Jump to content
Annons

Ny MacbookPro CPU-problem ändå...


hankmoody

Recommended Posts

Köpt mig en ny MBP 4 kärnor 2,33 Ghz 4Gbminne

CPU overload poppar likt förbannat upp...increase HWbuffer bla bla bla....

Ja, ska jag köra alla 4 kärnor 95% eller köra med 2 el 3 kärnor med mindre procent?

Inga andra program körs i bakgrunden så all kraft borde ju gå till PT 8 i detta fallet. När jag spelar in kör jag på 512 samples buffersize och vid uppspelning HW 2048 samples. Amplitube tar kraft har jag märkt,men det ska ju inte haka upp sig ständigt...

Kollar man CPU-mätaren står det ju:

PCI

CPU(RTAS)

Elastic

Disk

Vad kan jag göra för att förhindra dessa ständiga -6160 problemen? Kan ju inte ta bort alla EQ och kompressorer för jag anser att PT ska vara ett kraftfullt program.

Ge mig bra tips ni somkan...

Påverkar inte 4 kärnor och en såpass bra macbook detta? Hade en iMac med 2 kärnor å samma problem där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Förlåt i förhand om du köpt det men crackat amplitube + PT8 is a big no no.

I övrigt är det inte CPU'n som flaskhalsar, som många skriver. Det är pro tools...eller pluggarna.

Även om du köper dom är typ 60% av alla RTAS-pluggar inte "officiellt supporterade"

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt i förhand om du köpt det men crackat amplitube + PT8 is a big no no.

I övrigt är det inte CPU'n som flaskhalsar, som många skriver. Det är pro tools...eller pluggarna.

Även om du köper dom är typ 60% av alla RTAS-pluggar inte "officiellt supporterade"

Allt är officiellt och inköpt lagligt.

Så en anna hårddisk gör trixet... FörLogic 8 Express funkar alltid....

Fan va less jag e på pro tools som hänger sig när man bara har 2 aktiva spår t.ex.

"Increase HW Buffersize...."bla bla bla... Datorn e 3 mån gammal å borde inte strula. Har Mac OS X SnowLeopard...

Link to comment
Dela på andra sajter

som sagt, vad händer om du kör utan Amplitube?

Det lättaste sättet att felsöka, är att köra PT med bara grundinstallationen, dvs med dom pluggar som medföljde systemet. Funkar det då som det ska, så vet du direkt att det är någon av tredjeparts pluggarna som spökar till det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...