Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2011 del 2


Fidden

Recommended Posts

😆 Du är rolig du. 😄 Det senaste jag kan om sport är att Kanada vann över Sverige i Hockey VM igår, men båda lagen var fega eftersom ingen egentligen ville vinna den matchen pga att ingen vill möta Ryssland såpass tidigt i serien eftersom de är så grymma.

Zlatan sparkade en lagkarmat häromdagen, men på skoj. Dock gjorde han det på riktigt för några veckor sedan.

/"Sportfantasten" Memphan 😮

Du skulle ha sett västtyskland mot österrike i fotbollsvm 1982.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Tack. Vet ej. Känner igen titlarna "Pianist" och "Catch me if you can". Men jag kan nog

de svenska titlarna kanske. Får leta i ViaPlays arkiv - det kan finnas nåt där. Lär ju

ha tjänsten till juni början iaf.

Var så lite. Men kolla upp dem, på allvar, så slipper du plöjja hundratals sopfilmer. 😄 Kan nämna något kort om dem:

-Inside Man (En grupp människor genomför en otroligt smart kupp för att råna en bank, tar folk om gisslan. Denzel Washington som polis)

-The Bucket List (Två äldre gubbar träffas på sjukhus (Morgan Freeman), båda cancersjuka och bestämmer sig för att hinna med att göra massa saker innan de går bort)

-Danny the dog (En asiat (Jet Li) har varit tillfångatagen hela livet, lyckas komma fri, träffar en blind pianostämmare som visar honom livet. Han kämpar för att inte bli fångad igen)

-The Pianist (Utspelar sig under 2:a världskriget, en jude är pianospelare, han och hans familj kommer till koncentrationsläger och kämpar för sin överlevnad)

-The Rock (En grupp terrorister tar gisslan på Alcatraz, Nicolas cage och Sean Connery skall befria dem, spännande rulle)

-October Sky (En ung man i en gruvstad på 60 talet kämpar för att bli raketforskare istället för att hamna i gruvan hela livet)

-August Rush (Väldigt musikaliskt begåvad pojke som är hemlös upptäckts, får spela på koncerter, lite drama om folk som slåss om honom)

-Jumper (En kille upptäcker en dag att han kan teleportera sig, börjar utnyttja det till sin fördel, men blir en dag jagad av folk som vill döda dem som har den förmågan)

-Shooter (En krypskytt (Mark Wahlberg) som blir bedragen av USA och blir efterlyst och jagad för ett mord han inte begått.)

-Catch me if you can (En förfalskare av checkar (Leonardo DaCaprio) lever livet men blir snart upptäckt av en detektiv (Tom Hanks) som intensivt börjar jaga honom.)

Typ så. ☺️

edit, Inside Man, inte Inside Job. Kom däremot att tänka på Italian Job, den e sjukt bra! Lite snarlika filmer faktiskt.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Seriöst, jag bockar vördnadsfullt. Jag visste inget av det där.

hehe. 😄

Men har som sagt noll koll egentligen, kan pinsamt lite om sport. Fast varför sätta sig in i något man inte har en gnutta intresse för.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Industriell maskinkonstruktion kan man säga men heter Maskinteknik högskoleingenjör. Har ett år kvar efter sommarn, sen jävlar!

Lindholmen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det paus, men för dom av er som ser på tv4 sports sändning av matchen åff - aik kan jag upplysa att man i bakgrunden kan se alléskolan, bandyplan och tennishallen. Åff leder för övrigt med 1 - 0.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var så lite. Men kolla upp dem, på allvar, så slipper du plöjja hundratals sopfilmer. 😄 Kan nämna något kort om dem:

-Inside Man (En grupp människor genomför en otroligt smart kupp för att råna en bank, tar folk om gisslan. Denzel Washington som polis)

-The Bucket List (Två äldre gubbar träffas på sjukhus (Morgan Freeman), båda cancersjuka och bestämmer sig för att hinna med att göra massa saker innan de går bort)

-Danny the dog (En asiat (Jet Li) har varit tillfångatagen hela livet, lyckas komma fri, träffar en blind pianostämmare som visar honom livet. Han kämpar för att inte bli fångad igen)

-The Pianist (Utspelar sig under 2:a världskriget, en jude är pianospelare, han och hans familj kommer till koncentrationsläger och kämpar för sin överlevnad)

-The Rock (En grupp terrorister tar gisslan på Alcatraz, Nicolas cage och Sean Connery skall befria dem, spännande rulle)

-October Sky (En ung man i en gruvstad på 60 talet kämpar för att bli raketforskare istället för att hamna i gruvan hela livet)

-August Rush (Väldigt musikaliskt begåvad pojke som är hemlös upptäckts, får spela på koncerter, lite drama om folk som slåss om honom)

-Jumper (En kille upptäcker en dag att han kan teleportera sig, börjar utnyttja det till sin fördel, men blir en dag jagad av folk som vill döda dem som har den förmågan)

-Shooter (En krypskytt (Mark Wahlberg) som blir bedragen av USA och blir efterlyst och jagad för ett mord han inte begått.)

-Catch me if you can (En förfalskare av checkar (Leonardo DaCaprio) lever livet men blir snart upptäckt av en detektiv (Tom Hanks) som intensivt börjar jaga honom.)

Typ så. ☺️

edit, Inside Man, inte Inside Job. Kom däremot att tänka på Italian Job, den e sjukt bra! Lite snarlika filmer faktiskt.

Tack tack tack! Jag är ju långtifrån en filmnörd och kan inte en enda filmreplik. Oftast vet jag inte om jag sett en film när någon frågar,

förrän jag gluttar på den igen - för jag glömmer ofta av dem direkt när jag sett dem. Hade jag inte gjort anteckningar om de filmer jag sett i helgen som jag nämnde hade jag ALDRIG kommit ihåg vad de hette eller handlade om. Mitt minne är väldigt antifilmselektivt.

Har skrivit upp att filmer av John Schlesinger är mina favoriter, alla filmer jag sett av honom är bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

NÅGRA KOMMENTARER om filmerna:

-Inside Man (En grupp människor genomför en otroligt smart kupp för att råna en bank, tar folk om gisslan. Denzel Washington som polis)

Denzel är en favorit!! Blir att kolla om den filmen finns.

-The Bucket List (Två äldre gubbar träffas på sjukhus (Morgan Freeman), båda cancersjuka och bestämmer sig för att hinna med att göra massa saker innan de går bort)

Njaa. Brukar inte gilla såna idéer. Undrar om inte den gick på tv?

-Danny the dog (En asiat (Jet Li) har varit tillfångatagen hela livet, lyckas komma fri, träffar en blind pianostämmare som visar honom livet. Han kämpar för att inte bli fångad igen)

Njaa. Varför ska han bli fångad igen?

-The Pianist (Utspelar sig under 2:a världskriget, en jude är pianospelare, han och hans familj kommer till koncentrationsläger och kämpar för sin överlevnad)

En arbetskollega såg den. Sa den var rätt snuskigt äcklig. Vet inte vad hon menade.

-The Rock (En grupp terrorister tar gisslan på Alcatraz, Nicolas cage och Sean Connery skall befria dem, spännande rulle)

Sean Connery är alltid Sean Connery.

-October Sky (En ung man i en gruvstad på 60 talet kämpar för att bli raketforskare istället för att hamna i gruvan hela livet)

Det verkar lovande. Ska leta.

-August Rush (Väldigt musikaliskt begåvad pojke som är hemlös upptäckts, får spela på koncerter, lite drama om folk som slåss om honom)

Verkar också lovande.

-Jumper (En kille upptäcker en dag att han kan teleportera sig, börjar utnyttja det till sin fördel, men blir en dag jagad av folk som vill döda dem som har den förmågan)

Now we're talkin'. Hoppas denna kan bli en riktig favorit.

-Shooter (En krypskytt (Mark Wahlberg) som blir bedragen av USA och blir efterlyst och jagad för ett mord han inte begått.)

Idiot. Vad kan han räkna med som krypskytt? Inget jag kommer leta efter.

-Catch me if you can (En förfalskare av checkar (Leonardo DaCaprio) lever livet men blir snart upptäckt av en detektiv (Tom Hanks) som intensivt börjar jaga honom.)

Den kan jag ha sett men helt glömt av. Eller också inte alls. Haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det paus, men för dom av er som ser på tv4 sports sändning av matchen åff - aik kan jag upplysa att man i bakgrunden kan se alléskolan, bandyplan och tennishallen. Åff leder för övrigt med 1 - 0.

Jättesnyggt nickmål!!

Kom igen Edström, Torstensson och resten av grabbarna!!

1972 och 73 vann de allsvenskan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...