mtornros Postat 28 januari 2006 Dela Postat 28 januari 2006 (redigerat) Hejsan! Jag har testat lite att ändra från 4/4 till 3/4 mitt i en låt, men får det inte att fungera.. Jag är inne i Tempo Track, men Cubase vill bara ändra takten på HELA projektet, och inte bara den där lilla snutten. Vore jättetacksam om nån kunde hjälpa mig 😉 MVH Martin Redigerat 28 januari 2006 av mtornros Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 28 januari 2006 Dela Postat 28 januari 2006 Välj pennan i Tempo Track och klicka i det lilla grå fältet under ditt taktnummer. Nu sätter du ut en taktartsändring. Markera den, och ändra Signature till 3/4. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mtornros Postat 28 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 28 januari 2006 Wohoo! Tack Linus, du är bäst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 28 januari 2006 Dela Postat 28 januari 2006 Wohoo!Tack Linus, du är bäst! Jag vet 😉 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mtornros Postat 28 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 28 januari 2006 Linus, my man! Går det på nåt sätt att "koppla/låsa" taktbytet till t.ex. en trumloop, så att när jag flyttar eller kopierar loopen så följer taktbytet med. Så osmidigt annars, att inte kunna justera om i låten och testa grejer, utan att behöva gå in i Tempo Track varje gång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 28 januari 2006 Dela Postat 28 januari 2006 Inte vad jag vet, tyvärr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mtornros Postat 28 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 28 januari 2006 Inte vad jag vet, tyvärr. Ok ok. Synd, tack ändå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.