Jump to content
Annons

Stallplacerad mojäng...


CHAE

Recommended Posts

Hej forumet!

Jag satt och slöYouTubade häromdagen och hittade det här (kolla fr o m 1:35)

Förutom att herr Johnny DeMarco har tillgång till alla BOSS-produkter( 😏 ), spelar gitarr som om det inte fanns någon morgondag, en...intressant frisyr samt har ett mimspel som skulle fått Marcel Marceau att bli grön av avund, har han även någon grej monterad på/vid sitt strata-stall. Vad i herrans namn är det för någonting?

Och vad "gör" den?

Spekulerade tämligen vilt ett slag och tänkte "någon sorts kontaktmikrofon" men det låter ju märkligt att man skulle montera en sådan på en elgura.

Förvirringen är total 😳

Såatteeee, har ni någon aning om vad det är?

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Vänligen,

CHAE

Edith: savtfel

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja jäklar vilken spejjsad grejj. Tänkte också som du att det måste vara någon kontaktmick eller extra stallmick. Skumt!

Eller HUR!

Jag har liksom inte listat ut vad den gör heller. Jag hör ingen skillnad på ljudet, liksom. Kan det vara någon sorts MIDI-tjofräs? 😕

Vänligen,

CHAE

Skönt att jag inte var ensam om att inte haja vad det här är för någonting. "Hej Forumet, jag är en kille på 32 vintrar som..." 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är dosan som tolkar signalen från den tunna micken som sitter precis framför stallet, för att sedan skicka den till synthmodulen - han har en Roland gitarrsynth inkopplad (om än ej aktiverad). Tror den modellen heter GR-20. Ritchie Blackmore av alla gitarrister hade en gång en signaturstrata med ett sådant system installerat från fabrik.

EDIT: Förtydligande.

Redigerat av AnthonyS
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Anthony , såg inte ditt inlägg. Vet du har pass bra en sån där grejj triggar?

Jag har bara provat en i butik, och då blev jag alldeles för upptagen av att prova att spela trummor, orgel och typ rymd-pads på gitarren att jag glömde bort att analysera de mer tekniska aspekterna av det hela ☺️ Men den trackade riktigt tight på trummor!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...