Jump to content
Annons

Musikerförbundet varnar!


Teo

Recommended Posts

Den här diskussionen äcklar mig. Många på forumet här är inte musiker i första hand, de är giriga idioter som tänker mer på pengar än musik. AnthonyS här i diskussionen blir kallad prostituerad, prisdumpare och allt möjligt bara för att han står på sig att han tycker det är kul att lira live utan att ta betalt, som om inte det är precis vad majoriteten av musikerna sysslar med. Fan vad less man blir på att läsa sånt skitsnack! Jag lirar också för att det är kul och för kärleken till musiken och det gör jag precis hur jävla mycket jag vill. Är du ute att tjäna pengar så är det ditt problem, inte mitt och är du inte tillräckligt bra för att de ska betala dig så skyll inte ifrån dig på amatörband som gör det för nöjes skull. Det enda ni tänker på här på forumet är ta mig fan Stim, pengar, ersättning, pengar, pengar, fildelning, pengar...kräks.

Det finns faktiskt människor som skriver musik, säkert bättre än din, och med största sannolikhet ännu bättre än min, utan att ens låta någon själ förutom de själva få ta del av verket.

Att du lirar för att det är kul och för kärleken till musiken gör dig inte det minsta "berättigad" att gnälla över artister som vill göra business med sin musik. Pallar du inte med detta kan du börja samla på frimärken!

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är så jag uppfattat hela diskussionen. Men då är vi kanske överens? 🙂 Det är inte ok att konkurrera m h a underbetalda underleverantör t ex här i Sverige?

det finns vissa givna regler på den öppna marknad som utgör eu

vad som är "underbetalt" är en definitionsfråga som är helt subjektiv vad jag förstått - om du inte relaterar till fastslagna minimilöner som gäller i hela eu

det finns säkert marknader där den svenska lönen ligger lägre än nåt annat lands

Link to comment
Dela på andra sajter

det finns vissa givna regler på den öppna marknad som utgör eu

vad som är "underbetalt" är en definitionsfråga som är helt subjektiv vad jag förstått - om du inte relaterar till fastslagna minimilöner som gäller i hela eu

det finns säkert marknader där den svenska lönen ligger lägre än nåt annat lands

Nu gör du samma sak som hänt ett antal gånger innan. Så fort man ber dig ha en egen åsikt så hänvisar du till "så här är det just nu". Det är väl just det som är problemet i sådana fall??

Men det kanske är lite symptomatiskt för folk som inte vågar stå för det dom skriver med egna namn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det kanske är lite symptomatiskt för folk som inte vågar stå för det dom skriver med egna namn.

heter du jj rockford?

om du fortfarande står för vad du skriver kan du ju vänligen peka - jag väntar fortfarande

Link to comment
Dela på andra sajter

heter du jj rockford?

om du fortfarande står för vad du skriver kan du ju vänligen peka - jag väntar fortfarande

Det är en pseudonym som jag använde i ganska många år, eftersom jag var övertygad om att ett stort genombrott utomlands stod för dörren och tänkte att det var lättare att hålla reda på än Jonas Arvidsson 🙂. Dock inte längre. Men vill man ha mer koll är det bara att gå in in på hemsidan och läsa. Pekar -> hemsidan.

Vad heter du?

Redigerat av JJRockford
Link to comment
Dela på andra sajter

hittar inget som stödjer ditt påstående där

du vet vart du ska peka

Jag antar att man känner sig otroligt cool när man kan sitta helt anonymt och häva ur sig en massa spydigheter.

Det finns

du borde titta på och kanske ta åt dig lite av.

Eller så tar vi en öl ihop nästa gång du är i Stockholm? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns faktiskt människor som skriver musik, säkert bättre än din, och med största sannolikhet ännu bättre än min, utan att ens låta någon själ förutom de själva få ta del av verket.

Att du lirar för att det är kul och för kärleken till musiken gör dig inte det minsta "berättigad" att gnälla över artister som vill göra business med sin musik. Pallar du inte med detta kan du börja samla på frimärken!

Vad fint du vände på min kommentar. Det var ju DU som gnällde på folk som ville spela gratis som om de inte har full frihet att få göra det av rent nöje, glädje och passion. Lär dig läsa och väx upp för fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad fint du vände på min kommentar. Det var ju DU som gnällde på folk som ville spela gratis som om de inte har full frihet att få göra det av rent nöje, glädje och passion. Lär dig läsa och väx upp för fan.

Fel! Det var du som sa att "Många på forumet här är inte musiker i första hand, de är giriga idioter som tänker mer på pengar än musik."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att man känner sig otroligt cool när man kan sitta helt anonymt och häva ur sig en massa spydigheter.

you tell me

det är inte jag som påstår en massa skit om andra utan att ha täckning

fel kan alla ha - men då är det på sin plats att backa lite å be om ursäkt

annars får man nog stå ut med "spydigheterna" - särskilt om man fortsätter att påstå en massa ditt å datt

du har själv satt dig i din sits så sluta lipa

Link to comment
Dela på andra sajter

you tell me

Det behövs nog inte, du här ju expert på området 🙂

det är inte jag som påstår en massa skit om andra utan att ha täckning

fel kan alla ha - men då är det på sin plats att backa lite å be om ursäkt

annars får man nog stå ut med "spydigheterna" - särskilt om man fortsätter att påstå en massa ditt å datt

du har själv satt dig i din sits så sluta lipa

Som sagt, du vågar uppenbarligen inte stå fullt ut för vad du skriver. Men kör såklart ändå vidare på din coola attityd. "Respect" 🙂

Kanske du borde hålla dig till alla bra råd du ger om mixning och sånt istället? Där spelar ju anonymiteten knappast någon roll. Och folk uppskattar det du skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...