SadamJR Postat 22 maj 2012 Postat 22 maj 2012 Ikväll kl 21 är det dax för den första semifinalen. Vad tycker ni om låtarna. Finns det något hot mot Sverige som ju precis som vanligt har vunnit i förskott.
ironman Postat 22 maj 2012 Postat 22 maj 2012 Jag har hört att det största hotet mot sverige är en låt där två ryska kärringar står och bakar. Vart är bananen?
SadamJR Postat 22 maj 2012 Trådstartare Postat 22 maj 2012 Vart är bananen? Blev trött på bananen. Det var ändå ingen som visste var den kom ifrån. Nu är det smilfinkar som gäller. Nog om detta.
Valle Postat 22 maj 2012 Postat 22 maj 2012 Endast en gång i mitt liv har en låt som jag har gillat bäst vunnit – men jag tänker fan inte tala om vilken, för då blir det garv. Men jag kan säga såhär: Sverige har i helt vanlig ordning en riktig skitlåt med sig till ESC. Goda chanser till vinst alltså.
ironman Postat 22 maj 2012 Postat 22 maj 2012 Jag blev sur för att dino merlin inte vann med godinama. Im bichen frieden var med något år va?
Die Hard (oregistrerad) Postat 22 maj 2012 Postat 22 maj 2012 Endast en gång i mitt liv har en låt som jag har gillat bäst vunnit – men jag tänker fan inte tala om vilken, för då blir det garv. Jonny Logan?
Jetblack Postat 22 maj 2012 Postat 22 maj 2012 När Sverige tar ut segern i förskott brukar det i bästa fall sluta med 19:e-plats, så det här bådar inte gott. Personligen tycker jag heller inte att "Euphoria" är särskilt märkvärdig, så jag tror inte att det kommer att gå bättre i år heller. ESC är ingen idrottstävling, vilket folk alltid verkar missa. Det går inte att säga "den låten kommer att vinna för den är bäst!" Det fungerar inte så, vilket vi alltid verkar glömma. Vad hjälpte det att Malena Ernman var bäst och favorittippad när låten föll helt platt...? Först den dagen vi svenskar inser att ESC inte är på blodigt allvar kommer vi att vinna igen.
Valle Postat 22 maj 2012 Postat 22 maj 2012 ESC är ingen idrottstävling, vilket folk alltid verkar missa. Det går inte att säga "den låten kommer att vinna för den är bäst!" VA!?
Jetblack Postat 22 maj 2012 Postat 22 maj 2012 Eller, räknas 100 meter pekoral i G-dur, med höjning till A-dur på upploppssträckan, som idrott? Är inte så insatt i det där. I vilket fall som helst funkar det inte när Sverige kommer in och hoppar 3:00 i B-moll i längd på fotbolls-EM, trots att ribban höjs till C-moll inför sista omgången 😛
SadamJR Postat 22 maj 2012 Trådstartare Postat 22 maj 2012 Jag tror att Sverige har en hygglig vinstchans. Tack vare låten då, inte artisten med hennes hysteriska armviftande.
SadamJR Postat 22 maj 2012 Trådstartare Postat 22 maj 2012 01Montenegro RTCG Rambo Amadeus view participant profile Euro Neuro 02Iceland RÚV Greta Salóme & Jónsi view participant profile Never Forget 03Greece ERT Eleftheria Eleftheriou view participant profile Aphrodisiac 04Latvia LTV Anmary view participant profile Beautiful Song 05Albania RTSH Rona Nishliu view participant profile Suus 06Romania TVR Mandinga view participant profile Zaleilah 07Switzerland SRG SSR idée suisse Sinplus view participant profile Unbreakable 08Belgium VRT Iris view participant profile Would You? 09Finland YLE Pernilla view participant profile När Jag Blundar 10Israel IBA Izabo view participant profile Time 11San Marino SMRTV Valentina Monetta view participant profile The Social Network Song (Oh Oh – Uh - Oh Oh) 12Cyprus CyBC Ivi Adamou view participant profile La La Love 13Denmark DR Soluna Samay view participant profile Should've Known Better 14Russia RTR Buranovskiye Babushki view participant profile Party For Everybody 15Hungary MTV Compact Disco view participant profile Sound Of Our Hearts 16Austria ORF Trackshittaz view participant profile Woki Mit Deim Popo 17Moldova TRM Pasha Parfeny view participant profile Lăutar 18Ireland RTÉ Jedward view participant profile Waterline
ton-not Postat 22 maj 2012 Postat 22 maj 2012 Undrar om det nånsin kommer en tävling där det är låtar med.... som är bra?
Fidden Postat 22 maj 2012 Postat 22 maj 2012 hoppas det bara är mellan/pausmusiken som inte är stereocentrerad... nix, failljud. hoppas de fixar det.
Linus Postat 22 maj 2012 Postat 22 maj 2012 hoppas det bara är mellan/pausmusiken som inte är stereocentrerad... nix, failljud. hoppas de fixar det. Jättestörigt, hela stereomixen är balanserad 75% åt vänster.
Fidden Postat 22 maj 2012 Postat 22 maj 2012 Jättestörigt, hela stereomixen är balanserad 75% åt vänster. ja, skitjobbigt. trodde de fixat det när islandssnubben började sjunga, men det visade sig att han var panorerad åt andra hållet och bara verkade vara centrerad. 😏
Fidden Postat 22 maj 2012 Postat 22 maj 2012 NRK1 sänder stereocentrerat. TV Finland sänder i mono tycks det, men textat. Det är alltså SVT som fuckat upp ljudet.
SadamJR Postat 22 maj 2012 Trådstartare Postat 22 maj 2012 Albaniens låt hade några unika vändningar.
Fidden Postat 22 maj 2012 Postat 22 maj 2012 Fidden gillar säkert Schweiz. nej... långt därifrån. jag väntar fortfarande på ungern.
Guitar Nilsson Postat 22 maj 2012 Postat 22 maj 2012 Vilket dravel. Och tjejerna klär sig och beter sig som skökor. Inte alla som tur är, nu är det en som sjunger på riktigt, Belgium står det på en skylt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.