Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 4


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

visste inte att du var en tik...

an tik

*skrattar ihjäl mig*

Det viste jag inte heller.

Men magen svälde upp och spenarna börgjar bli hängiga och så droppar de mjölk...

..fast på min tik då...

..misstänker att min hund (hane) kan ha något med saken att göra....

...för så full har jag nog inte varit...

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Så om jag fattar rätt så har du en hund och en tik som är nykter?

😕😑

Om du fattat rätt så fårstår du vad du begriper och vet att du kan dra för eventuella slutsatser.

Eller så ahr du fel... men det har du inte.

Hoppas iofs att de är nyktra bägge två. Fyllehundar vill man ju inte ha.

Va' kanske, men inte ha...

edit Stav Wårs!!

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Nu ämnar vi kunggöra att vi behagar söka oss till nattrummet för att idka lite sömn.

Vi har nu kommit fram till att vi är forumets knug. Detta är satistiskt säkerstält med tunga bevis så som att Karl XVI är knugen av Svitjod och till lika ordblind. Samt att Palo Roberto är "Knugen av Knungsan" och till lika ordblind. Då man kan se att 100% av de som utgort grunden för stateskiken ONEKLIGEN är kungar så är det OBESTRIDLIGT att jag också är kung.

Skulle aldrig drömma om att göra ett sådant pompöst och nära på vulgärt- svulstigt på stående. Men statestiken talar sitt tydliga språk och vem är väl jag att förljuga eller förtiga sanningen.

Men men, god natt nu...

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trixar med mickuppsättning framför combon. Mono TLM102, och två Shure SM 137-LC, första gången jag testar de där på gitarr. Fick hem dem förra tisdan och haft dem som stereo rumsmickning i stooora inspelningslokalen. Verkar vara riktigt svinbra mickar de här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter trevligt, Nilsson 🙂

Själv sålde jag av ett gäng med mikar (B1a:n, B3:an och mina TSM184:or) och satsade på att återuppbygga mitt gamla pedalbord 🥰

Får se om jag investerar i en skön stereomik vad det lider 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderade ett tag på att köpa en tockendäringa Red Box för att kunna tracka in Marshall-kombon rakt in i kortet (för att slippa mika upp och leva oväsen här i lägenheten) men jag är, trots påläsning, inte helt klar på om det är rätt väg att gå eller om jag har uppfattat det där rätt 😕😳

Såg att du hade kört med RedBoxen menneh... Fungerade det så att man kan göra så? (alltså "line:a" den rakt in och ändå få comboljudet?)

Mvh

Orolig mor

PM:a om du ska sälja din 😛

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Kära bullen...

Vi har ett outro i en av våra mer episka låtar. Det är en rätt lång del där taktarten byter fram och tillbaka mellan 6/4 och 5/4. Trummorna har hittills kört ett hyfsat simpelt komp och följt kompgitarren/basen rätt hårt.

Idag kom vår trummis till repet och började med:

- Hörni, jag har tänkt lite grand...

På vilket vår basist genast svarade:

- Gjorde det ont?

Vår trummis förklarade att han fått en idé till hur han kunde göra outrot lite roligare. Man kan säga att outrot är en lång vända som körs tre gånger. Första vändan kör han som tidigare. Men nästa vända gör han något helt nytt - han kör ett rakt 4/4-komp, medan vi kör på som vanligt i 6/4 och 5/4. Polyrytm alltså. Riktigt coolt. Och sen på sista vändan joinar han oss igen i den "riktiga" taktarten, men lirar någon form av djungelkomp med dubbelkaggar.

Kära bullen...outrot var redan ganska så knepigt att lira, varför måste vår trummis komplicera till allt för? Visst låter det riktigt jäkla awesome, men...DET ÄR KNEPIGT!

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Micke H!

Jag har egentligen inget riktigt svar och lösning på din fråga/problem men tillsvidare så kan man alltid.....eeeeh...

Vet inte!

Kära bullen...

Du suger!

MVH Micke

Trummisar och deras jävla idéer 😏

Eller hur! >_>

Link to comment
Dela på andra sajter

Kära bullen...

Vi har ett outro i en av våra mer episka låtar. Det är en rätt lång del där taktarten byter fram och tillbaka mellan 6/4 och 5/4. Trummorna har hittills kört ett hyfsat simpelt komp och följt kompgitarren/basen rätt hårt.

Idag kom vår trummis till repet och började med:

- Hörni, jag har tänkt lite grand...

På vilket vår basist genast svarade:

- Gjorde det ont?

Vår trummis förklarade att han fått en idé till hur han kunde göra outrot lite roligare. Man kan säga att outrot är en lång vända som körs tre gånger. Första vändan kör han som tidigare. Men nästa vända gör han något helt nytt - han kör ett rakt 4/4-komp, medan vi kör på som vanligt i 6/4 och 5/4. Polyrytm alltså. Riktigt coolt. Och sen på sista vändan joinar han oss igen i den "riktiga" taktarten, men lirar någon form av djungelkomp med dubbelkaggar.

Kära bullen...outrot var redan ganska så knepigt att lira, varför måste vår trummis komplicera till allt för? Visst låter det riktigt jäkla awesome, men...DET ÄR KNEPIGT!

...och som vanligt är det inte trummisen som skrivet brevet som är med i brevfilmen 😛

Trummisar och deras jävla idéer 😏

😆

fiskvännens tråd kan vara något av det roligaste jag läst på länge....

NU ska jag gå och lägga mig 😠😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...