Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vad gör man om man inte kan några ackord eller musik teori men man verkligen gillar att hålla på med musik.

Jag har haft problem med att få in allting jag lär mig så jag glömmer snabbt bort det viktiga som" ackord "Och ibland svårt att komma på en melody.

Jag gör ofta musik i dubstep/house stilen och försöker att inte låta som alla andra artister..

Annons
Postat (redigerat)

Du kan inrikta dig på Rap.

?

Och för att förtydliga, jag fattar vad han menar

Redigerat av Izy
Postat

Saken är att jag kan göra låtar men det tar längre tid eftersom jag inte kan några ackord och om jag lär mig dom så glömmer jag dom lika snabbt.

Postat

Lär dig dur och moll-skalan (de är samma fast börjar på olika toner) och vilka ackord som passar in i dem. Sju toner/sju ackord är det alltså, det är inte så mycket att hålla koll på. Då har du en ganska stabil grund iaf.

• 2 veckor senare...
Postat

du får helt enkelt ta o läsa lite musikteori, du behöver inte kunna speciellt mycket för att använda dig av dom vanligaste ackorden och hur du använder dom tillsammans, borde nog räcka för det du vill uppnå, annars kan du ju använda samplingar med redan färdiga ackord i men då kan du ju dock inte använda synthar och få ett eget sound blir svårare.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.