Jump to content
Annons

Vad kan du om 70-talsmusik?


SadamJR

Recommended Posts

Annons

18 av 20 om det nu är intressant, tycker såna här grejor är rätt trista ärligt talat, handlar om ytliga tendenser & frågor som icke berör det "äkta" 70-tlaet för mig...

är det nån här som vet vilka Captain Beyond var eller Pentangle eller Lucifer's Friend eller Zamla eller underbara Merit H...???

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

18 av 20 om det nu är intressant, tycker såna här grejor är rätt trista ärligt talat, handlar om ytliga tendenser & frågor som icke berör det "äkta" 70-tlaet för mig...

är det nån här som vet vilka Captain Beyond var eller Pentangle eller Lucifer's Friend eller Zamla eller underbara Merit H...???

Men ändå kunde du inte låta bli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ajaj...15 rätt!

Slarvade bort Cooper...tänkte att muscle kom ju året efter Billion som jag visste var -73...men då släpptes ju bägge plattorna.

Ungefär som Thin Lizzy och KISS man dammade iväg två plattor per år...och det är ingen skit heller.

Och andra sidan så var Bonnie på ren uteslutning.

Men vad har en film från -96 med 70-talet att göra!? chansade fel!

Du är grym Florian...därför du öser ur det så många grymma låtar med 70-talsfeeling här på forumet!?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Imponerande" 10 rätt för min del... 😉

Flera vilda gissningar och till stor del helt fel genre för att det skulle ha intresserat mig det minsta när det begav sig...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

"Imponerande" 10 rätt för min del... 😉

Flera vilda gissningar och till stor del helt fel genre för att det skulle ha intresserat mig det minsta när det begav sig...

Äh..vilken genre då!?

Var du inne i The Meters .....Curtis Mayfield-trräsket eller!?

Fan, Claes var inte så jobbig nu, hehehe!

Jag tänker köpa ett bra OH-stereopar av dig till JUL...sabba inte det nu med nån jävla SOUL-musictjaffs, hehe! 😆😎

SKÅL!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 av 20(född 1987)

Skitdåligt!!!

Just kidding...kul att du har smaken för det goda.

Finns egentligen bara en business som gått framåt i min smak och dom har alltid varit innovativa och det är porrbranchen!

Allt är snyggare nu...rakade...etc, etc.

Men bilar...alla var coolare förr, choppers/bågar, coolare förr, hockey, bättre förr.

...shit...kom på en grej...matlagning bättre nu!!!

Radera detta inlägg, jag var ute och bikade!

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

18 av 20 om det nu är intressant, tycker såna här grejor är rätt trista ärligt talat, handlar om ytliga tendenser & frågor som icke berör det "äkta" 70-tlaet för mig...

är det nån här som vet vilka Captain Beyond var eller Pentangle eller Lucifer's Friend eller Zamla eller underbara Merit H...???

Hmm Lucifer's Friend har jag bara hört nämnas någon gång då och då. Lät bra. Måste lyssna på flera av deras låtar. Lyssnade på andra i högra sidan på tuben och en bra gammal hårdrocklåt som jag aldrig vetat vem som gjorde den fann jag, Dust och låten Suicide. 🙂 Måste höra mera av dem också. Pentangle har några bra låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Finns egentligen bara en business som gått framåt i min smak och dom har alltid varit innovativa och det är porrbranchen!

Allt är snyggare nu...rakade...etc, etc.

He, he ☺️ Håller med dig där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är grym Florian...därför du öser ur det så många grymma låtar med 70-talsfeeling här på forumet!?

Därför du öser ur det...??? menar du inte ur mig eller, säg till så skall jag ladda upp lite skit som pumpar 70-tal, mig veterligen har jag inte lagt upp ett enda piss men guida mig hur man tar fr CD så får du höra***

Link to comment
Dela på andra sajter

14 rätt.. Trodde jag hade fler fel. Årtalen fick jag chansa på, de var svårast. Jag gissade rätt på klubben där Ramones slog igenom. Eller oxå sitter det nånstans där inne i hårddisken...

Tommy Nilssons band kunde jag inte, vem fan kommer ihåg lättölsreklam?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...