sixpakk Postat 8 december 2005 Dela Postat 8 december 2005 LÅTNAMN: Insider ARTIST/GRUPP: Bonebreakerband GENRE: Rock LÅTLÄNGD: 4:30 KOMPOSITÖR: Brödbrytarn PRODUCENT: Sixpakk EV. MEDVERKANDE: Magikern, Elektrikern och Brödbrytarn INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 8.25 megabyte STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Vi lirade in lite i replokalen genom en Presonus Firepod. Mixat i Cubase SX. Tyck gärna till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MJInc Postat 8 december 2005 Dela Postat 8 december 2005 Det här var ju ösigt som bara faan! 😄 Rock när den är som bäst...bravooo!! 😄 Diggar också era härliga artisnamn! 😄😳 //Micke... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bimbambop Postat 8 december 2005 Dela Postat 8 december 2005 (redigerat) Torkar svetten ur pannan, ställer ifrån mig luftgitarren och pustar ut... Yep detta är rockenroll så som jag vill ha den när jag vill ha rockenroll. Tokbra sound, bra mixat, rätt mängd kaxig attityd. Denna går in i mappen med musik som jag faktiskt lyssnar på. Fred Sonic Smith ler i sin himmel (om han är död? det är han väl? det borde han vara 😉 ) En grej bara: kan ni göra det här kan ni klämma ur er ett bättre bandnamn också..väl? edit: fixade några bortslarvade ord.. Redigerat 8 december 2005 av bimbambop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
remidjen Postat 8 december 2005 Dela Postat 8 december 2005 Så jävla skön stressrock! Det känns som när man försöker springa med brallorna nerdragna så man nästan, fast bara nästan, stupar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixpakk Postat 8 december 2005 Trådstartare Dela Postat 8 december 2005 Oj fan! 😳 Man tackar och bugar. Fasen vad roligt att ni gillar det! Tack tack tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutto Postat 8 december 2005 Dela Postat 8 december 2005 Haha, jag vet inte om det är riktigt meningen men jag blev på jävla bra humör av den här låten. Det svänger liksom, man kan inte sitta still. Låter riktigt bra, skulle jag höra det här på skiva så skulle jag inte tro att det var inspelat i en replokal. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutto Postat 9 december 2005 Dela Postat 9 december 2005 tar och bumpar upp den här för att jag tycker fler borde få höra.. den är riktigt bra, fastnar som sjutton efter ett par genomlyssningar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bimbambop Postat 9 december 2005 Dela Postat 9 december 2005 tar och bumpar upp den här för att jag tycker fler borde få höra.. den är riktigt bra, fastnar som sjutton efter ett par genomlyssningar! Absolut! Detta är nämligen tokbra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Grannen Postat 9 december 2005 Dela Postat 9 december 2005 Mycket bra! Fräckt slut när basisten börjar lira walking och gitarrerna kör mot/med varandra. Detta vill man höra live. Håller med om att bandnamnet kunde vara bättre......... 😄 Artistnamnen funkar däremot Herr Brödbrytare. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixties Postat 9 december 2005 Dela Postat 9 december 2005 låter skitbra, tajt,välspelat, allt går fram bra. hittar inget att annmärka på 😱 bra låt också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 10 december 2005 Dela Postat 10 december 2005 Bra som fan. Härligt driv! Bra sound! Skön röst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 10 december 2005 Dela Postat 10 december 2005 Woooooo! 😄 Bra ösig rock. Bra mix. Bra variation i låten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sixpakk Postat 10 december 2005 Trådstartare Dela Postat 10 december 2005 (redigerat) 🙂🙂🙂😄😉😆😄 Fy faan! Man får tacka så mkt för alla fina ord! Blir otroligt glad att det är så många som gillar det här... Det kommer lite fler låtar snart. Vet inte om jag ska lägga upp dom på forumet men dom kommer att finnas på http://www.cityslang.se/Bonebreakerband/ där det för övrigt ligger några gamla låtar oxå för dom som är intresserade... (Låter kanske inte så jättebra men...) Vi ska lira in en ny och plocka dom bästa gamla låtarna och spela in på nytt i huvudsyfte att söka spelningar. Kommer att skickas till lite bolag oxå såklart. Appropå bandnamnet så har vi surrat ett tag om att ändra det till B.B Band. Vi får se hur vi gör med det men... Hemsidan ska definivt få ett bättre ansikte, men det blir senare. Musiken kommer i första hand! Jag, (och bandmedlemmarna), blir mkt glada i alla fall och suger åt oss av det ni säger! 😄 Tusen tack! Redigerat 10 december 2005 av sixpakk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 11 december 2005 Dela Postat 11 december 2005 Jag tycker tvärtemot Mutto här, att det låter replokal..och att det hörs tydligt. MEN det bästa är att det tillför låten sin karaktär som skitigt o ruffigt, stökigt och med jäkla massa energi - pungsparksrock'n roll som det ska låta. Mixen i sig kan däremot förädlas mer och låta mer "färdigt" utan att tappa känslan. feta köttbullar med mos o lingon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.