ironman Postat 3 augusti 2012 Dela Postat 3 augusti 2012 Dr. Freakenstein - Flip Flop Remix by The Commercial Hippies on Spotify: Detta introt är bara 0.53 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
skydrumz Postat 3 augusti 2012 Dela Postat 3 augusti 2012 Original mix > Radio edit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 3 augusti 2012 Dela Postat 3 augusti 2012 hjälp alltså! ,, är det så att ni inte kan lista ut själva att jag inte menar 80-90tals house(vem fasen lyssnar på det idag). utan mer dagens house(pophouse whatever) Men om du specificerar vad du vill komma åt i trådens titel och inte lämnar till läsaren att tolka påståendet godtyckligt så slipper du få irritation och tråkiga svar tillbaka. Modern House är bara gammal House i ny förpackning och nytt sound.. grunden House är alltid House annars är det något annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 3 augusti 2012 Dela Postat 3 augusti 2012 Annars kan man pröva att producera intressantare intron istället. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pikzel Postat 3 augusti 2012 Dela Postat 3 augusti 2012 Annars kan man pröva att producera intressantare intron istället. 😳 Ett intro måste vara så pass enkelt att det går att mixa ihop med en annan låts outro, utan att ta för mycket plats i anspråk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 3 augusti 2012 Dela Postat 3 augusti 2012 (redigerat) Ett intro måste vara så pass enkelt att det går att mixa ihop med en annan låts outro, utan att ta för mycket plats i anspråk. Happ, ja som sagt är jag inte inne i huset. Men det går väll att ordna. Du behöver väll inte mer än ett par sekunder för att mixa ihop två låtar? Så den kan börja simpelt, det betyder inte att man behöver ha en ensam kick i 1 minut. Redigerat 3 augusti 2012 av klasho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Miklo Postat 3 augusti 2012 Dela Postat 3 augusti 2012 (redigerat) Happ, ja som sagt är jag inte inne i huset. Men det går väll att ordna. Du behöver väll inte mer än ett par sekunder för att mixa ihop två låtar? Så den kan börja simpelt, det betyder inte att man behöver ha en ensam kick i 1 minut. Ett par sekunder för att mixa låtar? runt 2 minuter är normalt om du ska göra en bra mix, oftast låter man något element ligga kvar mycket längre, ibland hela setet... Här kan ni som inte vet vad en DJ gör titta lite närmare http://www.youtube.com/watch?v=Tc3mBTQiLSs&feature=relmfu Redigerat 3 augusti 2012 av Miklo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ramoand Postat 3 augusti 2012 Dela Postat 3 augusti 2012 (redigerat) Ett par sekunder för att mixa låtar? runt 2 minuter är normalt om du ska göra en bra mix, oftast låter man något element ligga kvar mycket längre, ibland hela setet... Här kan ni som inte vet vad en DJ gör titta lite närmare http://www.youtube.com/watch?v=Tc3mBTQiLSs&feature=relmfu 2 minuter är väl iofs rätt långt för att göra en bra mix (beror givetvis på hur man vill spela). Det går att göra en bra mix på betydligt kortare tid. När man mixar 70-tals-disco så har man oftast inte mer än 8-10 sekunder på att mixa och byta låt. Nu snackar vi ju iofs house men för mig räcker det gott o väl med ett 1 min intro och det är väl standard för dom flesta houselåtarna idag (1:00 - 1:30 intron) Redigerat 3 augusti 2012 av ramoand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 3 augusti 2012 Dela Postat 3 augusti 2012 Coolt. Men jag förstod inte riktigt vad som var vad. Samma låt till 6:30? Men om man snackar om låtar så handlar det väll ändå om låten. Sen är det DJs roll att mixa ihop den och den om det e så. Nu kan jag ingenting om den här jobbiga musikstilen och drar saker ur röven men...man kan inte prodda låtar så att de ska vara så enkla som möjligt att mixa ihop till en musiksmet med andra låtar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 3 augusti 2012 Dela Postat 3 augusti 2012 2 minuter är väl iofs rätt långt för att göra en bra mix (beror givetvis på hur man vill spela). Det går att göra en bra mix på betydligt kortare tid. När man mixar 70-tals-disco så har man oftast inte mer än 8-10 sekunder på att mixa och byta låt. Nu snackar vi ju iofs house men för mig räcker det gott o väl med ett 1 min intro och det är väl standard för dom flesta houselåtarna idag (1:00 - 1:30 intron) ja och jag tror knappast att 70-tals discon skrevs specifikt för att kunna mixas ihop med andra låtar så om DET går att mixa ihop så.....Varför skulle man inte kunna bygga ihop huset med olikfärgade tegelstenar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pikzel Postat 3 augusti 2012 Dela Postat 3 augusti 2012 Helst ska allt flyta ihop, man ska inte märka var en låt börjar och den andra slutar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
klasho Postat 3 augusti 2012 Dela Postat 3 augusti 2012 jo det e det. Men det är sånt man har skickliga DJs till. Som David Roddigan inom reggae. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Berg Postat 3 augusti 2012 Dela Postat 3 augusti 2012 Jag tycker definitivt inte att introna ska bort, de kan/ bör fylla en funktion både för lyssnaren och för dj:n. Däremot håller jag med om "en förbannad kick, o lite whitenoise"! Den har man hört till leda... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TripMan Postat 4 augusti 2012 Dela Postat 4 augusti 2012 Gör låtar bara med intro eller varför inte bara en kick som går. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.