DrHans Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 Hej vad använder ni för delaypluggar. Skulle villja pröva några andra än dom är med i cubase. Nån som har testat nån som är bra. Tänkte använda den till sång. Men även till gitarr och annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Humor Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 http://www.kjaerhusaudio.com/ har ett mycket trevligt delay. Classicserien är gratis (Goldserien har jag ej provat men classic låter grymt bra) ps.De flesta pluggar därifrån låter bra.ds. /Filip Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 26 december 2005 Trådstartare Dela Postat 26 december 2005 Åh gratis... Vad kul. Ska testa.. tack skall du ha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 Jag älskar 😄 e-phonics Retrodelay. Ett emulerat bandeko, med inbyggd dist och fjäderreverb och stora möjligheter till "tweakning". Och den är gratis! Finns här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matsumoto Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 Jag säger bara Ohmboys:) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 26 december 2005 Dela Postat 26 december 2005 PSP har ett par mycket trevliga delaypluggar. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hans Postat 27 december 2005 Dela Postat 27 december 2005 PSP är den enda jag använder, grym! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Giannis Postat 27 december 2005 Dela Postat 27 december 2005 SpinAudio gör en hel del bra pluggar vilket inkluderar ett väldigt användbart delay. Jag använder pluggen SpinDelay flitigt för slagekon bl a. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Antevante Postat 27 december 2005 Dela Postat 27 december 2005 Ultrafunks delay är nice. Heter nog inte så nu längre, Sonitus kanske.. Sen håller jag med om att PSP är riktigt bra... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 27 december 2005 Dela Postat 27 december 2005 Hur misslyckas man med en delayeffekt egentligen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrikmo Postat 27 december 2005 Dela Postat 27 december 2005 En lättskött och bra samling pluggar tycker jag är Somoma Fireworks. Delaypluggen är den fyrhjulsdrivna jeepen (4x4 heter den). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrikmo Postat 27 december 2005 Dela Postat 27 december 2005 PSP har ett par mycket trevliga delaypluggar. 😲 Ja, PSP är också jättebra. Skall man göra något "extra" vill jag rekommendera GRM Tools. De kommer från elektroakustiska musikforskningscentret som passande nog ligger vid Pompidou-centret i Paris. Kan köpas direkt därifrån eller från guldgruvan Electronic Music Foundation Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Threshold Postat 16 januari 2006 Dela Postat 16 januari 2006 Smart Electronix AnalogDelay - donationware med inbyggt lågpassfilter för att göra det ännu porrigare. Även en "maxdelay" där du kan ställa hur många ekon du vill höra 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casado Postat 18 januari 2006 Dela Postat 18 januari 2006 Det jag andvänder i alla produktioner by default är "dB-T Delay" då du sätter bpm på den och sen har du andra kontrollers men du har alltid rätt tempo på ditt delay Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 18 januari 2006 Dela Postat 18 januari 2006 Voxengo Tempo Delay Gratis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaldByChoice Postat 18 januari 2006 Dela Postat 18 januari 2006 Om du ska använda delayet framför allt till sång så tycker jag att detta är oslagbart: Smart Electronix MdspDuckDelay Det är gratis också! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 18 januari 2006 Dela Postat 18 januari 2006 Oooh, trevligt! Mycket gratisgodis här... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wonderboy Postat 18 januari 2006 Dela Postat 18 januari 2006 Vad jag förstår så kan Du välja vilken plugg Du vill eftersom de flesta dras med delay eller latency med ett finare ord. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BaldByChoice Postat 18 januari 2006 Dela Postat 18 januari 2006 Vad jag förstår så kan Du välja vilken plugg Du vill eftersom de flesta dras med delay eller latency med ett finare ord. 😛😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 18 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 18 januari 2006 Vad jag förstår så kan Du välja vilken plugg Du vill eftersom de flesta dras med delay eller latency med ett finare ord. 🙁🙂🙂😆😆😉😉🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wonderboy Postat 18 januari 2006 Dela Postat 18 januari 2006 Jaa, skratta Ni! Det är i alla fall mycket roligare med latency än med gitarrister som spelar med tonkontrollen satt på annat värde än tio! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.