Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Alltså vad är det som kommer göra så jag uppgraderar ?

Annons
Postat

Men de jag menar är vad anledningen till bytet kommer vara. Varför man vill uppgradera till Artist.

Postat

Men de jag menar är vad anledningen till bytet kommer vara. Varför man vill uppgradera till Artist.

Driver du med oss? Det är väl bara att följa länken ovan och se vad som tillkommer med Artist, och bestämma sig för om det är värt pengarna?

Postat

Om man har uppgraderat från Cubase AI 6 till Elements 7 kan man då uppgradera 6an igen till Artist eller måste jag uppgradera från Elements 7 ?

Postat

vet du inte så behöver du inte...

Postat

Om man har uppgraderat från Cubase AI 6 till Elements 7 kan man då uppgradera 6an igen till Artist eller måste jag uppgradera från Elements 7 ?

Har du använt en licens att uppgradera från, så kan du inte använda samma licens för en ny uppgradering, utan då använder du den du uppgraderade till och uppgraderar vidare därifrån.

En nyare licens är dessutom som regel värd mer än en äldre när det gäller uppgraderingar, så jag förstår inte varför du skulle vilja använda en äldre...?

Postat

Måste man ha en fysisk elicencer nyckel till Artist eller räcker det endast med mjukvaran ?

Postat

Det är USB-nyckel.

Men alltså om man laddar hem den från deras hemsida ?

Postat

Det krävs alltid USB-nyckel till Cubase och Cubase Artist.

Det är bara Elements som kör med soft eLicenser.

Så då måste jag köpa en innan jag laddar ner Artist ?

Postat

Vart köper man dessa billigast då ?

Postat

Men kan man uppgradera samma Cubase 2 ggr ?

Postat

Dom har ett erbjudande med Cubase AI 6 och Artist 7. Med elements så blir det dyrare.

Postat

Dom har ett erbjudande med Cubase AI 6 och Artist 7. Med elements så blir det dyrare.

Du måste köpa rätt uppgradering. Väljer du en som inte är till för den version som du har, så funkar det inte att installera.

I normalfallet är det billigare att uppgradera från Elements än från AI/LE. Prisskillnaden nu beror på att Steinberg har en kampanj just nu, fram till siste augusti, för de som har gamla versioner. Tyvärr kan det kännas lite surt för de som inte har "rätt" version att uppgradera från vid sådana speciella kampanjer, men det är ju inte myket att göra...

From July 1st to August 31st, Steinberg will offer all users of Cubase LE 4/5/6, Cubase AI 4/5/6, Cubase SX/SL 1/2/3, Sequel 2/3, Cubase Essential 4/5 or Cubase Elements 6/7 upgrades to Cubase 7 or Cubase Artist 7 at a very special price.

Förresten: Jag ville dubbelkolla först, men efter att nu ha tittat i Steinbergs listor, kan jag konstatera att om du uppgraderar från LE, AI etc, så är det inte download, utan alltid boxed - och i uppgraderingarna från Elements och AI/LE ingår USB-nyckeln, så du behöver inte köpa nyckel separat.

Postat

Om man köper en uppgradering från Thomann får man med en nyckel då eller ? Artist 7.

Postat

Var mitt förra inlägg otydligt...?

Förresten: Jag ville dubbelkolla först, men efter att nu ha tittat i Steinbergs listor, kan jag konstatera att om du uppgraderar från LE, AI etc, så är det inte download, utan alltid boxed - och i uppgraderingarna från Elements och AI/LE ingår USB-nyckeln, så du behöver inte köpa nyckel separat.

Knalla in till närmaste musikaffär istället, så får du säkert samma pris som hos Thomann - och slipper dessutom frakten...

Postat

Okej men jag vill bara veta fall den följer med i paketet.

Postat

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.