Jump to content
Annons

Röde NT2-A eller Röde NT1-A


lodi (oregistrerad)

Recommended Posts

lodi (oregistrerad)

hej kan någon som VET och inte tror hjelpa mig .Ska köpa röde Röde NT2-A eller Röde NT1-A.

Vilka är det bäst ljud i vet det är mer knappar på nt2an men FRÅGAN är Är det bättre ljud?.

har en preamp Focusrite - VoiceMaster PRO och Generic GC-2 mic hur är den micken?

någon som har synpunkter på preampen?

mvh lodi

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

NT2-A har mer botten än NT1-A. NT2-A är ganska neutral medan NT1-A har en liten boost i toppen (utan att den känns essig). NT2-A är en bubbelkapsel vilket innebär att den kan ställas om till omni och åtta förutom vanlig njure.

OBS: Vilken som passar dig bäst är det ingen som kan svara på, du måste själv prova och jämföra de två (oh ev. andra mickar) innan du köper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Membranen är inte bara två i NT-2A mot för ett i NT1-A, de är även av mer påkostad modell, det är hela micken. Så har du råd tycker jag du ska satsa på "tvåan". Jag har två av varje, men NT1-A har jag inte testat än. Att kunna ändra mellan njure kula och åttaupptagning är väldigt bra. Lika att man kan skära bas redan i micken.

Bara jag kommer igång med lite inspelningar kan jag göra lite jämförelseprov mellan de här två mickarna. NT2-A tycker jag väldigt mycket om, den låter så där varmt och gott som jag föreställde mig förr att rörmickar låter. (den är ju inte en rörmick) De rörmickar jag hittills har provat har absolut låtit sämre. Mera surr och murr.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Membranen är inte bara två i NT-2A mot för ett i NT1-A, de är även av mer påkostad modell, det är hela micken.

Glömde att ta upp det men det säger förvisso sig självt då de låter olika.

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Tar man en av varje sort och tittar och känner på dem ser man ju att ettan är fin och go, men tvåan den är dubbelgo! Jag har en väldigt rosslig diskantfattig viskyröst, men har inga problem med att få fram spets på rösten med NT2-A.

Jag hittade nån yngre popkille på youtube förut, han sjunger snällt och väldigt vackert, gör inspelningarna helt själv och har bara en NT1-A till både sång o gitarr. Hans inspelningar låter verkligen snyggt, kommer tyvärr inte på vad han heter just nu. Men NT1-A är mycket mick för pengarna, helt klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

lodi (oregistrerad)

HEJ TACKAR BRA INFO OCH SNABBT MEN VAD TYCKER NI ON preamp Focusrite - VoiceMaster PRO och Generic GC-2 mic?

MVH LODI

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...