars får vi nog lägga ner..

Postat

Mitt råd är att ifall det ska finnas nån studio-chat så är det nog rimligast om redaktionen själva startar den.

Postat
Mitt råd är att ifall det ska finnas nån studio-chat så är det nog rimligast om redaktionen själva startar den.

Har pmat admin för att höra hurvida det är okey eller inte. Väntar på svar

• 2 veckor senare...
Postat

Inte en jävel där ju. 🙂

Postat

Känns lite tommt på kanalen, ingen mer som vill komma dit?

Postat (redigerat)

alltså. först klickar du på "blixten" sedan skriver du in namn nick osv.. sedan väljer du Random Dalnet Server i lisstan för server. Sen e det bara att klicka på connect. Eller kanske står "ok". när du kommer in ser du att dett fladdrarförbi massa text i "status" rutan. När det rablat klart så kommer det en liten lista med olika kanaler upp.. den kan du stänga ner o istället skriva /j #studio.se i lilla rutan där man kan skriva. Vips så skall du vara inne!

Hoppas du fattar

Redigerat av DjBox
Postat

Jag kör ju mac... så jag hittade ett annat program för att logga in på IRC... men hur fan gör jag då? 😆

Vad ska jag skriva i: Chat Server ?

Vad ska det stå i: Chat server port ? 6667, 6660..??

vad ska server protocol stå på: Internet Relay Chat eller Secure Internet Live Conferencing?

Ge mig en gitarr istället... en sån kan jag mycket bättre 😆

Postat (redigerat)
Jag kör ju mac... så jag hittade ett annat program för att logga in på IRC... men hur fan gör jag då? 😆

Vad ska jag skriva i: Chat Server ?

Vad ska det stå i: Chat server port ? 6667, 6660..??

vad ska server protocol stå på: Internet Relay Chat eller Secure Internet Live Conferencing?

Ge mig en gitarr istället... en sån kan jag mycket bättre 😆

i chatserver skriver du: irc.dal.net

i chatserver port : 7000

server protocol stå på: Internet Relay

det sista skulle jag tro Relay Chat

Hehe tänk om allt vorre som en gitarr:P

Redigerat av DjBox
Postat

Ska pilla lite på en bot imorrn kväll eller övermorrn. Nån som satt upp en sån nån gång i ett linuxsystem? Är det mycket jobb?

Postat

OK, botten uppe och funkar. Vi får väl utmämna några operatörer som sköter om kanalen/boten. Finns det intresse kan jag skapa ett konto på min linuxburk om någon vill kunna installera/skriva scripts. Det är bara att hojta till så ordnar jag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.