Jump to content
Annons

Bonebreakerband - Insider

sixpakk

Betyg  

9 röster

1. 1. Betyg

• 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      2
    • 5
      6

Recommended Posts

• LÅTNAMN: Insider
  • ARTIST/GRUPP: Bonebreakerband
  • GENRE: Rock
  • LÅTLÄNGD: 4:30
  • KOMPOSITÖR: Brödbrytarn
  • PRODUCENT: Sixpakk
  • EV. MEDVERKANDE: Magikern, Elektrikern och Brödbrytarn
  • INSPELNINGSÅR: 2005
  • FORMAT: mp3
  • STORLEK: 8.25 megabyte
  • STATUS: Färdig demo
  • LÅTLÄNK:

Vi lirade in lite i replokalen genom en Presonus Firepod. Mixat i Cubase SX.

Tyck gärna till!

Dela på andra sajter

Annons

Torkar svetten ur pannan, ställer ifrån mig luftgitarren och pustar ut...

Yep detta är rockenroll så som jag vill ha den när jag vill ha rockenroll.

Tokbra sound, bra mixat, rätt mängd kaxig attityd. Denna går in i mappen med musik som jag faktiskt lyssnar på.

Fred Sonic Smith ler i sin himmel (om han är död? det är han väl? det borde han vara 😉 )

En grej bara: kan ni göra det här kan ni klämma ur er ett bättre bandnamn också..väl? :rolleyes:

edit: fixade några bortslarvade ord..

Redigerat av bimbambop
Dela på andra sajter

Haha, jag vet inte om det är riktigt meningen men jag blev på jävla bra humör av den här låten. Det svänger liksom, man kan inte sitta still.

Låter riktigt bra, skulle jag höra det här på skiva så skulle jag inte tro att det var inspelat i en replokal.

Dela på andra sajter

tar och bumpar upp den här för att jag tycker fler borde få höra.. den är riktigt bra, fastnar som sjutton efter ett par genomlyssningar!

Dela på andra sajter

Mycket bra! Fräckt slut när basisten börjar lira walking och gitarrerna kör mot/med varandra. Detta vill man höra live. Håller med om att bandnamnet kunde vara bättre......... 😄 Artistnamnen funkar däremot Herr Brödbrytare. 😆

Dela på andra sajter

låter skitbra, tajt,välspelat, allt går fram bra. hittar inget att annmärka på 😱

bra låt också.

Dela på andra sajter

🙂🙂🙂😄😉😆😄

Fy faan!

Man får tacka så mkt för alla fina ord! Blir otroligt glad att det är så många som gillar det här...

Det kommer lite fler låtar snart. Vet inte om jag ska lägga upp dom på forumet men dom kommer att finnas på http://www.cityslang.se/Bonebreakerband/ där det för övrigt ligger några gamla låtar oxå för dom som är intresserade... (Låter kanske inte så jättebra men...)

Vi ska lira in en ny och plocka dom bästa gamla låtarna och spela in på nytt i huvudsyfte att söka spelningar. Kommer att skickas till lite bolag oxå såklart.

Appropå bandnamnet så har vi surrat ett tag om att ändra det till B.B Band. Vi får se hur vi gör med det men... Hemsidan ska definivt få ett bättre ansikte, men det blir senare. Musiken kommer i första hand!

Jag, (och bandmedlemmarna), blir mkt glada i alla fall och suger åt oss av det ni säger! 😄

Tusen tack!

Redigerat av sixpakk
Dela på andra sajter

Jag tycker tvärtemot Mutto här, att det låter replokal..och att det hörs tydligt. MEN det bästa är att det tillför låten sin karaktär som skitigt o ruffigt, stökigt och med jäkla massa energi - pungsparksrock'n roll som det ska låta.

Mixen i sig kan däremot förädlas mer och låta mer "färdigt" utan att tappa känslan.

feta köttbullar med mos o lingon

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.