Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hultsfredsfestivalen flyttar i sommar till Sigtuna men behåller namnet. 😮

Annons
Postat (redigerat)

Hörde att de skulle förlägga Roskildefestivalen till Sjöbo...

...och att Stockholm Water Festival ska återuppstå i Gobi-öknen 😮

Redigerat av CHAE
  • Gilla 2
Postat

Hultsfredsfestivalen flyttar i sommar till Sigtuna men behåller namnet. 😮

Givetvis måste vi räkna med att det hela är en PR-kupp för Riesen-choklad 😑😛

Postat (redigerat)

Sigtuna? Hmm...det är ju åt andra hållet.....

Då får man hålla sig undan i sommar då. 😛

Edit: stavning

Redigerat av BluesBoy
Postat

...och så en källa och en till på det 😑

Tack!

Skulle precis gå och jobba efter lunchrasten, så jag hann inte slänga med några källor 🙂. Hörde om det själv på radion..

Postat

Det va som fa.......

Mina gamla hemtrakter minsann.

Stoxa som området heter är runt Skepptuna golfklubb och inhyser en väldigt vacker mälardals miljö.

Ett och annat flygplan kan störa lite om dom använder fel start- / stoppbana på arlanda.

Postat (redigerat)

Sigtuna? Hmm...det är ju åt andra hållet.....

Då får man hålla sig undan i sommar då. 😛

Hålla sig undan?

nänä, nu blir det party i kommunen 🙂

Redigerat av DMM
Postat

Han behöver inte rotera så mycket, eftersom festivalen inte är i närheten av Sigtuna. 😉

Postat

Jag tycker det är lysande. Om smålänningarna inte har råd att deltaga på festival, får väl festivalen flytta dit pengarna finns.

Postat

Jag tycker det är lysande. Om smålänningarna inte har råd att deltaga på festival, får väl festivalen flytta dit pengarna finns.

Intressant att du tycker att det är lämpligt att ta till såna brösttoner när man i praktiken stjäl något som har byggts upp under årtionden. Starta er egen festival. Hultsfredsfestivalen i Sigtuna, vilket jävla skämt.

Postat

Intressant att du tycker att det är lämpligt att ta till såna brösttoner när man i praktiken stjäl något som har byggts upp under årtionden. Starta er egen festival. Hultsfredsfestivalen i Sigtuna, vilket jävla skämt.

Vad är det man stjäl, en förlustaffär?

Postat

Man stjäl namnet och varumärket.

Nä, vänta lite nu. Du menar att företaget som har köpt varumärket stjäl det av sig själva för att man relokerar?

Postat

Nä, vänta lite nu. Du menar att företaget som har köpt varumärket stjäl det av sig själva för att man relokerar?

Företag hit och företag dit. De kan göra va fan de vill, men att döpa en ny festival i Sigtuna för Hultsfredsfestivalen är ett lågvattenmärke.

Postat (redigerat)

Jag är väl på sätt och vis beredd att hålla med allas vår smiley här; känns ju lite galet om den fortfarande skall heta Hultsfredsfestivalen........

Men för att kontra, så hade Sigtuna en egen festival förut; Vedstockfestivalen. Den var mycket populär ett kort tag. Fanns till och med 2 scener. Bara det! 😉

Edit 2: För övrigt är det galet (fel alltså, geografiskt) att säga att den är förlagd till Sigtuna. Det är den inte.......däremot Sigtuna Kommun. Stor skillnad.

Redigerat av BluesBoy
Postat

Företag hit och företag dit. De kan göra va fan de vill, men att döpa en ny festival i Sigtuna för Hultsfredsfestivalen är ett lågvattenmärke.

Det är väl ett bra namn de har köpt. Hultsfredsfestivalen Stockholm, som ju den flyttade festivalen heter, är det väl inga fel på.

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Rätt fånigt att behålla namnet, men dom betalade väl rätt mycket för det så det kan man på sätt och vis förstå. Jag gillar ändå inte den musikaliska inriktningen som Hultsfred har fått sen tyskarna tog över så jag bryr mej inte så värst mycket. Jag har varit på Hultan 13 år men nu åker jag heldre på Metaltown.

Postat

Japp, eller... 5 minuters promenad från Sigtuna centrum... Brännbo...

Kul. Då är det väl bara en 5-10 minuters bilväg från mig då; Märsta. 🙂
Postat

Hultfredsfestivalen gör en Umemagnus. Inte fan bytte han namn till Brännbomagnus när han lämnade Ume. Hade han gjort det hade ingen fattat att det var Umemagnus. Det är väl samma med festivaler, hade de döpt den till Sigtunakommunfestivalen hade ganska få brytt sig, men genom att behålla det gamla namnet så fattar folk att det är samma gamla Hultfredsfestival, fast i Sigtuna kommun...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.